Gå til innhold

Canon PS S2 IS eller Nikon CP 7900

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå hatt mitt gamle Fujifilm 2400Z i noen år, og har begynt å få lyst på et nytt. Jeg er altså ikke bortskjemt når det gjelder størrelse og vekt.

Er som dere ser ikke vant med allverdens kvalitet og finesser, men jeg har lyst på litt flere muligheter når jeg først kjøper nytt. Pris er ikke avgjørende, men jeg har ikke lyst til å gå over 5000,-

Jeg ser at begge kameraene i topic får mye skryt, og sliter med å bestemme meg. Jeg vil helst ha de manuelle funksjonene som S2 gir, og det har også automatisk bilderotasjon. Imidlertid er det ingen webshopper som har det på lager, og det ser ut til å være ~1 mnd leveringstid..

CP 7900 har jeg ikke lest like mye om, men etter hva jeg skjønner er det noen få forhåndsprogrammerte sett med innstillinger, og ikke mulighet for å endre blender og eksponeringstid? Noen som vet om det er auto bilderotasjon på dette? Jeg synes også at 3x zoom kan bli litt lite til tider, men 7Mpix gjør jo at man kan bruke utsnitt av bilder på en helt annen måte enn jeg er vant til.

Noen som kan gi meg tips om hva som er det beste kameraet for meg, hvis jeg skal ha et allround kamera til å ta feriebilder o.l, men gjerne også vil leke meg litt og ta mere "proffe" bilder?

Er det også noen her (som kanskje jobber i fotobutikk) som vet om det finnes S2 IS på lager i Oslo-området, send meg gjerne en PM om akkurat dette hvis du ikke vil drive reklame ;)

Endret av dsgf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for det, var faktisk den tråden som satt meg på tanken om Canon S2.. Bare synd det er så lang leveringstid, skal ta bilder i et bryllup i slutten av august, og vil tro jeg trenger litt tid på å bli kjent med kameraet før det virkelig gjelder å få gode bilder.

Lenke til kommentar

OK - det er bare ikke altid folk lige får læst debatterne inden de poster indlæg.

Kan du ikke låne ? Eller har du nok set jeg var temmelig glad for mig FZ20 ...

Måsek skulle du kigge dig om efter et brugt EOS300D - det må snart være nede i pris. Eller måske enten et brugt nikon d70 eller et nyt d50 ... selv om det vist er lige over prislejet - så må du tage lidt ekstra for din bryllupsbilleder :thumbup:

her er lidt tyske sites, der måske kan levere (skulle være OK at handle med)

Her

Her

Endret av Kigulu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...