Gå til innhold

Verbatim 16X DVD-R. Brenner max på 4X

Anbefalte innlegg

Kjøpte for en tid siden ett par spindler med Verbatim16X DVD-R plater hos Multicom når de hadde de på tilbud til 299, har hatt ett lager av andre plater å brenne opp så jeg har ikke fått testet de før nå..

De har denne mediekoden: MCC03RG20...

Skulle brenne den første idag på min Pioneer DVR 107D med siste firmware, var sikker på at de lot seg brenne på 8X som er brennerens max, men stor var overraskelsen da jeg ikke fikk satt høyere brennehastighet enn 4X..

Sjekket platene i DVDinfo pro, DVDDecrypter, og Nero, alle rapporterte 4X som max brennehastighet..

Noen andre som har kjøpt de samme platene hos Multicom, og som har problemer?

Endret av Heia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et kjent problem.

Pioneer har ikke lagt inn støtte for disse i firmwaren - derfor virker de kun på standard hastighet for ukjente plater - som er 4x.

Løsninger:

1: Kjøpe ny brenner (anbefaler da BenQ DW1640)

2: Kjøpe andre plater - hold deg da til 8x plater da du sannsynligvis vil få problemer med andre 16x plater også.

3: Sjekk at du har siste firmware for brenneren din - evt mas på pioneer om støtte for disse platene - men ikke ha for store forventninger ang. støtte.

Lenke til kommentar
Dette er et kjent problem.

Pioneer har ikke lagt inn støtte for disse i firmwaren - derfor virker de kun på  standard hastighet for ukjente plater - som er 4x.

Løsninger:

1: Kjøpe ny brenner (anbefaler da BenQ DW1640)

Ante meg at det var firmwaren's manglende støtte som var problemet..

Har faktisk vurdert en stund å bytte ut min trofaste 107, men som en svoren Pioneer tilhenger, så blir det nok med en DVR109...

Om det da ikke det er samme firmware problem med denne?..

Endret av Heia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...