schtan Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Hei!!! Dette er min første "Guide" så vær forberedt på skriveleifer HTML Står for Hyper Tekst Markup Language... Start og skriv html fila slik: <html> <head> <title>Navnet på siden</title> </head> <body> Her skal innholdet være! </body> </html> Noen forklaringer! Du avslutter en "Tag" ved og skrive </koden> altså f.eks </b> <html> betyr at "Her starter html fila". <head> Her er "Hodet" til en html fil, der skal <title> stå og f.eks vis du skal inkludere en css fil. </head> Betyr at "Her avsluutes <head> elementet... <title> Her skal navnet på siden være, f.eks Stians hjemmeside </title>betyr at "her avsluttes <title> elementet"... <body> betyr er "kroppen" til en html fil, her vil alt innholdet og resten av kodene stå... </body> betyr at "Her avsluttes body elementet". </html> betyr at "Her avsluttes html fila" obs! Du kan ikke skrive noen koder etter den "taggen". Noen enkle "Tager", koder som noen vil si. <b> betyr at teksten blir bold. Må avsluttes med </b> <i> betyr at teksten blir italic Må avsluttes med </i> <p> betyr at det er starten på et nytt avsnitt. Må avsluttes med </p> <br>betyr at det er starten på en ny linje, den SKAL ikke og avsluttes med </br> Sikkert mange som kunne dette, men sikkert mange som ikke kunne det også Takk. Stian Endret 4. juli 2005 av schtan Lenke til kommentar
schtan Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 ehh... lol, Det var bare en liten guide for Nybegynnere da, det bare en basic guide Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Skulle man lagd hjemmeside ut i fra den kunnskapen der hadde en online web editor (freewebs, den på home osv) gjort store mirakler i forhold. Lenke til kommentar
schtan Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Ikke at jeg er en PrO selv da, men det er jo en enkel guide om "Hvordan sette opp html fil" da! Veldig enkel, men du ser jo i alle fall hvordan en html fil er da!!! Lenke til kommentar
DevN Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Skulle man lagd hjemmeside ut i fra den kunnskapen der hadde en online web editor (freewebs, den på home osv) gjort store mirakler i forhold. Ja, wow. Nå kan jeg HTML! (Ikke for å være frekk.) Lenke til kommentar
schtan Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Neivell! admin: slett tråden takk! Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=354940 Lenke til kommentar
schtan Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Jepp, men jeg skrev ikke en guide om og lage websider, men BASIC html!!!!!! Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jepp, men jeg skrev ikke en guide om og lage websider, men BASIC html!!!!!! Fin den Du kan jo kanskje utvide den litt mer med tiden kanskje? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Støtter utviding, og ikke minst riktig bruk av tagger. F.eks skal jo <b></b> egentlig være <strong></strong> og <i></i> skal jo egentlig være <em></em> Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Slutt med drittkastinga her! Trådstarter: Fint at du gjer eit forsøk på å skrive ein slags nybegynner-guide i HTML, men eg synest ein bør ha sterke grunnleggande kunnskapar om eit emne før ein skriv om det - noko eg diverre ikkje får heilt inntrykket av at du har. Lite av det du skriv der er feil, men som ein heilheit er den svært mangelfull og dårleg forklart. Dårleg tekstformatering er det òg. I tillegg kunne du trengt litt betre innføring i terminologien her (Ikkje tag, men element). Ein kan ikkje både starte og avslutte eit br-element ved bruk av to forskjellige taggar. Det må du starte og eventuellt slutte i samme tag. Kun nødvendig i XHTML, dog. Til neste gang bør du lære deg stoffet du skriv om litt betre før du faktisk endar opp med å lære folk ting som ikkje er riktig eller ting du aldri forklarte kva var. Å skrive gode nybegynnar-guidar er ei svært krevjande oppgave dersom du ikkje veit kva du skriv om godt nok til å kunne forklare godt heile vegen. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Syns det var bra av han å skrive noe sånt innledende som det jeg. Er MANGE som ikke har peiling på NOE som helst av det han skrev der, og det han skrev er akkuratt det en "amatør" ville likt å lest. Så folkens, slutt å klag. Trådstarter : Bra arbeid! Lenke til kommentar
schtan Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 ahh! endelig noen som forstår meg! ble glad nå! bra at dere kom med KONSTRUKTIV krittik, noe som får meg til og kanskje skrive bedre senere også! TAKK! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Ja veldig bra att folk har lyst til og hjelpe andre og lære Men for å også være litt negativ så syntes jeg ikke det var så utrolig bra. Er også greit, som Arve sier, å kunne stoffet 100% når man først skal lære bort Men flotters att noen gidder Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Et HTML-dokument bør ha doctype, synes du burde fått med det Lenke til kommentar
schtan Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 oops hehe, skal fikse det iløpet av dagen! Takk for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
DevN Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Et HTML-dokument bør ha doctype ... og charset. Lenke til kommentar
feel dead Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 hvordan legger man bilde til bakgrunn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå