TheLegion Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Har en Topcom Skyracer 254g router. Jeg sliter med at de jeg deler routeren med laster ned en hel del og har adware som hogger opp en masse bandwith. Ettersom det er jeg som har "satt" opp dette trådløse nettverket, ikke det at jeg kan noe om det. Vil jeg gjerne se på mulighetene for å blokkere visse prg. som tar mye bandwith. Jeg har login til router admin, men er ikke helt kjent der. Er inne på Special AP, tenker meg at det er her jeg skal gjøre dette. Kan jeg blokkere adware og slikt også med å blokkere porter/iper ? Å blokkere dc++, ftp og sliket skulle vel ikke være noe problem ? Lenke til kommentar
krokodille Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 I så fall, må du ha et modem før pc'en din, og et nettverkskort til i din pc, slik at du kobler tlf ledninga inn på modemet, derfra til din pc og videre derifra til router/switchen.. og laste ned programvare for å gjøre dette, ellers så bør du kunne forwarde alle porter til din pc, slik at du får "førsterett".. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Normalt stenges slike tråder på grunnet brudd på tre-ords-regelen, og/eller lite beskrivende emnefelt, men siden du er ny her på forumet skal jeg ønske deg velkommen og be deg lage en mer beskrivende emnetittel på tråden. -Moderator- Endret 4. juli 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå