Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Shit! Denne meldinga kom i dag!! :(


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-07-27 10:43, Taxman skrev:

Det var ikke bosted som var poenget i innlegget hans - han kunne like gjerne skrevet ola dunk i Oslo som bare sjekker mailen en gang i skuddåret.


Poenget i innlegget (slik som jeg tolket det) er at folk som bestiller ADSL i utgangspunktet er folk som har planlagt å bruke nettet en hel del. Det er faktisk "super-brukerene" som har gjort det mulig å bygge ut nettet - for hvem bestiller først og sørger for at det er stor nok interesse slik at telenor bygger ut sentralen? Det er ikke olda dunk, han kjøper ikke før telenors agressive markedsføring lurer han.


Hvis jeg bestiller en 100mbit fastlinje fra telenor til en halv million, kan jeg da klage senere fordi jeg mener det er for dyrt å betale ,5 mill for å sjekke mailen?? Selfølgelig ikke. Det samme gjelder Ola Dunk (både han i ytrebygda og storbyen)


Uansett, jeg har heldigvis BKK og båndbredde i massevis til en pris som er helt grei. Så jeg er bare med i denne telenor diskusjonen for prinsippets skyld.


Så hvis Ola Dunk som sjekker mailen klager på prisen betyr det ingenting? Så det er kun de som bruker nettet mye som kan klage på prisene? Hva med dem som bruker bilen sin lite? De må jo betale samme avgifter som dem som bruker den mye. Pyttsann, de har ikke lov til å klage dem heller, de visste jo hva de fikk.......

 

Hvis Telenor har for høye priser (noe som de har...), så må det vel være en rett å kunne klage på denne politikken. Uavhengig av bruk..

 

Poenget er at Telenor her (jfr, lumted) gjør noe som kan vise seg å være et genialt bedriftsøkonomisk trekk. De blir kvitt alle trøbbelkundene sine.. DVS alle dem som bruker hele båndbredden som de betaler for. Kontinuerlig.. Det er disse som først forsvinner til andre leverandører og dermed må leverandørene igjen bruke mere penger til å øke kapasiteten samtidig som de får flere 'trøbbelkunder'.

 

Så lenge som ikke for mange forsvinner fra Telenor, tror jeg at de gjør et smart trekk for deres egen del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-27 10:24, engkje skrev:

BESTILL NEXTGENTEL NÅ!


JEG ER TIDLIGERE TELENORKUNDE OG GIKK OVER TIL NEXTGENTEL NÅ! HAR FÅTT 1024/512 FOR 398 I ET HALVT ÅR!!!!!!!!





 

Du trengte vel ikke å skrive ALT med caps lock'en på?

 

Men tror at nexgentel er ganske greie når det gjelder bredbånd...

 

Men jeg kan med sikkerhet si at telenor kommer til å miste en del kunder...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-27 11:01, Dj_eLmO skrev:

Quote:


Den 2002-07-27 10:24, engkje skrev:

BESTILL NEXTGENTEL NÅ!


JEG ER TIDLIGERE TELENORKUNDE OG GIKK OVER TIL NEXTGENTEL NÅ! HAR FÅTT 1024/512 FOR 398 I ET HALVT ÅR!!!!!!!!





 

Du trengte vel ikke å skrive
ALT
med caps lock'en på?

 

Men tror at nexgentel er ganske greie når det gjelder bredbånd...

 

Men jeg kan med sikkerhet si at telenor kommer til å miste en del kunder...

 

Telenor bruker pppoe og du må ha telefon.... bare for å melke kroner ut av deg.. nextgentel driver nå og tester ut ip-telefoni.. litt annen tankegang en det telenor driver med de prøver og melke deg for kroner... http://www.nextgentel.no

Lenke til kommentar

Som om det ikke er nok at de er dårlige og dyre krever også telenor at man har telefon-ABONNEMENT også!! Og hør på dette: JEg sendte mail til kundeservice og spurte hvorfor: FORDI VI SENDER ADSL GJENNOM KABEL. Jadda! NGT blir nok mitt valg: Sjekk regnestykket...

 

NGT:

Etabl 998,- (ett års binding)

640/128 - 458,- / mnd

= 1456,-

 

Telenor:

Etabl. gjør-det-selv 450,- (ett års binding)

384/128 - 450,- / mnd (evt + minuttpris)

Etabl tlf abo - 990,-

Tlf abo - 159,- / mnd + ringing

= 2049,-

 

Forskjell = 593,- etabl utg

og 151,- kr og 256 kbps per måned...

Hah! Ta den, telenor.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-27 11:17, pian skrev:

Som om det ikke er nok at de er dårlige og dyre krever også telenor at man har telefon-ABONNEMENT også!! Og hør på dette: JEg sendte mail til kundeservice og spurte hvorfor: FORDI VI SENDER ADSL GJENNOM KABEL. Jadda! NGT blir nok mitt valg: Sjekk regnestykket...


NGT:

Etabl 998,- (ett års binding)

640/128 - 458,- / mnd

= 1456,-


Telenor:

Etabl. gjør-det-selv 450,- (ett års binding)

384/128 - 450,- / mnd (evt + minuttpris)

Etabl tlf abo - 990,-

Tlf abo - 159,- / mnd + ringing

= 2049,-


Forskjell = 593,- etabl utg

og 151,- kr og 256 kbps per måned...

Hah! Ta den, telenor.



 

Nå har også nextgentel sommertilbud så du får 1024/512 for 398 i et halvt år!

Lenke til kommentar

At Telenor tjener penger(mye penger) betyr ikke nødvendigvis at de tjener penger på ADSL-delen av virksomheten. Og som tidligere nevnt så er det veldig god butikk og kvitte seg med storkunder.

 

Også blir det rimligere for oss som bruker ADSL til å sjekke mail og lese litt nettaviser(og hardware sider selvfølgelig) og ikke liker og vent 40-60 sek på at VG eller tomshardware kommer opp med ny side.

 

Ang. NextGenTel(jeg vet tilbudet deres er bedre en telenor sitt, men alle kan ikke få NextGenTel) Så er det en ting jeg synes er irriterende med de også. De leier kobberlinjer av telenor, og betaler ca 50kr mindre for en linje som allerede brukes til telefon enn de gjør for en som ikke har noen tlf. tilknyttet. Hvorfor får ikke kundene denne rabbaten?

 

redigert:skrivefeil

 

[ Denne Melding var redigert av: Elf_ på 2002-07-27 11:27 ]

Lenke til kommentar

Ganske genialt. Nå må andre ADSL-ISP's kjøpe opp ekstra båndbredde fra Telenor og telenor tjener penger på storbrukerne uten å bli belastet av dem(på sitt eget nett).

 

Og da kanskje det blir ADSL til meg og Ola Dunk også :grin:

 

men jeg skal ha ngt!

 

 

Mvh.

Morten Holje

aka Boqs

Lenke til kommentar

"Slutt 1. oktober

- Den nye prismoddellen for ADSL blir annerledes enn den nåværende. Jeg tør ikke foregripe begivenhetenes gang, men jeg kan si så mye som at vi legger om prismodellen slik at den passer for andre enn bare storbrukerne, sier Baksaas."

 

 

Dette kan da også bety at vi kan få et tilbud for fast-pris kunder og et for volum-surfing. Så det kan bare være en fordel for andre og ikke en ulempe for dere med Telenor ADSL, men enn dog.. sannsynligheten er stor for at de øker prisen for eller fjerner fast-pris tilbudet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-27 11:23, Elf_ skrev:

At Telenor tjener penger(mye penger) betyr ikke nødvendigvis at de tjener penger på ADSL-delen av virksomheten. Og som tidligere nevnt så er det veldig god butikk og kvitte seg med storkunder.


Også blir det rimligere for oss som bruker ADSL til å sjekke mail og lese litt nettaviser(og hardware sider selvfølgelig) og ikke liker og vent 40-60 sek på at VG eller tomshardware kommer opp med ny side.


Ang. NextGenTel(jeg vet tilbudet deres er bedre en telenor sitt, men alle kan ikke få NextGenTel) Så er det en ting jeg synes er irriterende med de også. De leier kobberlinjer av telenor, og betaler ca 50kr mindre for en linje som allerede brukes til telefon enn de gjør for en som ikke har noen tlf. tilknyttet. Hvorfor får ikke kundene denne rabbaten?


redigert:skrivefeil


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Elf_ på 2002-07-27 11:27 ]</font>


 

Med 1024/512 sitter du ikke og venter i 40-60 sekunder men det er klart jeg har jo mer i upload en du har download så... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-27 11:23, Elf_ skrev:

At Telenor tjener penger(mye penger) betyr ikke nødvendigvis at de tjener penger på ADSL-delen av virksomheten. Og som tidligere nevnt så er det veldig god butikk og kvitte seg med storkunder.


Også blir det rimligere for oss som bruker ADSL til å sjekke mail og lese litt nettaviser(og hardware sider selvfølgelig) og ikke liker og vent 40-60 sek på at VG eller tomshardware kommer opp med ny side.



 

Jammen...Hvor lenge tror du det varer før Telenor påstår at den som er "småkunder" i dag, plutselig har blitt "storkunder"? :wink:

Jeg tror det neppe kommer til å vare lenger enn ett år! Da vil Telenor komme til å "forsøke" seg igjen!

Skal telenor få lov til å holde på slik som de gjør idag, tar det bare noen få år, før det koster en femtilapp å laste ned EN mail fra POP serveren dems.

 

[ Denne Melding var redigert av: runmad på 2002-07-27 11:40 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-27 11:17, pian skrev:

Som om det ikke er nok at de er dårlige og dyre krever også telenor at man har telefon-ABONNEMENT også!! Og hør på dette: JEg sendte mail til kundeservice og spurte hvorfor: FORDI VI SENDER ADSL GJENNOM KABEL. Jadda! NGT blir nok mitt valg: Sjekk regnestykket...


NGT:

Etabl 998,- (ett års binding)

640/128 - 458,- / mnd

= 1456,-


Telenor:

Etabl. gjør-det-selv 450,- (ett års binding)

384/128 - 450,- / mnd (evt + minuttpris)

Etabl tlf abo - 990,-

Tlf abo - 159,- / mnd + ringing

= 2049,-


Forskjell = 593,- etabl utg

og 151,- kr og 256 kbps per måned...

Hah! Ta den, telenor.



 

Hvis du binder deg for 2 år så betaler du 398 pr. måned for 640/386 fra NGT. Etablering er også ett par hundre kroner billigere da. Jeg anbefaler at folk binder seg for 2 år, for hvis du sier opp innen 2 år så betaler du bare det du ellers måtte betalt ekstra for å få sagt opp kontrakten. Så du taper ikke noe på å binde deg for 2 år, men du har gode muligheter for å spare noen hundrelapper.

Lenke til kommentar

er jo ikke sikkert at de nye prisene blir høyere, er stor sjanse for det, men det kan jo ende at flisa snus andre veien.....

 

kan jo også hende at hvis mange flykter til ngt, tiscali, bluecom osv, at telenor må skru opp linjeleieprisen, og da må ngt, bluecom tiscali og de andre skru opp og........

men i mellom tiden er jeg lykkelig med tiscali...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-27 11:48, geokri skrev:

er jo ikke sikkert at de nye prisene blir høyere, er stor sjanse for det, men det kan jo ende at flisa snus andre veien.....


kan jo også hende at hvis mange flykter til ngt, tiscali, bluecom osv, at telenor må skru opp linjeleieprisen, og da må ngt, bluecom tiscali og de andre skru opp og........

men i mellom tiden er jeg lykkelig med tiscali...



Nei det er akkurat det,ser du

FORBASKA dumt at Telenor har monopol på linjene!

Lenke til kommentar

Skjønner at det er en del som er missfornøyd med Telenors planer om volumtaksering, men er det noen her som vet hva dette vil innebære mtp på pris da? Er det noen som vet hvor mye dyrere det kommer til å bli for "storbrukeren" og i det heletatt hvordan det kommer til å fungere?

 

Og til dere som sier "bytt leverandør": Det er ikke alle som har den muligheten! Og med bindingstider osv er det vel ikke alltid like lett heller?

 

Selv har jeg NGT 640/384 og er meget fornøyd med den selvsagt. Men siden samboeren min er NTNU-student, blir det om ikke lenge 2048/640 :grin: på meg til bare 50.- mer enn jeg betaler nå! (studenttilbud!!)

 

PS! Dette er ikke ment som en oppfordring til å beholde Telenor eller lignende hvis noen skulle tro det!

 

/steinih :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Jeg forstår liksom ikke problemet til telenor. her går de med overskudd hvert ***** år, men alikavel skrur de opp prisene. de ber jo om bråk.


Eh, saken er jo den at de taper massevis av penger hvert år på adsl`en. Det var de fullstendig klar over før de startet med utbyggingen, men tro meg, den planen de holder på å iverksette nå, har vært planlagt i lang tid.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-27 05:27, Term skrev:

******** de telenor folkene gir seg aldri. jeg er glad bindetia på ADSL'n min går ut om noen få dager. da er det rett over til bluecom å kjpe 2.35 SDSL linja deres. :smile:


Jeg forstår liksom ikke problemet til telenor. her går de med overskudd hvert ***** år, men alikavel skrur de opp prisene. de ber jo om bråk.


 

De taper jo som bare det på ADSL (sier de). forstår jo derfor hvorfro de må endre det. selvom selskapet har gått i ett rasende pluss betyr ikke det at de kan ta penger fra den store bankontoen de har fått på overprisede mobiltjenester og putte dem i ADSL. da ville nok mobilkundene heller kreve billigere mobilpriser.

 

Jeg venter med å gjøre noe med min ADSL linje. kanskje tilbudet de ikke kommer med er så verst, leste om ett system som telia hadde det så jo helt supert ut men jeg tviler på at telenor kommer til å være så snille....

 

[ Denne Melding var redigert av: Champ på 2002-07-27 14:45 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...