Gå til innhold

jeg tror jeg har virus/netbus

Anbefalte innlegg

jeg tok en virus sjekk på pcen med norton 2002 antivirus og fant en del virus som jeg slettet, så tok jeg en til sjekk med pcchillin siden feilen ikke var fikset etter norton sjekk, da fant jeg 8 virus som jeg fjernet - men fortsatt virker ikke pcen normalt.

når jeg skriver så kommer det opp feil og ekstra bokstaver på skjermen. bok blir f.eks. til bvopk-...

tastaturet er ubrukelig til og skrive med, og noen ganger popper det opp med titalls programmer. det minner meg mye om netbus, men siste netbuster finner ikke noe netbus. kanskje det er noe back orifice eller annet tull?

noen som har peiling? jeg har tenkt på å formatere, men da fjerner jeg jo bare virus på en partisjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis antivirus legges inn etter at viruset er etablert, er det ikke bare å slette ivei. Viruset ligger da med egen kode fletta inn i programmer, og vil skade funksjonaliteten til disse etter sletting.

Stavekontrollen er ødelagt i Office ( eller tilsvarende ) - avinstaller Office og kjør reparasjon på IExplorer før ny installasjon.

Hvis du har skannet for virus på alle partisjoner, er det neppe fare for mer der - en annen ting er altså funksjonaliteten.

Personlig ville jeg sletta og formatert alt, satt antivirus i Bios, tatt dette som en lærepenge og kjørt antivirus med ukentlige oppdateringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...