Gå til innhold

My Favourite Tree ¤Ferdig!¤


Anbefalte innlegg

Update!

 

Lønn har sneket seg inn på konto og det betyr at jeg kan invistere i materialer!

 

treverkLiten.jpg

 

Gikk for en rød-aktig finèr, har større tro på den enn den mer hvite jeg brukte i Tubby. Videre er det veldig kjekt å ha bunnplata ferdig. Den blir grunnmuren til selve kassa og alt kommer til å dreie seg rundt den (har en mistanke om at den er veldig egoistisk :p ). Dårlig spøk til side, her måler jeg eksakt målene til plata:

 

malLiten.jpg

 

520 x 360 Og da har jeg litt slingring begge veier. Alltid greit å ha :yes: Da er det bare ut å skjære:

 

skjaringLiten.jpg

 

Og done:

 

skjartLiten.jpg

 

En ting som er lurt å tenke på når det gjelder kutting er å skjære på baksiden av platen du skal bruke. Da vil du nemlig få en mye penere kant på den siden du vil vise frem:

 

oppeLiten.jpg

 

Det var siden jeg skjærte fra, her er undersiden:

 

underLiten.jpg

 

Og det er den siden som skal være opp og synlig. Alt kan selvfølgelig dekkes med lister, men jeg er ikke sikker på hvor mye lister jeg skal bruke...

 

Sjekker om alt passer:

 

ferdigLiten.jpg

 

Og en annen deilig ting; sjekk klaringa på kablene fra psu'en og overkanten til dvd-spillern:

 

klaringLiten.jpg

 

Flott! Da blir det ingen bøyde kabler osv :thumbup:

 

Det var alt for idag. Store sjanser for at det kommer mer imorra!

 

Neste update - Ramme, bunn

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser kjempebraut hittil! Stå på :thumbup:

 

hvordan har du tengt til å gjøre det med de høyttalerne? Med koblinger osv?

Har tenkt litt på å bruke høytallere fra bil, så da blir det ikke så vanskelig. Men et problem er at for store magneter i elementene kan forstyrre og ødelegge harddiskene. Så det kan hende at jeg går for elementene i disse:

 

I273103.jpg

 

Demonterte de her om dagen, og det er ingen sak å ta ut forsterker og elementer :)

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar
Har tenkt litt på å bruke høytallere fra bil, så da blir det ikke så vanskelig. Men et problem er at for store magneter i elementene kan forstyrre og ødelegge harddiskene.

såvidt jeg vet så skal ikke høyttaler-magneter gi noen som helst innvirkning på harddisker. du må til med en svært sterk magnet for å kunne klare å ødelegge en harddisk.

det som derimot kan være et tema er bass og vibrasjoner - hvis du drar på med en alt for rå sub så kan muligens dette skape problemer. men da tror jeg igjen det er liten sjanse for at noe faktisk skal skje med harddisken, sånn i praksis... :)

Lenke til kommentar

Liten update!

 

Har brukt dagen på jobb og innstilling av parabol, så det er lite tid til overs til datamekking. Men fikk gjort noe idag da :) Begynt med ramma til den nederste delen av kassa:

 

bunnrammeLiten.jpg

 

Har bare lagt opp det jeg skal bruke som ramme ved siden av hardwaren. Feilberegnet faktisk litt og jeg må ta 5mm i bredden av hver av plankene for å få det til å passe. Her har jeg målt og streket opp:

 

maltLiten.jpg

 

Har kuttet riktig lengde, nå gjenstod å gjøre hver planke litt tynnere:

 

verktoyLiten.jpg

 

Bruker ikke veldig avanserte verktøy nei :) Om jeg hadde hatt tilgang til det, ville jeg selvfølgelig brukt det, men har minimun av verktøy selv. Mangler fortsatt pussemaskin, men den kommer snart :thumbup:

 

knivLiten.jpg

 

Når det grøveste var tatt av, gjorde jeg som Emil og spikka :D

 

emilLiten.jpg

 

Og ferdig:

 

ferdigLiten.jpg

 

Sjekka om det passet på bunnplata:

 

testLiten.jpg

 

Jada :thumbup: Jeg venter med å feste de på plata, vil pusse de rene og rette først...

 

Det var alt for idag, det går litt i snegletempo men det går ihvertfall fremover!

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Ny, liten update

 

Gjorde en rask modd, på dvd-brenneren jeg skal bruke i MFT, idag. Siden jeg har tenkt til å utføre alle knapper i tre, så måtte jeg ordne en knapp til brennern også. Her har jeg åpnet den og funnet knappen, merket med rød firkant, som åpner skuffen:

 

knappLiten.jpg

 

Lagt opp ledninger:

 

veitilledningLiten.jpg

 

Loddet og teipet fast:

 

loddetLiten.jpg

 

Her går ledningen ut:

 

utgangLiten.jpg

 

Og ferdig:

 

ferdigLiten.jpg

 

Sånn, et stk dvd-brenner med hale :)

 

Neste update - Feste for DvD

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar
Dette ser bra ut.. :yes:

Hvordan fant du ut at det var de to som åpnet CD-ROM'n..?

Gikk knappen bare inn mot de to der..

(er ikke så kjent inne i CD-ROMer :blush: )

 

Mvh. SacrefiZer

 

Edit: Gratulerer med Nr 100 da.. :w00t:

SacrefiZer det sitter en knapp på den andre siden av kretskortet så det er ikke så vanskelig og finne ut hvor du skal feste dem.

Lenke til kommentar
Har du lagd noen av knappene ennå? Bilder?

Har ikke laget noen knapper enda. De kommer ikke til å være spektakulære, men bare runde felt som du kan trykke inn...

 

Hvordan fant du ut at det var de to som åpnet CD-ROM'n..?

Gikk knappen bare inn mot de to der..

(er ikke så kjent inne i CD-ROMer  :blush: )

SacrefiZer det sitter en knapp på den andre siden av kretskortet så det er ikke så vanskelig og finne ut hvor du skal feste dem.

Helt riktig SacrefiZer; det er en smal sak å finne ut hvor knappen er :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...