Biffen89 Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg har har kjøpt et slik hovedkort : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122499&cks=PLC Jeg har satt det inni og koblet til alt, men når jeg kobler til strøm starter pc'en av seg selv uten å trykke på power knappen. Alt starter, men skur seg av etter noen sekunder. Noen som har noen ideer hva dette kan være, kan det være et ødelagt hovedkort? Lenke til kommentar
Data-aid Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Vil anta at noe her er koblet feil. Blandt annet ledningene fra bryterene i front. Grunnen til at den slår seg av kan være kompabilitetsproblemer f.eks mellom HK og prosessor. Lenke til kommentar
Ryoichi Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Hei, Se om du har koblet strømkabelen skikkelig til HK. Så må du også dobbeltsjekke bryterene, AV/PÅ, Reboot. Dette skal stå i manualen til ditt HK. Lykke til. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Dobbelsjekk alle kontakter. Hva er de andre komponentene? Lenke til kommentar
Biffen89 Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Dobbelsjekk alle kontakter. Hva er de andre komponentene? Skjermkort: GeForce Ti 4200 Cpu : AMD 2100+ xp RAM : Twinmos 512 + Apacer 512 + Apacer 256mb PSU : Mist 500 watt Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg har satt det inni og koblet til alt, men når jeg kobler til strøm starter pc'en av seg selv uten å trykke på power knappen. Alt starter, men skur seg av etter noen sekunder. Noen som har noen ideer hva dette kan være, kan det være et ødelagt hovedkort? Det kan jo stemme med tiden til den slår seg av (4 sek.), at powerknappen har hekta seg fast i "på"-stilling. Lenke til kommentar
Biffen89 Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Det kan jo stemme med tiden til den slår seg av (4 sek.), at powerknappen har hekta seg fast i "på"-stilling. men har nå funnet ut at jeg ikke en gang trenger å koble til powerknappen, dette skjer uansett Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Kommer det noen pip? Feilkoder i form av pip.... Lenke til kommentar
Biffen89 Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Kommer det noen pip? Feilkoder i form av pip.... Nei, ingen lyder. Lenke til kommentar
Biffen89 Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg prøvde clear CMOS, flyttet jumperen og da startet pc'en Men det kommer ingen "bib" lyd, jeg får heller ikke no bilde på skjermen. Og hardisken vil ikke jobbe. Når jeg flytter jumperen tilbake, skrur den seg av Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 For å cleare CMOS: 1. Skru av maskinen og trekk ut strømmen. 2. Flytt CMOS jumper. 3. Start maskinen 4. Vent 10 sek. 5. Skru av maskinen igjen 6. Trekk ut strømmen. 7. Flytt CMOS jumper. 8. Start maskinen Prøv det Har du kraftig nok PSU? Støtter CPUen hovedkortet og vise-versa? Har du noen krot koblet til PCI? Er strømkabelen til HK ordentlig koblet til? Begge to? Sitter batteriet til HK ordentlig? Er alle koblinger festet ordentlig? Er det god nok kjøling i kabinettet ditt? Lenke til kommentar
Biffen89 Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 For å cleare CMOS: 1. Skru av maskinen og trekk ut strømmen. 2. Flytt CMOS jumper. 3. Start maskinen 4. Vent 10 sek. 5. Skru av maskinen igjen 6. Trekk ut strømmen. 7. Flytt CMOS jumper. 8. Start maskinen Prøv det Har du kraftig nok PSU? Støtter CPUen hovedkortet og vise-versa? Har du noen krot koblet til PCI? Er strømkabelen til HK ordentlig koblet til? Begge to? Sitter batteriet til HK ordentlig? Er alle koblinger festet ordentlig? Er det god nok kjøling i kabinettet ditt? Etter jeg flytter jumperen tilbake å setter i strømmen og trykker på powerknappen, starter maskinen MEN skrur seg av etter få sekunder Har nok kraftig nok PSU ja Om Hk støtter Cpu er jeg ikke 100 prosent sikker på, begge er ivertfall socket 462/A Jeg har skjekket alle ledninger/koblinger mange ganger. Jeg begynner å lure på om hk er en smule defekt Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Har du koblet til begge strømkablene til HK? Er det god nok kjøling på CPU? Lenke til kommentar
Biffen89 Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg skulle bytte delene tilbake til det gamle hovedkortet mitt, monterte alt sammen men har det samme problemet. Jeg begynte koble fra GPU og harddisk. Men det var helt likt. Men da jeg tok av CPU'en startet pc'en fint Da betyr vel det at CPU'en min har blitt ødelagt når jeg skulle bytte hk, viss dere mener ja. Kan dere hjelpe meg å finne en ny CPU som passer mitt hk? Er det mulighet for å for tak i noen som raskere enn de som er på komplett? Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Da betyr vel det at CPU'en min har blitt ødelagt når jeg skulle bytte hk,viss dere mener ja. Kan dere hjelpe meg å finne en ny CPU som passer mitt hk? Er det mulighet for å for tak i noen som raskere enn de som er på komplett? Hvis det er cpu'n, evt. ta en Sempron 3000+ med 512kB L2 cache f.eks. Her og oppdater Bios når alt er innstallert, så får du fullt utbytte av den. Endret 6. juli 2005 av tjaa Lenke til kommentar
Biffen89 Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 Da skal jeg kjøpe meg ny CPU! Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Biffen89 Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Et spørsmål til Sitter og ser på min CPU, jeg ser at det er kommet kjølepasta på disse "pinnene" på baksiden av CPU'en Kan det våre årsaken til at den ikke virker? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Hvis kjølepastaen leder strøm, så kan det vel det ha kortsluttet ting ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå