Gå til innhold

er cpu for varm?

Anbefalte innlegg

Har en AMD64 3200+ winchester i min Soltek Qbic barebone. Temperaturen ligger på 65 grader idle. Er det for mye? Eller bør jeg klike på litt mere kjølpepasta? Har ca 1 mm på nå. Er 2 dager siden jeg satt på kjølepasta, må jeg fjerne den gamle før jeg setter på nye da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du bør ikke ha mer nei, og kjølepasta tar litt tid før den "setter seg" (vet ikke om den tar 2 dager da...)

65 grader idle hørtes mye ut ja. Mulig du har satt på for mye kjølepasta? Du skal bare ha akkurat så mye at du ikke kan se overflata på kjerna...så tynt som mulig.

Det er jo også ganske varmt i været nå, kan temp. i rommet der PC'en står ha noe med saken å gjøre? Hva slags kjøler bruker du? er det god ventilasjon i kabinettet ellers?

Og ja, du bør nok fjerne den gamle hvis du skal sette på ny pasta...

Lenke til kommentar

Har en Soltek Qbic barebone så bruker den kjølren som fulgte med der.. BArebonen ligger rett ved skjermen og mellom veggen, så kasnje dårlig ventilajons der, ligger heller ikke så langt unna vinduet heller da.. Når jeg tok på kjølepasta tok jeg på veldig lite, sån nat det ble et tyny lag over kjernen så du så fortsatt kjernen.. Kasnje jeg skal ta på mere da..

Lenke til kommentar

eg har sjølv akkurat samme CPU som du... Idle temperaturen min ligger på 44-46 (då surfer eg, høyre på musikk +++) full load har eg 50 (torture test med Prime95). Då har eg i tillegg overklokka med 10%, dvs 2200 klokkehastighet. OG eg har boxed kjøler, men eg har kjøpt meg Freezer 64 no, har hatt den i ei veke men har endå ikkje montert den...

Så ja, temperaturen din er nok altfor høg, men eit godt stykke i frå skadeleg...

Har du kabinett vifter slik at cpu vifta ikkje ligger å blåser på varm luft? Står pc'n isolert?

edit: såg at du hadde forklart korleis pc'n stod no:P så glem siste spm

Endret av Simon88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...