Gå til innhold

My Favourite Tree ¤Ferdig!¤


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De siste dagene har blitt litt mer stressa enn jeg trodde, men ser ut som jeg kan få gjort litt i helga=) Hvis jeg får tid idag skal jeg begynne å gravere, men jeg trenger et navn! Kreativiteten min setter en stopper på to navn tror jeg, for det eneste jeg kommer på er: Svinet og Nasse :roll: Trenger forslag altså. Alle ideer mottas med stor takk!

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar
Takker=) Når det gjelder kjøleskapet har du nok helt rett. Det tar helt klart endel ekstra dybde, men når det gjelder str på boksen når den er ferdig, sammenligner jeg den som en 19" CRT skjerm, både i bredde og dybde. Og det ser jeg ingen problemer med når det er LAN-tid.

 

Dessuten så må man jo skille seg litt ut når man er på LAN, ikke alle som etter en lang omgang Battlefield2 kan strekke armene i været, åpne kjøleskapet bak skjermen og ta seg en god slurk av en iskald Heineken ;)

Trodde alkohol var forbudt på LAN jeg.. :dontgetit:

 

Men uansett, veldig bra jobbet hittil! Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Takker=) Når det gjelder kjøleskapet har du nok helt rett. Det tar helt klart endel ekstra dybde, men når det gjelder str på boksen når den er ferdig, sammenligner jeg den som en 19" CRT skjerm, både i bredde og dybde. Og det ser jeg ingen problemer med når det er LAN-tid.

 

Dessuten så må man jo skille seg litt ut når man er på LAN, ikke alle som etter en lang omgang Battlefield2 kan strekke armene i været, åpne kjøleskapet bak skjermen og ta seg en god slurk av en iskald Heineken ;)

Trodde alkohol var forbudt på LAN jeg.. :dontgetit:

 

Men uansett, veldig bra jobbet hittil! Lykke til videre.

Ikke alkoholfritt :p

Lenke til kommentar

Har ingen navn (kreativitet på det området = 0 (bare se på nicket mitt da)), men litt annet....

 

Det første som slo meg da jeg så skissene var Tiki maskinene. Husker vi hadde sånne på barneskolen da jeg begynte. 5.25" floppy, og tastatur festet i boksen...(Hadde ikke det vært litt stilig/retro?) Hvis du har planer om å bygge kjøleskapet selv ville det vel vært en ide å plastet innsiden (plast kjøpes på din lokale bilbutikk/DIY shop - ofte har jo plasser som byggmakker og maxbo slikt også, men det varierer fra plass til plass). Ang. kjøleskapet kunne det jo være en ide å ordne med en skikkelig pakning rundt døra og en måte å samle opp kondens på.

 

Når det gjelder kutteskiver til dremel bruker jeg kun glassfiberarmerte kutteskiver. De holder lenge og tåler litt bøying. I tillegg er de større og litt tykkere enn vanlige kutteskiver. De koster heller ikke skjorta.

 

Når det gjelder verktøy er mitt tips å kun kjøpe kvalitet. Det har du igjen for. Hvis du er i nærheten av en lokal "Mekk" sjappe så anbefales det. Har handlet mye der. De fører mye kvalitet. F.eks. innen håndholdte verktøy (skrujern, sag, hammer, etc.) har de Bahco og Best Tools; Bahco er bra, mens best tools er elendig (les: engangsbruk). I tillegg fører de mange andre gode ting. F.eks. ELKO kontakter og brytere til utrolig lave priser (det selges ikke som ELKO). Dette er jo selvsagt litt OT og ikke særlig praktisk å vite hvis en ikke driver innenfor elektro. Men en god batteridrevet drill (18V), en stikksag og dremel med ledning er en god begynnelse når det gjelder godt verktøy. Personlig har jeg sansen for båndslipere når man skal pusse en del. De er kjappe og effektive og lager rette striper i underlaget. Eksenterslipere har jeg ingen erfaring med, så de skal jeg ikke uttale meg om.

 

--------------------

Keep up the good work - for dette prosjektet tror jeg kan bli konge.

Lenke til kommentar

Takk for mange gode tips! Når det gjelder kondens i kjøleskap og bruk av plastikk, så har jeg allerede ordna meg en løsning på det. Innsiden av kjøleskapet skal ikke være i tre, men i plastikk fra det gamle kjøleskapet til Tubby.

 

Kuttskiver i glassfiber høres jo veldig bra ut. Jeg har blitt bedre med tiden når det gjelder å ikke ødelegge skivene, men skal absolutt se etter glassfiberskiver neste gang jeg er ute å kikker.

 

På verktøy-sida er jeg helt enig. Skal ønske meg en pussemaskin som litt tidlig bursdgspresang, og skal se meg ut noe som det ryker kvalitet av :yes:

 

Takker igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...