toff3r Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Hei, jeg skal besøke noen slektninger i USA snart og har planer om å bestille en Powerbook hjem til dem, som jeg kan plukke opp og ta med hjem til Norge Det jeg lurer på er om dette vil funke med tanke på strømforsyning osv. Hva trenger jeg av adaptere o.l. for og få Powerbooken oppegående i Norge? Lenke til kommentar
Steel87 Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Ja det vil funke.. eneste problemet er jo at du mangler Æ Ø Å,, d kan jo vær kjipt.. men jeg tror d går ann å skifte det.. ofte er powersupplyen delt i 2.. 1 del som har transformator og ledning som går til PC. .. og 1 del som er koblet fra stikket i veggen og til transformator.. er du heldig så er det bare å bytte denne ledningen, som du får kjøpt på europris, elkjop osv.. de fleste plasser.. vet om flere som har gjort dette.. NB! kan være lurt å lese på trafo. der står det input og output. på inn så må det være fra 100 - 240 v. siden i USA er nettspenningen 110 v.. og i Norge 220-230. Lenke til kommentar
toff3r Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Er det mulig å skifte språket i operativsystemet uten videre problemer?(les: ligger det innebygd eller kan det lastes ned offisielt fra Mac?). Når jeg så har skiftet kan jeg da "binde" æ,ø og å til andre taster? Lenke til kommentar
Steel87 Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 det med tastene tror jeg du kan gjøre det akkorat likt som et vanlig norsk tastatur.. opperativsystemet vet jeg ikke.. du kan jo liksom ikke skifte språk så lett i wondows? viss du har en engelsk versjonm.. men jeg vet ikke helt.. Lenke til kommentar
zr4th Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Kan lett skifte språk i windows, men du vil jo uansett få engelsk tastatur Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 en reiseadapter er nok det eneste du trenger for å få ladet den i norge. koster 100kr på de fleste elektro sjapper. Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Kan jo evt. kjøpe den med deg ut av landet. Så slipper du merverdiavgifta. Ta den med tilbake igjen. Billig og med norsk tastatur. Lenke til kommentar
ba1der Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Tastaturet vil jo fysisk være Amerikansk.. så det ikke står æ ø å på det og en del tegn ligger på andre steder. Men hvis du bruker touch ikke har behov for å se på tastaturet mens du skriver så er det ikke noe problem å bytte tastatur oppsettet til Norsk i OSX. Det er (minst) like lett som i Windows. Men jeg ville sjekka så du får med Worldwide coverage på garantien. Ellers blir det dyrt om maskinen skal på service. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå