reds Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Flop|s sitt forslag så nå best ut i mine øyne. Uansett: Lykke til videre! Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Ser at det er hull i de originale kassene. Sett inn et bassrør for bedre bass, og prøv å lag kassene omtrent like store som de originale, så blir det nok bra. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Lite tips til usb løsninga... Du vet sånne brackets du får med Hovedkort? Ta og skru av jerngreia på den og stealt den inn i kabbiset Ja, selvfølgelig... Men jeg leita litt nå og har ingen liggende. Men det kan halt sikkert oppdrives lett, så takk for tipset! Går for den løsninga. Hva med å kjøpe et USB 2-0 pci kort med to på utsiden og en på innsiden? link Lenke til kommentar
sigen Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Nydeligt arbeid som vanlig! Det var sånn USB-kort som Klikka_bZerk linker til jeg mente, men USB-braket blir jo bedre (synes jeg hvertfall) Lykke til videre! Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 stå på, dette er den beste workloggen jeg noensinne har bladd i gjennom. spennede lesestoff btw; skal du på TG06? I så fall tar jeg en tur bort å titter på skjønnheten Lenke til kommentar
eirich Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Lenge til update eller?? gleder mei.. Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Takk for alle flotte innlegg! Dere skal få en liten godis for den gode støtten; jeg klarte nemlig ikke å holde meg idag. Jeg måtte bare se hvordan skjermen tok seg ut i lister, og selv om det er litt lim igjen på kantene drister jeg meg til å vise et par bilder: Må vel si meg veldig fornøyd Blei enkelt og stilig, om jeg får lov til å si det. Bildene ble igjen litt mørke, men skal servere noen finere bilder etterhvert... Lenke til kommentar
eirich Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Er skjermen øelagt eller? eller er det bare bildene som er på skjermen som er rare? Men skjermen ble veldig fin. liker det jeg ser! Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Om skjermen hadde blitt ødelagt tror jeg ikke han ville vært så glad som det virker som i innlegget sitt! Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Er skjermen øelagt eller? eller er det bare bildene som er på skjermen som er rare? Men skjermen ble veldig fin. liker det jeg ser! Hvis du refererer til det siste bildet, så nei. Fargene ble litt rare på bildet, skjermen har det bra Lenke til kommentar
reds Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Kjempefint med de listene! Bra jobba, der gutt....! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hehe, godt poeng Tonio! Gledelig å få se skjermen med lister! Lenke til kommentar
T homas Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 dette blir kjempe bra hvor høy og bred er kassa? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Synes det så litt 3D-aktig ut på det siste bildet ut jeg. Og på det første trodde jeg du hadde tegnet oppå tapen før jeg leste Men det så bra ut ja, gleder meg til å få bedre bilder av hvordan den tar seg ut Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 ang interne USB brackets kan du få av meg. Antar jeg har noen liggende... Befinner meg ikke så langt unna deg etter hva jeg har forstått, så du får bare sende en pm om du har behov for noe sånt Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 hvor høy og bred er kassa? Noen ca mål: B40 H50 D30.. Sånn omtrent. Høyden er ikke bestemt enda, får se hva som trengs for å implementere alt jeg har sett for meg... ang interne USB brackets kan du få av meg. Antar jeg har noen liggende... Befinner meg ikke så langt unna deg etter hva jeg har forstått, så du får bare sende en pm om du har behov for noe sånt Hyggelig forslag, sender deg en beskjed om jeg ikke får det med hovedkortet som kommer Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Når det gjelder høyttalerkasser. De kassene som var til høyttalerne var sikkert avstemt til elementene, dvs. at enhver endring av utforming og størrelse kan resultere i dårligere lyd, kan ikke nødvendigvis vil. Hvis du skal bygge av tre er det viktig å bruke tregt materiale. F.eks. kryssfinner eller spon. Jo tykkere jo bedre. Ved å bygge en lukket kasse kan du halvere kassestørrelsen fremfor en åpen basskasse som var det du hadde originalt (antar at de karene som postet etterpå hadde rett, gidda ikke scrolle opp igjen for å se etter), MEN du må gjøre kassen halve volumet av en åpen kasse, pluss volumet av dempematerialet. Hvis du ikke har noen form for demping vil du fort få en utrolig dårlig lydopplevelse. Her vil jeg anbefale et par milimeter tykt lag med Glava (aka. "Glassull", aka. "Rull'n Ut"). Med så små høyttalere trenger du ikke noe mer. Hvis du skal ha kontrollerkortet utenom (noe som er lurt hvis du skal lage en lukket kasse) er det viktig at ledningsgjennomgangen er tett. Forøvrig vil jeg anbefale deg å smekke i hop en test kasse med de målene du har tenkt deg skal være på kassa, montere elementet midlertidig (men samtidig tett) og høre etter hvordan den låter sammenlignet med originalt. Hvis det er helt elendig lyd, tilbake til tegnebordet. P.S. En lukket basskasse gir mer brum enn en åpen kasse. En åpen kasse gir en kjappere bassrespons og reagerer bedre på transienter. Igjen vil egentlig ikke dette gi noe utslag på disse pinglete elendige unnskyldningene for et sett høyttalere, men det er en helt annen sak... God natt! Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Når det gjelder høyttalerkasser. De kassene som var til høyttalerne var sikkert avstemt til elementene, dvs. at enhver endring av utforming og størrelse kan resultere i dårligere lyd, kan ikke nødvendigvis vil. Hvis du skal bygge av tre er det viktig å bruke tregt materiale. F.eks. kryssfinner eller spon. Jo tykkere jo bedre. Ved å bygge en lukket kasse kan du halvere kassestørrelsen fremfor en åpen basskasse som var det du hadde originalt (antar at de karene som postet etterpå hadde rett, gidda ikke scrolle opp igjen for å se etter), MEN du må gjøre kassen halve volumet av en åpen kasse, pluss volumet av dempematerialet. Hvis du ikke har noen form for demping vil du fort få en utrolig dårlig lydopplevelse. Her vil jeg anbefale et par milimeter tykt lag med Glava (aka. "Glassull", aka. "Rull'n Ut"). Med så små høyttalere trenger du ikke noe mer. Hvis du skal ha kontrollerkortet utenom (noe som er lurt hvis du skal lage en lukket kasse) er det viktig at ledningsgjennomgangen er tett. Forøvrig vil jeg anbefale deg å smekke i hop en test kasse med de målene du har tenkt deg skal være på kassa, montere elementet midlertidig (men samtidig tett) og høre etter hvordan den låter sammenlignet med originalt. Hvis det er helt elendig lyd, tilbake til tegnebordet. P.S. En lukket basskasse gir mer brum enn en åpen kasse. En åpen kasse gir en kjappere bassrespons og reagerer bedre på transienter. Igjen vil egentlig ikke dette gi noe utslag på disse pinglete elendige unnskyldningene for et sett høyttalere, men det er en helt annen sak... God natt! Væv, takk for en utrolig utfyllende forklaring! Jeg har egentlig tenkt på andre høytallere, men siden jeg ikke har peiling så tenkte jeg å gå for noe enkelt. Så med andre ord er jeg åpen for andre forslag til høytallere; les litt større og bedre, men ikke så veldig dyre (kom gjerne med forslag om dere har et)... Endret 11. oktober 2005 av Flop|s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå