Flop|s Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Update! Lønn har sneket seg inn på konto og det betyr at jeg kan invistere i materialer! Gikk for en rød-aktig finèr, har større tro på den enn den mer hvite jeg brukte i Tubby. Videre er det veldig kjekt å ha bunnplata ferdig. Den blir grunnmuren til selve kassa og alt kommer til å dreie seg rundt den (har en mistanke om at den er veldig egoistisk ). Dårlig spøk til side, her måler jeg eksakt målene til plata: 520 x 360 Og da har jeg litt slingring begge veier. Alltid greit å ha Da er det bare ut å skjære: Og done: En ting som er lurt å tenke på når det gjelder kutting er å skjære på baksiden av platen du skal bruke. Da vil du nemlig få en mye penere kant på den siden du vil vise frem: Det var siden jeg skjærte fra, her er undersiden: Og det er den siden som skal være opp og synlig. Alt kan selvfølgelig dekkes med lister, men jeg er ikke sikker på hvor mye lister jeg skal bruke... Sjekker om alt passer: Og en annen deilig ting; sjekk klaringa på kablene fra psu'en og overkanten til dvd-spillern: Flott! Da blir det ingen bøyde kabler osv Det var alt for idag. Store sjanser for at det kommer mer imorra! Neste update - Ramme, bunn Endret 30. juli 2005 av Flop|s Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Jeg gleder meg til det endlige resultat!! Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 ser utrolig bra ut stå på! Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Ser kjempebraut hittil! Stå på hvordan har du tengt til å gjøre det med de høyttalerne? Med koblinger osv? Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Ser kjempebraut hittil! Stå på hvordan har du tengt til å gjøre det med de høyttalerne? Med koblinger osv? Har tenkt litt på å bruke høytallere fra bil, så da blir det ikke så vanskelig. Men et problem er at for store magneter i elementene kan forstyrre og ødelegge harddiskene. Så det kan hende at jeg går for elementene i disse: Demonterte de her om dagen, og det er ingen sak å ta ut forsterker og elementer Endret 28. juli 2005 av Flop|s Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 de så jo greie ut, hvilket merke/model er det? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 de så jo greie ut, hvilket merke/model er det? Hva med å trykke på bildet? Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) de så jo greie ut, hvilket merke/model er det? Trykk på bildet. Det er et creative-sett som gir god, klar lyd. Mangler litt bass da Endret 28. juli 2005 av Flop|s Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Har tenkt litt på å bruke høytallere fra bil, så da blir det ikke så vanskelig. Men et problem er at for store magneter i elementene kan forstyrre og ødelegge harddiskene. såvidt jeg vet så skal ikke høyttaler-magneter gi noen som helst innvirkning på harddisker. du må til med en svært sterk magnet for å kunne klare å ødelegge en harddisk. det som derimot kan være et tema er bass og vibrasjoner - hvis du drar på med en alt for rå sub så kan muligens dette skape problemer. men da tror jeg igjen det er liten sjanse for at noe faktisk skal skje med harddisken, sånn i praksis... Lenke til kommentar
antex Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 ser tøft ut detta sparer mye plass når du har alt i et hehe lykke til vidre. Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Liten update! Har brukt dagen på jobb og innstilling av parabol, så det er lite tid til overs til datamekking. Men fikk gjort noe idag da Begynt med ramma til den nederste delen av kassa: Har bare lagt opp det jeg skal bruke som ramme ved siden av hardwaren. Feilberegnet faktisk litt og jeg må ta 5mm i bredden av hver av plankene for å få det til å passe. Her har jeg målt og streket opp: Har kuttet riktig lengde, nå gjenstod å gjøre hver planke litt tynnere: Bruker ikke veldig avanserte verktøy nei Om jeg hadde hatt tilgang til det, ville jeg selvfølgelig brukt det, men har minimun av verktøy selv. Mangler fortsatt pussemaskin, men den kommer snart Når det grøveste var tatt av, gjorde jeg som Emil og spikka Og ferdig: Sjekka om det passet på bunnplata: Jada Jeg venter med å feste de på plata, vil pusse de rene og rette først... Det var alt for idag, det går litt i snegletempo men det går ihvertfall fremover! Endret 29. juli 2005 av Flop|s Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Ny, liten update Gjorde en rask modd, på dvd-brenneren jeg skal bruke i MFT, idag. Siden jeg har tenkt til å utføre alle knapper i tre, så måtte jeg ordne en knapp til brennern også. Her har jeg åpnet den og funnet knappen, merket med rød firkant, som åpner skuffen: Lagt opp ledninger: Loddet og teipet fast: Her går ledningen ut: Og ferdig: Sånn, et stk dvd-brenner med hale Neste update - Feste for DvD Endret 31. juli 2005 av Flop|s Lenke til kommentar
haakie Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) dette ser skikkelig bra ut ja. likte den strømforsyningen! EDIT: inlegg nr. 100 Endret 30. juli 2005 av haakie Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Ser bra ut. Har du lagd noen av knappene ennå? Bilder? Grattis med 100 innlegg haakie! Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Dette ser bra ut.. Hvordan fant du ut at det var de to som åpnet CD-ROM'n..? Gikk knappen bare inn mot de to der.. (er ikke så kjent inne i CD-ROMer ) Mvh. SacrefiZer Edit: Gratulerer med Nr 100 da.. Endret 30. juli 2005 av SacrefiZer Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Virker som det blir et pent og praktiskt P.P.B.C.S.W.I.C.A.S. eller PCC om du vil... Stå på, og lykke til videre Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Dette ser bra ut.. Hvordan fant du ut at det var de to som åpnet CD-ROM'n..? Gikk knappen bare inn mot de to der.. (er ikke så kjent inne i CD-ROMer ) Mvh. SacrefiZer Edit: Gratulerer med Nr 100 da.. SacrefiZer det sitter en knapp på den andre siden av kretskortet så det er ikke så vanskelig og finne ut hvor du skal feste dem. Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Har du lagd noen av knappene ennå? Bilder? Har ikke laget noen knapper enda. De kommer ikke til å være spektakulære, men bare runde felt som du kan trykke inn... Hvordan fant du ut at det var de to som åpnet CD-ROM'n..? Gikk knappen bare inn mot de to der.. (er ikke så kjent inne i CD-ROMer ) SacrefiZer det sitter en knapp på den andre siden av kretskortet så det er ikke så vanskelig og finne ut hvor du skal feste dem. Helt riktig SacrefiZer; det er en smal sak å finne ut hvor knappen er Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Det her ser veldig flott ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå