Gå til innhold

My Favourite Tree ¤Ferdig!¤


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal se hva slags leds jeg har på lager :) De to siste dagene har ikke bare gått med til jobb, nevnte tidligere at jeg har funnet en kjøper for vannkjølinga mi og har brukt kveldene på å ordne et NoiseControl kabinett klar til dette:

 

byebyeLiten.jpg

 

Det betyr at det blir litt mere penger i kassa og det lover godt for prosjektet :thumbup:

Lenke til kommentar

Mini update!

 

Etter å ha leita litt i skattekista mi fant jeg dette:

 

divledsLiten.jpg

 

9 leds som har blitt til overs etter litt forskjellige prosjekter. Problemet er at kun en av de er merket, rød, og resten umerket. Ikke så mye orden med andre ord :blush: Men etter å ha testet alle sammen, så viste det seg at 8 av de var blå. Faktisk. Så i en liten innsats for å opprettholde lov og orden så lagde jeg denne avanserte innretningen:

 

samlaLiten.jpg

 

Da ble livet så mye bedre :D Videre så bøyde jeg bare beina på led'en:

 

boydLiten.jpg

 

Videre så så jeg litt på plasseringa, men der er jeg litt usikker. Fant en plassering, men der blir led'sene litt feil plassert. Tenkte å egentlig å sette en i hvert hjørne, men da vil ikke graveringa bli opplyst på de riktige stedene.. Kan jo bruke to led's til, men har tiltenkt de 4 andre til noe annet og gidder ikke å kjøpe nye :p

 

plasseringLiten.jpg

 

Noen andre forslag til plassering?

 

Neste update - Strømforsyning ferdig

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har studert det nye kabinettet du skal lage, dvs. "Lillebror" ;)

 

Og jeg har også fått noen ideer om å lage kabinett med innebygd skjerm..

Så jeg bare lurte på om det var ok hvis jeg lånte den lille ideen av deg?

 

Men kabinettet vil jo bli helt annerledes da, det eneste er at skjermen vil bli inni kabinettet..

Og har også tenkt å lage det i glassfiber :thumbup:..

 

Så hvis det er greit, så begynner snart byggingen :dremel:

Lenke til kommentar

Update

 

Gjør så mye som jeg har mulighet til for tida, er helt raka og har lite ekstra tid. Det betyr at neste update ikke kommer før jeg har fått lønninga inn på konto. Men inntil videre får dere får dere nøye dere med denne:

 

Fortsetter med opplysning av graveringa, lodda på ledning på led'sene:

 

ledning1Liten.jpg

 

Vinkelen på de:

 

vinkelLiten.jpg

 

For å feste de til plexi'en valgte jeg epoxy:

 

epoxyLiten.jpg

 

Gjennomsiktig, enkel å feste og sitter som støpt! Noen bilder som illustrerer:

 

lim1Liten.jpg

 

Ovenifra:

 

lim2Liten.jpg

 

lim3Liten.jpg

 

Syns det blei litt rotete med ledningene, så jeg lodda av ledningene og begynte på nytt med å feste ledningene:

 

ledning2Liten.jpg

 

Blei mye bedre:

 

ordenLiten.jpg

 

Og så en liten test:

 

testLiten.jpg

 

Alt går som planlagt, noe som ikke alltid er tilfellet... Da var det bare igjen å montere:

 

ferdigLiten.jpg

 

Litt for mye lys til å få noe bedre effekt, men skal litt bilder ikveld for å vise litt mer effekt!

 

Som sagt kommer det ikke mye mer på noen dager, men lover at neste update vil inneholde kryssfinèr ;) Sponsorer har begynt å komme,

vendur.gif

som første og holder på å deale avtaler med andre :)

 

_plextor_: Jeg har ingen form for copyright på dette, finns vel kanskje noen som har det, men sett igang å lag en kasse og ta det i en worklog her på forumet :thumbup:

 

NorthGarden: Sjekk her. Dremel med sånn graveringsende ellerhvadetnåheter :blush:

 

Neste update - Strømforsyning, bilder

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...