Gå til innhold

Hvordan finner jeg ut om det har VIVO?

Anbefalte innlegg

Jeg har et X800Pro, men er usikker på om det har VIVO :hmm:

På pakken til PowerColor står det noe om VIVO men jeg tror ikke jeg bestilte et med VIVO.

Hvordan finner jeg ut om det har VIVO?

Har tenkt og prøvd og flashe det til Xl ;)

Men kan det vere farlig hvis det ikke har VIVO?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei..

Du ser det enklest på kortet, om det har en gul kontakt ved strømkontakten.

Det har med lydsignaler tror jeg, og det er i allefall bare kort med vivo som har denne kontakten. (les: x800 pro vivo, xt og xt pe)

Men du kan nok ikke softmodde det til xl, men xt pe, men det er jo et bedre kort, så det skulle ikke være noen bakdel. :thumbup:

Men om du tar ut kortet, og studerer minnet som er på det, og finner ut at det står samsung [enmassetallogbokstaver] gc-20, får du problemer med å flashe det til xt-pe, da de kortene har 1.6ns minne, og ikke 2.0ns..

Da kan du istedet flashe det til et vanlig xt, da flere av disse kortene har 2.0ns minne. Det er iallefall en del av dem som kun har 500MHz (DDR 1000) på minnet.

Men står det samsung [enmassetallogbokstaver] gc-16, er det bare å flashe i vei..

Men anbefaler deg å søke etter den opprinnelige tråden om dette emnet, for en skikkelig veiledning.

Så må jeg nesten nevne da, at ved denne typen "operasjon" mister du garantien på skjermkortet..

Lenke til kommentar

Måtte du? Når var dette da mon tro? Snakker vi egentlig om den samme gule kontakten?

EDIT: Nei, vi gjør nok ikke det..

Etter et raskt søk i bildeavdelingen til google, ser jeg at du mener på de bak på kortet, mens jeg i det første innlegget mitt mente den gule kontakten ved STRØMKONTAKTEN.

Vær ikke så påståelig buldrebacon.. :D

Men jeg er enig i det, at det er enklere å se bak på maskinen om det har to kompositt-uttak (RCA), enn å se inni maskina om det er en gul kontakt ved molexen..

Evt. å ta en titt i enhetsbehandling/devicemanager som wiak nevnte..

Lenge siden jeg har hatt et skjermkort med vivo, så jeg håper dere kan tilgi meg..

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...