Steinmann Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Dette kan man da gjøre selv med classe :\ Dumt å ha unødvendig mange atributter Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Jeg vil si det er unødvendig med så mange element til å legge trykk på ord. Det brukes jo bare kursiv og fet tekst i vanlige bøker også. orsus: Disse attributtene bestemmer ikke utseendet, men viktighet, og bør derfor ikke angis vha. CSS. Endret 11. august 2005 av satyrium Lenke til kommentar
DevN Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Vel, jeg har ikke hatt behov for noe sånt foreløpig, så for min del er det likegyldig. Men er alltid morsomt med flere funksjoner. Men kan vel ikke endre utseendet til en slik attributt, så man må likevel bruke klasse om man vil bestemme utseendet selv. Eller så må de vel endre litt på CSS også? Slik f.eks. em[high] { ... } em[medium] { ... } em[low] { ... } Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Dette kan man da gjøre selv med classe :\Dumt å ha unødvendig mange atributter Hvor vidt denne egenskapen er nødvendig eller ikke er én ting, men det er bedre med en felles egenskap for et elementet enn at alle skal bruke samme klasse på det. orsus: Disse attributtene bestemmer ikke utseendet, men viktighet, og bør derfor ikke angis vha. CSS. Klasser vs. egenskaper går for det samme. Forskjellen er bare at klassene kun gjelder i ditt dokument, egenskapene gjelder i dokumentene til alle som følger standarene. Men kan vel ikke endre utseendet til en slik attributt, så man må likevel bruke klasse om man vil bestemme utseendet selv. Eller så må de vel endre litt på CSS også? Slik f.eks. em[high] { ... } em[medium] { ... } em[low] { ... } em[importancy=high] { } i tilfelle. «Importancy» var vel ikke helt det rette begrepet uansett? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 orsus: Disse attributtene bestemmer ikke utseendet, men viktighet, og bør derfor ikke angis vha. CSS. Klasser vs. egenskaper går for det samme. Forskjellen er bare at klassene kun gjelder i ditt dokument, egenskapene gjelder i dokumentene til alle som følger standarene. Hæ, hva mener du? .klasse { egenskap: verdi; } Var ikke helt god å tolke, den setninga di, men du sidestiller kanskje klasser vs. egenskaper med attributter vs. utseende og viktighet, som jeg ikke klarer å forstå? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Afrodude: Mulig vi misforstår hverandre her, men det jeg prøvde å få frem, er at importancy="high" ikke kan erstattes av en CSS-egenskap Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 orsus: Disse attributtene bestemmer ikke utseendet, men viktighet, og bør derfor ikke angis vha. CSS. Klasser vs. egenskaper går for det samme. Forskjellen er bare at klassene kun gjelder i ditt dokument, egenskapene gjelder i dokumentene til alle som følger standarene. Hæ, hva mener du? .klasse { egenskap: verdi; } Var ikke helt god å tolke, den setninga di, men du sidestiller kanskje klasser vs. egenskaper med attributter vs. utseende og viktighet, som jeg ikke klarer å forstå? Jeg mener klasse og egenskap slik som i CSS-eksempelet ditt ja. Det jeg mente var at det ikke har noe semantisk å si om det er definert ved hjelp av en klasse eller en egenskap. Mulig vi misforsto hverandre der, Satyrium. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Han mener at en classe og en attributt er like. <em class="high date">Dagens dato</em> <em level="high" class="date">Dagens dato</em> Begge beskriver da hvor viktig em'n er? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 En klasse beskriv ikkje eit element noko meir enn for stilarket. Difor, om <em> skulle virke slik måtte det hatt ein attributt som for eksempel "level" som du viser over her. Class-attributten har ingen semantisk funksjon. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Du har vel rett. Men mens vi snakker om semantikk, er det planer om en date/time element? Det er noe jeg virkelig savner... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå