Hedonism Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Vet ikke om dere som driver www.amobil.no (dere gjør forøvrig en topp jobb) har vurdert å lage til en egen kategori under "Operatører og tjenester" hvor hver av mobiloperatørene har sin egen topic/undergruppe. Det ville lette en del på forumet når det gjelder nye poster fra folk som spør " Kan X anbefales som operatør ", " X sin kunderservice er dårlig ", " Hvordan fungerer X sin nye tjeneste, er den verd pengene " osv.. Da vil man istedet klikke seg inn på en egen undergruppe der alle operatørene ligger på rekke og rad, og hvis man f.eks. vurderer å bli kunde hos Netcom kan lese tilbakemeldinger fra brukere om det firmaet på en plass, i stedet for å måtte søke seg gjennom et lite hav med poster! Bare ett lite tips.. jeg tenkte på hvor greit en slik ordning ville vært sist jeg byttet operatør! Men så kan man jo si at det ville være en mer interessant idé med en egen gruppeinndeling for hvert mobil-merke og.. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Må si jeg støtter dette forslaget. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Som @kd sier, "Må si at jeg støtter dette forslager" Da vil Amobil ta en lite Unlock vri da de også har et eget forum for hver av produsentene, igjen et godt forslag verdt og vurdere etter min menig. Lenke til kommentar
genser Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg vet egentlig ikke om jeg støtter det eller er i mot det. Det har nok sine fordeler, men jeg tror det alltid på hw-nettverkets forum har vært ønsket å ikke dele opp forumet i så utrolig mange seksjoner, og heller ha god aktivitet i de eksisterende seksjonene. En negativ side med det her er altså at det er færre personer som blir "utsatt" for tråden. Et eksempel kan være en person som lurer på en ting med Noextras-abbonementet. Det er fullt mulig at jeg vet svaret, men sjansen for at jeg begir meg inn på Noextras-seksjonen er veldig liten da den seksjonen er uinteressant for meg. Altså får tråden langt mindre oppmerksomhet enn den ellers hadde fått. Som nevnt her av Omy, om altså alle operatørene får egne seksjoner må også produsentene det. Da ender man igjen opp med seksjoner som sannsynligvis ikke får noen oppmerksomhet, som f.eks. en "Phillips"-seksjon. Det blir også vanskelig å vite om man skal bruke den spesifikke seksjonen til spørsmålet bare fordi det er en bestemt mobil det er om, eller om man skal bruke en generell seksjon fordi det også kan berøre andre mobiler. Uttrykte meg kanskje litt klumpete her, men tror jeg selv kom frem til at jeg finner mest negativt med en slik ordning enn positivt. Om alle er flinke til å lage beskrivende emnefelt er det også lett å søke etter aktuelle tråder om hver operatør Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Å lage egne underkategorier for operatørene burde ikke en gang være nødvendig å bli tatt opp til vurdering. Det er altfor få tråder i den kategorien til at det er behov for å dele den opp. Å lage kategorier som "Nokia", "Samsung", Sony-Ericsson" etc. kan jo diskuteres, men jeg for min del synes ikke det er nødvendig. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 En slik ordning vil føre til at det blir; - Vanskeligere for brukerne å vite hvor de skal poste. Som Are nevner, om man skal poste i den generelle delen eller den delen som er forbeholdt akkurat det merket. - Vanskelig tilgjengelige tråder, og et eksepsjonelt labert antall personer vil få øye på hver tråd. Få orker å surfe gjennom 300 underkategorier hver gang de sjekker formet. Dette fører til færre svar på trådene, og at forumet blir en dårligere informasjonskilde. Imidlertid blir det: - Enklere for eieren av en spesifikk mobiltelefon å inhente informasjon, typiske feil og mangler, pris osv. for akkurat sin telefonmodell. Bare synd at det ikke finnes like mye informasjon på forumet etter en slik kategorisering Søkefunksjonen er nyttig, og med litt prøvetid med den finner man informasjonen man leter etter akkurat like enkelt. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Som Einar og Are sier her så må jeg neste revurdere om dette er genialt eller ikke, jeg form in del hadde ikke taklet og har en egen Opperatør og Produsent kategori da Amobil ikke kna bare han en kategori for de mest populære merkene og det er da en GOD DEL mobil produsenter vi ikke har her i norge som finnest andre plasser og motsatt så det vil jo bare bli feil, men at telenor og netcom hadde en egen kategori hadde jo vært greit, mne om sense Etc hadde en egen kategori ville dette vært dette som og spise maur for min del, helt unintresang sev om jeg knaksje har svaret på mange spørsmål om sense abonnent etc,. Kortversjon: Vil bli bli mye unødvendig arbeid for drift som har nok og gjøre fra før av for og ikke glemme Are som er alene som Mobil Moderator og har nok og gjøre vil jeg anta. Som Einar sier folk gidder ikke og sjekke "300" underkategorier for hvert forum besøk de tar og det tar etter min oppfatining nok tid og se igjennom de som er.. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Hvor i neongrønne discohelvete skal man f. eks. poste et spørsmål om hvilken operatør man skal bruke? Dessuten blir det rotete i forumet, og man må gjennom en liten labyrint hver gang man skal poste et innlegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå