Flop|s Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg innrømmer at det har vært en litt treig start, men det kommer! såfort hovedkortbrettet kommer skal jeg skaffe litt materialer og begynne å måle og skjære. Kommer til å begynne med nederste delen før jeg har nok penger til å invistere i en 17" skjerm. Kommer nok litt skikkelig stoff rett etter helga! Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) UPDATE Da er det på tide med litt jobbing. Var innom posten under lunsjen på jobben i dag og henta ei pakke: Alltid stas med uåpna pakke Mmm.. Ser jeg en liten godbit der? Nei, måtte ha sett feil... First look. Jeg vil ytre en liten gledelig nyhet. Jeg var sikker på at brettet hadde slike "klips" som man bruker mellom hovedkortet og brettet. Men der tok jeg feil: Brettet har faktisk vanlig festemetode, men LianLi velger å legge ved festeklips som ikke passer og ikke noe annet. Lurer på hva de har tenkt på her? Disse to bildene viser hovedgrunnene til at jeg valgte å kjøpe ferdig. For det første er det veldig kjekt å ha festemetodene for AGP/PCIE/PCI-kortene ferdige. Videre er det nesten like greit å ha hullet der I/O panelet skal sitte. Hullet må ikke være for stort og heller ikke for lite. Det må passe nesten på millimeteren, og det er deilig å ikke tenke på... Her funderer jeg litt på hva LianLi-ingeniørene har tenkt på. "Du, skal vi ha plass til to vifter her?" "Neeei.. Skal vi det da? Er det plass til det da?" "Jada, masse plass!" "Holder vel med èn plass, det kan da umulig være folk som bruker fler?" ...fritt etter egen fantasi.. Men beklager, ingeniører med 600 000 i årslønn, dette holder ikke mål. Jeg vil ikke ha uutnyttet plass i kabinettet mitt, så her må det fikses! Alt unødvendig som kan ta skade av jobbinga er fjernet, og jeg har maskert opp der jeg skal kutte. Her ser dere litt nærmere hvor det skal kuttes. Dremelen er framme og klar til action Veldig fornøyd. Etter 10m og bare ett kutteblad! Situasjonen pleier å være *3 på begge faktorene Og like etter.. Arhg! Hater dette med dremel. Er så fort gjort å knekke et blad Uansett, batteriet sa takk for seg for kvelden, så jeg må ta resten imorra. Men nå er arbeidet ihvertfall igang! Neste update - Hovedkortbrett forts Endret 26. juli 2005 av Flop|s Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Dette skal bli kjekt og følge med på! Den arbeidbenken var ikke dårlig i det hele tatt! El NetZor Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Det er så artig å lese worklogs med noen som kan det de holder på med Keep up the good work.. Synd det der med dremelen :\ Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Hva med å kjøpe forsterkede diamantkappeskiver? Lenke til kommentar
77hauan Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Bra til nå da... er ikke diamantkappeskiver dyrt? Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Hva med å kjøpe forsterkede diamantkappeskiver? Høres veldig bra ut det, men hvor får man tak i de? Holder de lengre enn vanlige kuttskiver? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Fin bildedokumentasjon av jobben, artig å følge med. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Fåes på Clasern tror jeg.. Holder mye lengre ja! Har også sett spesialkutteskiver som er enda bedre igjen.. Men da kommer prisen oppi 50 for ei kutteskive! Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Ok. Får holde en utkikk etter det neste gang jeg er innom der. Her i Kongsberg er det hverken Biltema eller ClasOhlson Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Nydelig, kjempe kult. Men bor du i Kongsberg? Biltema er ikke langt unna da, ny åpna biltema i Mjøndalen Skal være Norges største til nå. Bygger en større etter hva jeg har hørt. Men uansett 40-45 min med bil å du er der Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Jøss. Det var jeg ikke klar over. Var nesten sikker på at jeg måtte inn til Oslo for å finne Biltema. Føler på meg at jeg kommer til å bli godt kjent med ruta kongsberg-mjøndalen framover Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Vent, du må komme til Biltema når jeg jobber der! =D Ganske bra der, bor selv i Drammen så jeg sykler dit.. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Glisevask, si fra når du jobber. Kommer gjerne en tur jeg også. Trenger noen nippler Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Si ifra ja! Forresten bra å se at det er noen av den yngre garde som er i jobb Veit om altfor mange som bare sitter hjemme på stumpen Endret 10. juli 2005 av Flop|s Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) UPDATE Fortsetter med jobbinga fra igår: Får litt resultat: Dremelen gikk faktisk varm flere ganger, så jeg måtte vente omtrent et kvarter mellom hver gang for at den skulle kjøle seg ned. Men så endelig: Så litt pussing: Da det var ferdig, spylte jeg brettet for å bli kvitt all alustøvet og satt den til tørk. Litt mer i detalj av kanten. Litt vanskelig å se kanskje, men resultatet ble helt greit. Kanten skal uansett ikke sees fra utsiden, men det er alltid tilfredstillende å gjøre noe skikkelig Og siste oversikt: Utover uka kommer kryssfinèr eller noe annet materialet, og da skal det bli full fres Neste update - Strømforsyning Endret 26. juli 2005 av Flop|s Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Dette blir fint!! Lykke til Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Dette er kjempe morsomt å lese om. Fortsett den gode jobben! Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Ser kjempe bra ut Forresten bra å se at det er noen av den yngre garde som er i jobb Veit om altfor mange som bare sitter hjemme på stumpen Må si meg enig, mange som får hva dem pekerpå Det er rett og slett ikke bra. Selv må jeg jobbe for alt jeg vil ha. Så derfor er jeg dritt lei jordbær Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå