Gå til innhold

Gode og spennende krimbøker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har i den siste tiden fått helt dilla på krim. Jeg har lest tre bøker av Karin Fossum og én bok av Jo Nesbø. Jeg er nå på jakt etter flere gode, spennede og engasjerende krimbøker. Jeg har hørt at Henning Mankell har skrevet en rekke formidable bøker, hvorav en god del av de har fått terningkast 6 av anmeldere. Jeg har også hørt at Da Vinci-koden skal være meget bra. Hva foreslår dere? Skal jeg gå for Da Vinci-koden, eller burde jeg prøve noen av Henning Mankell? I så fall, hvilke? På forhånd tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da Vinci-koden er vel ikke krim, egentlig ikke i det hele tatt e min mening. Allikevel, den er absolutt verdt å lese!

Du kan nok fint prøve noe av Henning Mankell, har hørt mye bra om bøkene hans. Har derimot ikke lest noen av dem selv.

Greit å like krim, da har en nok bøker å velge mellom ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Dan Brown's "Angels & Demons" er meget bra og anbefales på det varmeste. Jeg synes den var bedre enn DaVinci-koden.

Dan Brown's "Deception point" er også utrolig bra. Ble ferdig med den for noen minutter siden faktisk.

Har lest alle bøkene av Dan Brown og anbefaler alle sammen!

Liste over dem:

-Angels & Demons (den beste imo)

-The DaVinci code (deler andreplassen med Deception point)

-Deception point

-Digital Fortress (selvom den havner sist her så betyr ikke det at den er dårlig. Den er bra!)

Edit: Kjempegode krimbøker alle sammen.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

Jeg har i den siste tiden fått helt dilla på krim. Jeg har lest tre bøker av Karin Fossum og én bok av Jo Nesbø.

Hvilken Nesbø harry hole krim er det du har lest i tilleg til Rødstrupe?

Om du kan har lest Rødstrupe burde du lese alle, selv likte jeg kakkerlakkene veldig godt.

Lenke til kommentar
Dan Brown's "Angels & Demons" er meget bra og anbefales på det varmeste. Jeg synes den var bedre enn DaVinci-koden.

Dan Brown's "Deception point" er også utrolig bra. Ble ferdig med den for noen minutter siden faktisk.

Har lest alle bøkene av Dan Brown og anbefaler alle sammen!

Liste over dem:

-Angels & Demons (den beste imo)

-The DaVinci code (deler andreplassen med Deception point)

-Deception point

-Digital Fortress (selvom den havner sist her så betyr ikke det at den er dårlig. Den er bra!)

Edit: Kjempegode krimbøker alle sammen.

Enig. Ferdig med dem for noen uker siden. Likte alle veldig godt. God underholdning!

Lenke til kommentar

Ser at det er snakk om Henning Mankell her. Jeg har lest alle bøkene hans, deriblant bøkene om Kurt Wallander. De kan anbefales på det sterkeste. Likevel er det en bok Mankell har skrevet som ikke handler om Wallander, og som jeg mener er den beste han har skrevet. Den heter "Danselærerens tilbakekomst". En av de beste krimbøkene jeg har lest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...