Gå til innhold

AsusP4S533 og ADSL problemer! Trenger hurtig svar.


Anbefalte innlegg

Jeg har et ASUS P4S533 hovedkort uten lan, men med et Realtek nettverkskort installert.

Jeg har problemer med å få ADSL fra Telenor til å fungere.

Er det noen som har opplevd liknende problemer med dette hovedkortet?

 

Skal kjøpe nytt nettverkskort, hvilket skal jeg ta? Ikke Jensen, for det har jeg prøvd..

 

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Realtek er jo et helt greit merke det da. Er du sikker på at det er hk eller nk som er problemet da? Får du noen feilmeldinger eller kommer du deg ikke på nett i det hele tatt? Har det funka før?

 

/steinih :smile:

 

_________________

devil.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-07-27 13:25 ]

Lenke til kommentar

Jeg flyttet fra Bergen til Sellebakk i Fredrikstad og tok med meg det samme utstyret.

Telenor kobla opp linja, jeg hadde en linjemann inne i leiligheten som fiksa nye kabler og slikt for det var gammelt her fra før.

Har snakka med Telenor om det er noe feil på linja eller slikt, det er det ikke, tvert imot det kunne ikke bli bedre sa de.

Alt ser ut til å fungere, lysene på modemet er riktig, det er lys i nettverkskortet og jeg får ingen feilmeldinger.

Har satt inn nettverkskortet i en annen maskin, men samme feil der også, så det kan være nettverkskortet, men jeg får jo ingen indikasjon på at noe er feil med det.

 

Når jeg prøver å koble meg skjer følgende:

Jeg dobbeltklikker tilkoblingen. "Kobler til gjennom WAN-miniport (PPPOE)..." så får jeg en feilmelding: "Feil 678: Den eksterne datamaskinen svarte ikke. Hvis du vil ha mer hjelp, kan du klikke Mer informasjon eller søke etter feilkoden i Hjelp og støtte."

 

Ka ska æ gjørra?

 

Hilsen meg

Lenke til kommentar

Quote:


RASPPPOE finner du
og jeg ville prøvd det først. Telenor selv anbefaler RASPPPOE.


 

Joda, men ikke for WinXP. Der skal man bruke den innebygde PPPOE protokollen. Skal ikke være nødvendig å bruke noen 3. parts programvare her.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Quote:


Ring 80080001. Er telenor som har problemer med en server, Har hatt den samme feilmeldingen for ikke så lenge siden.


 

Har selv hatt denne feilen minst 100 ganger på forskjellige maskiner og lokasjoner. Telenor var syndebukken i to av disse. Vær forsiktig med å være for påståelig. Har du mulighet til å få testet f.eks. med en bærbar? Har du naboer som har ADSL?

 

I såfall ville jeg ha satt opp den bærbare slik at det fungerer hjemme hos naboen (Eller den stasjonære hvis du orker å drasse på den...), for så å flytte sulamitten hjem igjen. Hvis du fortsatt får samme feil gir jo svaret seg selv, eller? :wink:

 

-KJ

 

_________________

http://www.fellowship.no/forum/

 

[ Denne Melding var redigert av: jevel på 2002-07-27 19:12 ]

Lenke til kommentar

Kjenner ikke så mange i nabolaget har nettopp flyttet hit, men det er mange eldre så jeg regner ikke med at de har ADSL.

Men om det ikke er linja, ikke utstyret og ikke noe galt i ADSL sentralen, hva kan det da være? Og Telenor folka som jobber med dette kan jo ikke være så korka at en innlysende feil går dem hus forbi...

Har ringt mye og snakka med de om dette og de kan ikke se noen feil fra deres side.

 

Skal bytte ut nettverkskortet og se hva som skjer da.

 

:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...