Gå til innhold

Hovedkort til AMD opteron 250.


Anbefalte innlegg

Heisann!!!

 

Jeg har to AMD Opteron 250 (OSP250FAA5BL) og trenger et hovedkort og annet snacks

til dette. Dette skal bli en Server. Jeg har også 12 minnebrikker av

typen 400 MHz og 512 Mb.

 

Har sett litt på MSI og TYAN

 

Men det jeg ser på MSI er at den støtter opp til 248 og ikke 250 som jeg har.

 

Håper noen der ute kan hjelpe meg for å finne noe bra oppsett til denne serveren og utstyret jeg har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Iwill DK8EW!

 

Har nettopp fått et slikt selv, kjøre 2x248 opteron på det. Virker meget bra så langt. Fordelen med det i forhold til Tyan bordet er at det har Digital strøm styring, og har derfor nesten ingen kondensatorer som lager varme, noe jeg har lest at Tyan bordet lager mye av.

 

Testet 3dmarks med et Gainward 7800gtx gs skjermkort jeg har fått låne, fikk 8180 poeng i 3dmarks05. :dribble:

 

Pyton.no selger det her!

Lenke til kommentar

Det kortet du har linket til i første post, er ikke å anbefale til workstation, da det ikke har agp eller pci-e slot til skjermkort.

 

I tillegg er det vel lurt å tenke på framtidig cpu oppgradering, og da støtter nforce4 pro chipsettet dual core cpuer.. Usikker på om msi kortet støtter dual core.

 

Edit!: Ser du skal bruke kortet i en server, da vil Iwill DK8ES være tingen, siden det har integrert skjermkort, og om du trenger det, en pci-e slot. Iwill skal vist ha bedre nettverks chiper (broadcom) enn Tyan, som bruke nvidia sin innebyggede chip som vistnok ikke er helt bug fri. Tyan bordet er litt overkill til server, da du neppe har behov for 2x16 pci-e SLI slotter i en server.

Endret av FooKer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...