escariot Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg og en kammerat skal prøve å koble opp ett trådløst nettverk mellom leilighetene våres. Disse ligger ved siden av hverandre, men ikke vegg-i-vegg. Noen som har noen tips om hvilke router og kort vi burde kjøpe? evt hvordan det fungerer med ekstern antenne? På forhånd takk! Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Jeg og en kammerat skal prøve å koble opp ett trådløst nettverk mellom leilighetene våres. Disse ligger ved siden av hverandre, men ikke vegg-i-vegg. Noen som har noen tips om hvilke router og kort vi burde kjøpe? evt hvordan det fungerer med ekstern antenne? På forhånd takk! kjøp dere en router og hvert sitt trådløst nettverkskort.. dette fåes tak i billig på komplett.no sjekk hær!!billig! 1 stk router + 1stk nettverkskort Endret 4. juli 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
krokodille Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Med mindre leilighetene deres er mer enn hundre meter i fra hverandre da... Men hvis dere er naboer, bor dere vel ganske nære hverandre, så di fleste trådløse routere holder mer enn nok 100m. Lenke til kommentar
escariot Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Det vil med andre ord si at man kan få 2stk routere til å jobbe i sammen? Jeg har en acer-router nå, og den sliter med å få kontakt i mellom stue og soverom (og nei, jeg har ikke leilighet i "røkke-size").. Lenke til kommentar
Doffer Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Det vil med andre ord si at man kan få 2stk routere til å jobbe i sammen? Jeg har en acer-router nå, og den sliter med å få kontakt i mellom stue og soverom (og nei, jeg har ikke leilighet i "røkke-size").. Skulle gå an det ja.. Men den ruteren der hørtes ikke noe særlig ut HVis dere ikke bor langt fra hverandre skal dere også greie dere med én ruter, dvs. en som ikke kalles acer og rekker fra stue til soverom Lenke til kommentar
r_k Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Med mindre leilighetene deres er mer enn hundre meter i fra hverandre da...Men hvis dere er naboer, bor dere vel ganske nære hverandre, så di fleste trådløse routere holder mer enn nok 100m. Mulig jeg er litt på tynn is nå, men 100 meter er vel litt overkill... De fleste routere holder vel 30-40 meter, eller er jeg helt på jordet... Hvis dere ikke bor lengre vekk en det bør det gå greit. Men husk også at dette er ved fri sikt. Ved masse vegger og stasj i mellom så reduseres rekkevidden betraktelig Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Jeg har fått inn signaler (og kommunisert) med en statoilstasjon nedi her med nettverkskort m/"vanlig" omni-antenne. Avstanden er ca. 2 km i luftstrekk. Fikk helt sjokk, jeg Det var jo sinnsykt bra :E Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 ' date='10/07/2005 : 01:22'] Jeg har fått inn signaler (og kommunisert) med en statoilstasjon nedi her med nettverkskort m/"vanlig" omni-antenne. Avstanden er ca. 2 km i luftstrekk. Fikk helt sjokk, jeg Det var jo sinnsykt bra :E hmm har du en link til den antenna?hvor har du kjøpt den? hvis det du siar er sant skal jeg kjøpe den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå