Thigeic Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg prøve å dele en internett oppkobling (bredbånd) med en annen maskin, jeg har et tråløst netverk mellom meg og modemet, og en kryset tp kabel mellom maskinene, hvordan deler jeg denne med den andre maskinen Lenke til kommentar
Data-aid Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Hvilket OS er på maskinene? Sett nettverkskortet i Hostmaskinen til å være DHCP server for den andre. Eventuellt kjør med fast IP. Dersom XP, Kjør nettverksveiviseren for XP. Lenke til kommentar
Thigeic Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Kjører windows xp, har Yevon Gigabit netverkskort, samme i begge maskiner, alt er likt på begge maskiner, har kjørt netverks veiviser X antall ganger, på X antall måter, men får det ikke til å virke, har delt netverket flere ganger Har fast ip Endret 4. juli 2005 av Thigeic Lenke til kommentar
Data-aid Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Du må opprette en nettverksbro mellom det trådløse kortet og Yevon kortet på Hostmaskinen din. Så må du konfigurere Yevon kortet til å være Host får den andre maskin. Lenke til kommentar
Thigeic Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Gjorde det, så falt det trødløse netverket ut, er ikke sikker på hvordan man setter opp en maskin til å være host Lenke til kommentar
Thigeic Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Nettverket er satt opp slik Modem, Router, Meg. Kryset kabel over til den andre maskinen Lenke til kommentar
Mathan Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Har du en eller flere brannvegger som hindrer trafikken. Det er min erfaring at det er brannveggen som lager krøll i oppsettet. Lenke til kommentar
Data-aid Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Sett opp nettverksbro mellom de to kortene, deretter går du inn på egenskaper - avansert på Yevon kortet ditt. Der krysser du av "tillat andre nettverksbrukere og koble til internett gjennom denne koblingen." Mener det står ca sånn på norsk. Får du kontakt mellom pc'ne? Lenke til kommentar
Thigeic Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg har kontakt mellom de, alt virker som det skal, bare at vi klarer ikke å kaste nettet bort på den andre, eller dele det med den Lenke til kommentar
krokodille Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Du har gitt det kortet i hostmaskina fast ip? mens det tråløse mottar ip fra dhcp i router? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå