thomaswk Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Nå begynner jeg på en filmskole til høsten, og har tenkt å bruke noen penger på en bærbar PC. Jeg vil ha muligheten til å redigere video på den, men først og fremst skal det gjøres på skolen, så jeg trenger ikke et monster. Har noen spørsmål som jeg lurer på, siden jeg ikke har brukt mye av livet mitt på å skru på maskiner. - Har tenkt til å bruke max. 10-12k på laptopen, og skjønner at jeg ikke kan velge og vrake, men hva er viktigst å prioritere? Minne eller Prosessor? Har tenkt til å bruke Adobe Premiere og eventuelt Avid til redigering... - Har dere noen konkrete tips til pc'er som kan matche mitt behov? - Er det billigere å kjøpe maskin i Frankrike? Skal nemlig studere der... På forhånd takk Lenke til kommentar
arnebellinda Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Det er viktigs med minne.. jeg merket sinnsykt forbedring fra å gå fra 512 til 1024MB med premiere.. en 3d animasjon (som skulle være intro til en film) gikk ned fra 24min til 6 min... Endret 4. juli 2005 av arnebellinda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå