Xander^ Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Hei! Har til dags dato brukt tables for å lage "bokser" med farge i. Men vil prøve å venne meg av bruk av tables da det skal være en uting. En boks med farge til feks å ha over og under et bilde på hovedsiden. se eksempel : edit: er klar over at det er et veldig basic spørsmål Endret 4. juli 2005 av Xander^ Lenke til kommentar
DevN Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 <div class="boksmedfarge"></div> div.boksmedfarge { background: #ff0000; height: 200px; width: 400px } Noe sånt? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Hva med å gi bildet en id og angi borders på toppen og bunnen? Vet ikke helt hva du tenkte på men.. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 <div class="boksmedfarge"></div> div.boksmedfarge { background: #ff0000; height: 200px; width: 400px } Noe sånt? Funket dårlig den siste der.. Hvordan lager jeg den ruten med design-view i dreamweaver? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Uffa meg.Insert - Layer Ja, har prøvd den..men hvordan får man den perfekt lagt til midten? som align gjør? Ja huff deg Endret 4. juli 2005 av Xander^ Lenke til kommentar
DevN Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg aner ikke hvordan du gjør alt det der i Dreamweaver, men med CSS-styles kan du vel bruke "margin: 0 auto". Kanskje du bør lære deg HTML og CSS hvis du driver med webdesigning? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg aner ikke hvordan du gjør alt det der i Dreamweaver, men med CSS-styles kan du vel bruke "margin: 0 auto".Kanskje du bør lære deg HTML og CSS hvis du driver med webdesigning? Vel, du driver jo å svarer på spørsmål som har med dreamweaver å gjøre da..gjør du ikke? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Vel, du driver jo å svarer på spørsmål som har med dreamweaver å gjøre da..gjør du ikke? Hva har det med saken å gjøre? Jeg bruker code-view i Dreamweaver, er ikke så vanskelig å klikke på design-view å sjekke sånne enkle ting. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 mm..rart at ikke align center finnes til layer da..velvel.. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Kanskje du bør lære deg HTML og CSS hvis du driver med webdesigning? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 body, html { text-align: center; } Midtstilling i IE. div#boks { width: 400px; height: 200px; background-color: #"farge"; margin: 0 auto; } Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Eller den enda enklere måten: div.midtstilt{position:relative;margin:0 auto} Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Eller den enda enklere måten: div.midtstilt{position:relative;margin:0 auto} slipper du å bruke denne da? body, html { tekst-align: center; Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Eller den enda enklere måten: div.midtstilt{position:relative;margin:0 auto} slipper du å bruke denne da? body, html { tekst-align: center; Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Fungerte ikke helt bra de kodene jeg fikk der..men er det noe jeg kan legge inn i denne koden for å midtstille boksen? <div id="Layer1" style="position:absolute; width:600px; height:40px; z-index:1"></div> Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 i style atributten: margin:0 auto; Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Eller den enda enklere måten: div.midtstilt{position:relative;margin:0 auto} slipper du å bruke denne da? body, html { tekst-align: center; Nope, det funket ikke.. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Ja, selfølgelig Px også, hvis du lurte på det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå