Gå til innhold

3D-briller på ASUS V8440/DT

WzUp

Anbefalte innlegg

Jeg har ett ASUS V8440/DT GeForce4 Ti4400 128Mb DDR DVI TV-out Retail AGP. Er det mulig å koble 3D/VR-briller på disse? Ser det følger med i deluxe pakkene, men det har jeg ikke råd til :grin:. Funger de bra, og hvor er det mulig å få kjøpt disse løse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uhm, jeg så en test av det kortet, og som jeg forsto så var faktisk de 3d-brillene av de bedre.

3d-briller generelt er ganske artige, men det er sjelden det er "praktisk" å bruke de i lengden, særlig fordi det er lett å få vondt i hodet av de.

Det som er spesielt med det nye geforce4 ti-serien er at de er kraftige nok til å kjøre de fleste spill, uten at du får vondt i hodet. Jeg har ingen personlig erfaring med dette, men har lest mange reviews av kort med 3d-briller, og som jeg har forstått det, så er faktisk dette kortet et av de bedre valgene, hvis du skal ha 3d-briller til en rimelig penge.

[ Denne Melding var redigert av: TheGEEK på 2002-07-27 13:02 ]

Lenke til kommentar

to ting

en er at skjermkortet må ha en egen utgang for 3d brillene, kontakten er en mini jack, akkurat det samme som på headsett.

to er at du må ha en eksepsjonell bra skjerm som takler å kjøre i 120hz oppfriskning eller høyere.

3d brillene fungerer særdeles dårlig i lavere oppfriskninger da du vil oppleve mye flimring og etter en kort stund få hodepine av hele greiene.

så da er det opp til deg om du vil kaste bort penger på 3d briller eller ikke :wink:

Lenke til kommentar

hehe takker :smile:

har selv prøvt 3d briller på et TNT Ultra kort, greidde å tyne skjermen til 105hz oppfriskning for å deretter sette i gang 3d demo'n som fulgte med.

etter 2-3 minutter så hadde jeg en dundrende hodepine som ikke ga seg på nesten en time. meget ubehagelig må jeg si, og det forsøket med 3d briller ble aldri gjenopptatt.. :wink:

Lenke til kommentar

Så I manualen til mitt gamle GF256-kort at det finnes 3Dbrille-tillegg man kan kjøpe og koble til kort uten 3Dbrille-utgang.

ASUS-brillene er noen digre klosser, men jeg har hørt at andre er en del bedre. 3Dbriller er ganske kult hvis det funker bra (ikke alle spill går greit), men som det ble sagt bør skjermen takle minst 120Hz i den oppløsningen man skal kjøre i. Har kjørt GTA3 selv på 848x480 (hva i granskauen er det for slags oppløsning, egentlig??) og 140Hz eller.no sånt (møkkaskjerm), det er ganske fett, men det er ikke noe man sitter med i timevis, for å si det sånn. Hvor bra det funker kommer an på både spillet og driverne, NVidia-driverne har alt for få justeringsmuligheter for spill som ikke har egne profiler i driveren (og man kan ikke lage egne [rrgh!]), og de siste ASUS-driverne lagde bare graut av GTA3...

3Dbriller mao ganske fett å prøve av og til, men skjelden noe man vil bruke til seriøs gaming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...