Gå til innhold

My Favourite Tree ¤Ferdig!¤


Anbefalte innlegg

Virker som det blir et pent og praktiskt P.P.B.C.S.W.I.C.A.S. eller PCC om du vil...

Glemte istad å spørre hva i all verden P.P.B.C.S.W.I.C.A.S. betyr?

Policeman Paul Bit Crazy Slovakians With Cunning Accurcy Sunday?

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lurte litt på det samme selv...

 

Må uansett si at jeg er imponert over prosjektet. Ikke bare selve prosjektet, men også måten du fører loggen på. Virkelig engasjerende, Flop|s :)

 

Var det så at du holdt til i Kongsberg-traktene? i såfall tror jeg at jeg må beskue mesterverket når det en gang blir ferdig :) Mulig jeg har noen deler jeg kan donere bort til fremtidige prosjekter også om det er interessant.

Lenke til kommentar
lurte litt på det samme selv...

 

Må uansett si at jeg er imponert over prosjektet. Ikke bare selve prosjektet, men også måten du fører loggen på. Virkelig engasjerende, Flop|s :)

 

Var det så at du holdt til i Kongsberg-traktene? i såfall tror jeg at jeg må beskue mesterverket når det en gang blir ferdig :) Mulig jeg har noen deler jeg kan donere bort til fremtidige prosjekter også om det er interessant.

Det er bare å stikke innom hvis du er i området ;) Når det gjelder donasjoner så er jeg ikke vanskelig å be, men har nok med med dette prosjektet for nå :)

Lenke til kommentar

Update

 

Holder meg til små updates og kan ikke love mange updates til uka. Jobber 9/10 - 19 omtrent hver dag denne uka, så orker nok ikke så mye jobbing på kveldene... Men får servere det siste jeg fikk gjort idag, festeordningen til DvD-brenneren. Her har jeg målt opp hvor enheten skal stå:

 

dvdmalLiten.jpg

 

Oppmerksomme sjeler vil legge merke til at jeg har markert 4 punkter på brettet. Det er fordi jeg ikke har tenkt til å feste DvD-brenneren med de tradisjonelle side-hullene, men med de 4 på undersiden:

 

festehullLiten.jpg

 

Enkelt og greit :) Fram med dremmelen!

 

hullLiten.jpg

 

Testet om hullene var riktig plassert:

 

festet2Liten.jpg

 

Like a glove :thumbup: Blir seende ut sånn på oversiden:

 

festet1Liten.jpg

 

Rask liten jobb som tok kortere tid enn det tok å skrive dette innlegget :)

 

Neste update - Harddisk feste 1

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar
Oi, skruer beregnet for flatt skrujern? Trodde det var utgått for et par år siden jeg.. ;)

 

Edit: Men når jeg tenker meg om, puster ut og inn, så ser jeg at du kanskje har brukt maskinskruer, der slike skruer ikke er uvanlig. Ok, tøft uansett. :)

Hehe.. Er nok ikke helt freshe skruer, men de gjør nytta. Har en liten haug med skruer og div, og plukka bare ut de første som passa :)

Lenke til kommentar

Tenkte jeg bare skulle legge ut en side med skisser for morro skyld. Har bla. til venstre i bildet sett meg ut en ny festemetode for harddisk som involverer ski-stropper :) Ellers illustrerer skissen hvordan hjernen min er organisert :p

 

skisse6Liten.jpg

Messy...

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Jeg foreslår at den knappen med ? over seg i kontrollpanelet er der for å skifte mellom temp på forskjellige steder i kabinett eller mellom temp og klokke ;)

 

Edit 1: Om du skal bruke strikkoppheng til harddisken(e) så se på denne siden ;)

Edit 2: Om du ikke er kjeivhendt vil jeg foreslå at døra åpne fra venstre til høyre, sånn du har tegnet så forstår jeg at den går motsatt vei. Det er litt lettere å bruke høyrehanda til å åpne ei dør (om du ikke er kjeivhendt da dette er motsatt).

Endret av Meendel
Lenke til kommentar
Jeg foreslår at den knappen med ? over seg i kontrollpanelet er der for å skifte mellom temp på forskjellige steder i kabinett eller mellom temp og klokke ;)

 

Edit 1: Om du skal bruke strikkoppheng til harddisken(e) så se på denne siden ;)

Edit 2: Om du ikke er kjeivhendt vil jeg foreslå at døra åpne fra venstre til høyre, sånn du har tegnet så forstår jeg at den går motsatt vei. Det er litt lettere å bruke høyrehanda til å åpne ei dør (om du ikke er kjeivhendt da dette er motsatt).

Skifte mellom temp og klokke? ohh... langt over grensa av det jeg kan, har ingen anelse om hvordan å kunne få til det :dontgetit:

 

Men supert tips om o-ringer! Er jo midt i blinken, hva skulle jeg gjort uten dere her på forumet?? :thumbup:

 

Edit: Døra hadde jeg egentlig planer om å åpne fra bunnen og opp, men er høyrehendt, så om det ikke blir fra bunnen, så bør det bli fra venstre som du foreslår ;)

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Update tid!

 

Lange arbeidsdager betyr lite tid og enda mindre energi til å jobbe, men har fått drevet på litt de siste dagene.

 

Litt rammerjobbing og begynnelse på hd-feste står på programmet idag. Her har jeg målt opp den første siden på hd-festet:

 

hdfestemalLiten.jpg

 

Kutting:

 

hdkuttingLiten.jpg

 

Ferdig. Invisterte i nytt blad til stikksaga, så blir mye mindre fliser av kuttinga nå :)

 

hdkuttaLiten.jpg

 

Målte opp der den skulle festes til DvD-brenneren:

 

hullmalLiten.jpg

 

Og borret:

 

hdhulldoneLiten.jpg

 

Montert på DvD-brenneren:

 

hdoversikt1Liten.jpg

 

Har henta harddisken fra denne lille krabaten. Blir nok litt mer demontering fra den utover i prosjektet...

 

thioldi1Liten.jpg

 

Uansett, ikke mye klaring her, nei :) :

 

hdslingringLiten.jpg

 

Begynte på den andre siden:

 

hd2sideLiten.jpg

 

Kutta:

 

hd2kuttaLiten.jpg

 

Og ordna hull:

 

hd2hullLiten.jpg

 

Og montert:

 

hd2oversiktLiten.jpg

 

Litt annen dimensjon på denne siden:

 

hd2slingring2Liten.jpg

 

Det er grunnet av at da kan jeg legge ledninga under:

 

hd2slingring3Liten.jpg

 

Alt for å spare plass!

 

Kommer til å legge ut en liten update senere ikveld med ramme-jobbing.

 

Stay tuned!

 

Edit: Har bestilt 4 tetningsringer som kommer på tirsdag. Venter med å gjøre ferdig holderen til da.

 

Neste update - Rammer, movin' on

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Update

 

Ramme jobbing! Begynner med å lage en innfelling til harddisk-holderen:

 

innfelling1Liten.jpg

 

Fram med :dremel:

 

innfelling2Liten.jpg

 

Og bruker kniven når dremelen har gjort sitt:

 

innfelling3Liten.jpg

 

Klarte selvfølgelig å drite meg litt ut:

 

upsLiten.jpg

 

Da er det godt å ha litt trelim liggende :)

 

upsfixLiten.jpg

 

Når det hadde tørket var det bare å pusse:

 

rammepussLiten.jpg

 

For at ikke listene og fineren skal kræsje fargemessig, så gikk jeg til innkjøp av denne beisen:

 

beisLiten.jpg

 

Gregoriansk mahogny. Listene skal bli dyp røde :yes:

 

beising1Liten.jpg

 

Fikk farge ja :roll: Testa om det passa med harddiskfestet:

 

hd2medramme2Liten.jpg

 

Alt stemmer og synes fargene passet bra sammen :w00t: Litt gøy når alt stemmer :)

 

Neste update - Tetningsringer

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...