Gå til innhold

En liten html guide for nybegynnere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil si det er unødvendig med så mange element til å legge trykk på ord. Det brukes jo bare kursiv og fet tekst i vanlige bøker også. :)

orsus: Disse attributtene bestemmer ikke utseendet, men viktighet, og bør derfor ikke angis vha. CSS.

Endret av satyrium
Lenke til kommentar

Vel, jeg har ikke hatt behov for noe sånt foreløpig, så for min del er det likegyldig. Men er alltid morsomt med flere funksjoner.

Men kan vel ikke endre utseendet til en slik attributt, så man må likevel bruke klasse om man vil bestemme utseendet selv. Eller så må de vel endre litt på CSS også?

Slik f.eks.

em[high] { ... }

em[medium] { ... }

em[low] { ... }

Lenke til kommentar
Dette kan man da gjøre selv med classe :\

Dumt å ha unødvendig mange atributter

Hvor vidt denne egenskapen er nødvendig eller ikke er én ting, men det er bedre med en felles egenskap for et elementet enn at alle skal bruke samme klasse på det.

orsus: Disse attributtene bestemmer ikke utseendet, men viktighet, og bør derfor ikke angis vha. CSS.

Klasser vs. egenskaper går for det samme. Forskjellen er bare at klassene kun gjelder i ditt dokument, egenskapene gjelder i dokumentene til alle som følger standarene.

Men kan vel ikke endre utseendet til en slik attributt, så man må likevel bruke klasse om man vil bestemme utseendet selv. Eller så må de vel endre litt på CSS også?

Slik f.eks.

em[high] { ... }

em[medium] { ... }

em[low] { ... }

em[importancy=high] { } 

i tilfelle. ;)

«Importancy» var vel ikke helt det rette begrepet uansett?

Lenke til kommentar

Klasser vs. egenskaper går for det samme. Forskjellen er bare at klassene kun gjelder i ditt dokument, egenskapene gjelder i dokumentene til alle som følger standarene.

Hæ, hva mener du?

.klasse {

egenskap: verdi;

}

Var ikke helt god å tolke, den setninga di, men du sidestiller kanskje klasser vs. egenskaper med attributter vs. utseende og viktighet, som jeg ikke klarer å forstå?

Lenke til kommentar

Hæ, hva mener du?

.klasse {

egenskap: verdi;

}

Var ikke helt god å tolke, den setninga di, men du sidestiller kanskje klasser vs. egenskaper med attributter vs. utseende og viktighet, som jeg ikke klarer å forstå?

Jeg mener klasse og egenskap slik som i CSS-eksempelet ditt ja. Det jeg mente var at det ikke har noe semantisk å si om det er definert ved hjelp av en klasse eller en egenskap. Mulig vi misforsto hverandre der, Satyrium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...