abzorbing_tundra Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 jeg kjøpte nettopp denne vifta men cpu en min og kabinett varmen steg en del .. er det noen mulighet for å kunne senka varmen uten å kjøpe ny cpu vifte ? btw: har dette kabinettet Lian LI Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Brukte du kjølepasta da du monterte denne vifta? Om ikke så kan det hjelpe med det. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Tror også du bør sjekke om CPU kjøleren får god kontakt med CPU kjernen. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Som sagt tidligere så er det viktig å bruke kjølepasta samt å sikre seg at kjøleren sitter rett på prosessorkjærnen. Med det kabinettet du har så er det bare å fylle opp med så mange vifter det er plass til. Velg da vifter av typen som har lavt støyutslipp. La de 2 viftene forran trekke luft inn mens den i bakkant blåser ut. Slik oppnår du overtrykk i kassa og i og med at det er filter forran de 2 vifteplassene forran får du et støvfritt kabinett. Lenke til kommentar
abzorbing_tundra Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 akn det være mulig at jeg tok på for mye kjølepasta ? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Ja, det kan også være en mulighet. For mye kjølepasta gjør at varmen ikke forsvinner like kjapt, som med et tynt lag med kjølepasta. Grunnen til at du skal ha et tynt lag med kjølepasta, er for og dekke evt. små hakk i kjøleren, evt. prosessoren. Når disse blir dekt, vil du få god kontakt mellom kjøler og prosessor. For mye kjølepasta vil derfor gjøre slik at all varmen ikke kommer til kjøleribben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå