nojac Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 I Win98SE Kontrollpanel-->System-->Ytelse får jeg feilmeldingene "Sideveksling i kompatibilitetsmodus reduserer systemytelsen Stasjon C: bruker et MS-DOS-kompatibelt filsystem Stasjon D: bruker et MS-DOS-kompatibelt filsystem " Windows Hjelp angir at "dette problemet forekommer ofte hvis du har mer enn en stasjon", og antyder en uidentifisert realmodusdriver eller et minneresident program fra Config.sys eller Autoexec.bat som mulig kilde til problemet. Disse filene er så vidt jeg kan se av standard type uten innslag som burde skape problemer, og de fungerer på andre maskiner. De aktuelle maskiner (P200) har tidigere vært i bruk som servere (Novell) eller har kjørt Win2000. Disken er partisjonert på ny med fdisk (C: og D:), og Partition Magic rapporterer ingen feil. Forslag til utbedring mottas med takk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Fortell oss hva du har i Config.sys og Autoexec.bat, så kan vi kanskje komme med en ide. Lenke til kommentar
nojac Skrevet 29. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2002 Det viser seg at mitt problem er knyttet til harddisk-kontrolleren. "Flerfunksjonsenheten (Dual PCI IDE-kontroller) har noen underenheter som bruker 32 bits drivere og noen som bruker driver for kopatibilitetsmodus. Denne konfigurasjonen støttes ikke........." Jeg har INTEL 82371AB/EB PCI Bus Master IDE-Kontroller som rapporteres å være OK. Men de underordnede "Primær" og "Sekundær IDE-kontrollere (Dobbelt FIFO)" fungerer ikke skikkelig. (gult merke i Kontrolpanel-System) Jeg var inne på Intels side for å finne driver, men jeg lyktes ikke.... Og standarddrivere i Win98SE ga heller ingen suksess. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Quote: Den 2002-07-27 12:51, nojac skrev:"Sideveksling i kompatibilitetsmodus reduserer systemytelsenStasjon C: bruker et MS-DOS-kompatibelt filsystemStasjon D: bruker et MS-DOS-kompatibelt filsystem " Dette kan komme av at du kjører FAT16 på diskene. Mener man har et FAT32 konvertering verktøy med Win98.....husker ikke hvor det ligger, men finner du det, prøv det og se om det hjelper. Lenke til kommentar
nojac Skrevet 29. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2002 Både C: og D: er satt opp med FAT32, så det er ikke det...... (Og jeg har har andre maskiner som kjører FAT16 uten å få disse problemene) Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Kansje det er en IRQ konflikt? Har du sjekket BIOS etter konflikter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå