Gå til innhold

Det beste med BF2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mange ting jeg liker med Battlefield 2, noen av dem har jo vært serien igjennom også.

 

For det første må jeg jo nevne friheten man har i spillet. Du kan velge mellom flere typer kits. Hver av disse er faktisk ganske så balanserte. Support er vel kanskje litt nerfa, men sånn ellers er det jo knall. Det er mange forskjellige kjøretøy du kan velge mellom, alt fra båter, biler, tanks, jagerfly og forskjellige helikoptre. Tror ikke det er en spillserie som har greid å implentere kjøretøy like godt som Battlefield 2. Dessuten er kartene digre. Tar lang tid å gå til fots fra et sted til et annet. Dette vil si at du faktisk har bruk for kjøretøy.

 

En ting som jeg er glad de for at de har fikset i BF2 er at flyene har lov til å fly i "streksonen" uten å bli skutt for dessertering. Dette var jo meget vanskelig å kontrollere i BF:V da banene var ganske små og jagerflyene bare føyk ut av banen hele tiden ;). Fungerte greit i 1942 da flyene ikke var så raske.

 

Spillet er ganske så realistisk. Jeg ville gå så langt som å kalle den, den hittil mest realitiske kampsimulatoren for moderne tid. Dette fordi du har kjøretøyer, du kan få support, satelittscan og UAV-droner for å nevne noe. Tanksene tåler kanskje litt mye, men det gjør de jo i virkeligheten også. De burde hvertffall tåle en antitank missil eller to. Skademodellen kunne blitt bedre. Altså slik at du ikke kunne drepe folk ved å skyte på føttene deres. Dette gjør jeg stadig vekk med medic-en. Hvis jeg ser noen føtter eller armer jeg er sikker på er fiendens plaffer jeg løs på dem. Dessuten synes jeg at hvis man f. eks skjøt en fyr i armen ville han få problemer med å skyte stødig etter på. Dessuten burde rekylen da bli mer merkbar, ettersom at armen er skadd og ikke greier å holde geværet helt igjen.

 

En ny og deilig overaskelse var Commander og Squads. Jeg hadde lite håp om at dette skulle rydde opp i public-serverne, men det gjorde det desverre ikke (på de fleste serverne da). Uansett er det ganske gøy å gå sammen med folk man kjenner. Da får man ordentlig teamwork og kicker aløle andre. Hvis commander i tillegg er god og gjør jobben sin er alt fryd og gammen. Begynner å bli litt lei av commandere som hele tiden skal fly helikopter istedenfor å gjøre jobben sin.

 

Favoritt tingen min med BF2 må da være det nye commander og squad-systemet. Dette åpner muligheter for et litt mer organisert public spill. Ellers må jeg si at dette spillet er ganske bra, men langt ifra feilfritt. Noen patcher til burde dog fikse dette.

Lenke til kommentar

men tenkt så morsomt det ville ha blitt da!!! Du ser en fiende løper inn i et hus mens du ligger der i gresset.. Å du har akkuratt planta noen bomber, lyden demper seg og alt du hører er din egen puls. Til du trykker på din røde blinkene knapp så BAAAMM! Alt faller sammen og fienden blir knust med huset.

 

Det er underholdning det! hehe :dribble:

Lenke til kommentar

Glad for at de har satt grense for hvor mange ganger man kan bruke radio innenfor en bestemt tid, så slipper vi endeløs spamming med "No Way Man" og "You Got It"

 

Annet enn det.....kjøretøyene...blir liksom aldri god som fotsoldat med mindre jeg overrasker fienden

 

Pluss at det er sinnsykt fett å sitte i en Apache og finne en fullastet APC :dribble:

Lenke til kommentar

Noe av det morsomste er å sitte på som co-pilot i et combat-heli med en god pilot.

Når han stiller inn helikopterets posisjon slik at jeg kan ta ut tanks o.l. med den kamerastyrte missilen uten problemer. DET er gøy.

 

Men de skulle også hatt 600cc 4-takts Crossere! BF2 mangler 2-hjulinger :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...