Flop|s Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Tja, har ikke akkurat hatt så mye tid som jeg kanskje kunne ønske denne uka til arbeid, men kan jo slenge ut noen bilder ikveld. Har fått pc'en opp å gå, men ikke helt fått overklokka den som jeg vil enda. Så det gjenstår enda endel Lenke til kommentar
spyro Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Bra at det kommer bilder, slike prosjekter som disse er jeg altfor utolmodig på, jeg vil iksom ha updatene med en gang. Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Liten bilde-update Lovet noen bilder og de kommer her litt sent: Nærbilde av usb-kontakten. Gjenstår enda å pusse bort blyantstreker: Og her bilde av hubben jeg skal bruke: Og en pakke fra elfa: Innhold: Så et bilde av montasje av ny hardware: Og alt oppe og går: Bra temp etter en time: (Idle) Men jeg har et problem. Klarer ikke å presse prosessoren min høyere opp enn +50Mhz ! Har en Xp300+, orginalt på 1800Mhz, tror jeg har et bilde av stepping osv litt tidl i loggen. Har sett litt rundt og legger merke til at folk får mye bedre res med oc, gjør jeg noe feil eller har jeg rett og slett vært uheldig? Edit: Har forresten to videoer av første oppstart, men ikke noe sted å legge de ut. Noen med plass? Endret 26. januar 2006 av Flop|s Lenke til kommentar
spyro Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Der kom jo et bilde av USB kontaktene med listen på, ble fint det. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Så fint ut den USB kontakten-lista Som alle andre! Hva er i pakka fra Elfa? Oppsettet ser fint ut da=) Bare +50Mhz? Det er jo lite..!=( Anyway, Kutgw! Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Du må sikkert stille ned ram-divideren. Tipper det er rammet som stopper deg, men jeg fant ikke HW-lista så jeg vet ikke (ps: OC er ikke min terf, heller oddarne84 sitt område:) PM ham du ) Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Lurer på en ting, er dette 3dje eller 4de generasjon av favoritt-treet ditt? Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Lurer på en ting, er dette 3dje eller 4de generasjon av favoritt-treet ditt? 5504473[/snapback] Har han laget så mange da? Har bare sett dette og Tubby elns jeg..;S Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Du må sikkert stille ned ram-divideren. Tipper det er rammet som stopper deg, men jeg fant ikke HW-lista så jeg vet ikke (ps: OC er ikke min terf, heller oddarne84 sitt område:) PM ham du ) 5504351[/snapback] "Unnskyld at jeg sender PM, men jeg BARE _må_ ha deg til å hjelpe meg med å overklokke kjøleskapet mitt! Please! "? Begynner i alle fall å se bra ut. Men som nevnt tidligere: sjekk RAM, men også timings og spenninger til CPU. Kan dessverre ikke hjelpe deg noe mer enn basicen siden det siste jeg overklokka var en AthlonXP - Den har jo FSB og AGP (og P-ATA med RAID kontroller på PCI bussen (RAID 0 - wohoo - "jeg er ikke riktig klok" oppsett så klart - 2x120GB ). Klokker jeg FSB så sier windows "wow! BSOD! - NICE (I still got it)") Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Lurer på en ting, er dette 3dje eller 4de generasjon av favoritt-treet ditt? 5504473[/snapback] Har han laget så mange da? Har bare sett dette og Tubby elns jeg..;S 5504484[/snapback] Stemmer det, har bare laget en versjon før denne Du må sikkert stille ned ram-divideren. Tipper det er rammet som stopper deg, men jeg fant ikke HW-lista så jeg vet ikke (ps: OC er ikke min terf, heller oddarne84 sitt område:) PM ham du ) 5504351[/snapback] "Unnskyld at jeg sender PM, men jeg BARE _må_ ha deg til å hjelpe meg med å overklokke kjøleskapet mitt! Please! "? Begynner i alle fall å se bra ut. Men som nevnt tidligere: sjekk RAM, men også timings og spenninger til CPU. Kan dessverre ikke hjelpe deg noe mer enn basicen siden det siste jeg overklokka var en AthlonXP - Den har jo FSB og AGP (og P-ATA med RAID kontroller på PCI bussen (RAID 0 - wohoo - "jeg er ikke riktig klok" oppsett så klart - 2x120GB ). Klokker jeg FSB så sier windows "wow! BSOD! - NICE (I still got it)") 5504552[/snapback] Det begynner å bli en stund siden jeg overklokka som værst, så det kan hende at jeg har glemt å sjekke RAM'en ja. Ellerst så har jeg gått gjennom vcore, spenning på ram, HT-divider(eller noe sånt). Men jeg får gjøre et nytt forsøk så snart jeg er hjemme igjen Edit: Hw lista: Asus A8N-SLI Premium A64 XP 3000+ (Stepping) 7800GT (husker ikke prod) 1024MB OZ PC3200 Endret 27. januar 2006 av Flop|s Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 XP300? Mener du ikke 3000+? Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 XP300? Mener du ikke 3000+? 5506402[/snapback] Helt sikkert siden det står andre plasser i tråden. Det heter skrivefeil. Regner med at du vet hva som er sagt om å poste kun for å kommentere slikt? (aka. retningslinjer) Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Dette blir et bra resultat! har du et ca. begrep på vekten på denne tilslutt ? x] Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Dette blir et bra resultat! har du et ca. begrep på vekten på denne tilslutt ? x] 5507608[/snapback] Ikke helt, men jeg kan veie den så snart jeg har anledning til det. Lenke til kommentar
spyro Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hva er i pakka fra Elfa? 5503229[/snapback] Det lurer jeg også på. Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Hva er i pakka fra Elfa? 5503229[/snapback] Det lurer jeg også på. 5510489[/snapback] Glemte kanskje og påpeke det; det er en kontakt som man finner bak på psu'er for tilkobling for 230v, og 5 phono-kontakter for bla. tilkobling til høytaller for pc'en Lenke til kommentar
spyro Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Aha, stilig. Skal ha den 230v kontakten bak på kabinettet da og bruke den til kjøleskapstømforsyningen da? Lenke til kommentar
nree Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Vil ha mer update Sykt bra arbeid Flop|s.. Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Aha, stilig. Skal ha den 230v kontakten bak på kabinettet da og bruke den til kjøleskapstømforsyningen da? 5510795[/snapback] Helt korrekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå