Besson Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Hei Eg går med planer om å kjøpe nytt kamera, og har meir eller mindre bestemt meg for Nikon D50. I første omgang har eg tenkt å kjøpe eit Sigma 18-125 F.3,5-6,5 objektiv. I tillegg lurer eg på eit makro-objektiv (tips til 3000 kroners makro ?) For D50 og Sigma 18-125 + 1gb kort havner eg på ca. 9000, og noko særlig meir har ikkje tenkt til å bruke på dette i første omgang. Er dette eit greit kjøp eller burde eg satse på eit "kit" frå Olympus/Cannon/Nikon/Pentax. Som sagt er eg nybegynner på speilrefleks , så alle tips tas imot med takk. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Hvis du får tak i, kjøp Nikon D70 (ikke s) kit. Dette gir veldig mye for pengene, og har et svært godt objektiv som koster flere tusen alene. Men det er på vei ut, så da må du kjøpe svært fort. Andre forslag har jeg ikke, siden jeg også nybegynner med speilfrefleks Edit: Omformulerte meg litt Herr Brun Endret 4. juli 2005 av Herr Brun Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Med alle de gadgetfrikene som er rundt i dette landet er det utrolig mange pent brukte/nesten ubrukte dslr å få tak i. Da sparer du masse penger og kan kjøpe deg mer/bedre optikk Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Ta ein kikk på bruktmarkede hos www.foto.no Der er det mange digitale hus til salgs. (og ikkje minst: stort sett berre seriøse selgere) Når det gjelder makro: Sigma 105mm f2.8 EX Macro DG 1:1 Tamron AF SP 90MM F/2.8 Di MACRO 1:1 Begge er ypperlige macroobjektiv i klasse <4000kr Eg har tamronen og er meget fornøgd. Søk på forumet til dpreview for brukarerfaringer/eksempelbileter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå