Ivan Drago Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Problemet gjelder en eldre P3 450mhz med 256mb SDRAM og en IBM harddisk på 10GB (sikkert 5400 rpm) Alt henger i et par sekunder innimellom, så fungerer alt igjen som normalt. Har nettopp installert win XP samt alle win updates. Lurer på om dette skyldes hardware, siden det ikke er den kraftigste PCen jeg har... I så fall, er det noen små oppgradering som burde fjerne problemet? Hva med 512mb ram? eller ny harddisk? Har ikke tenkt å koste på PCen så ekstremt mye akkurat... Er tross alt PC nr 3 i huset. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Ekstra RAM vil nok kunne gjøre mye for relativt få kroner. Men personlig synes jeg PC'en var langt under det jeg ville kjørt XP på; den vil neppe bli 'smooth' i ytelse med den prosessoren uansett hva du gjør ellers, men som nevnt vil nok ekstra RAM ihverftall redusere caching til disk. Et tips er ihvertfall å skru av alt av fancy menyer o.l. for å øke ytelsen noe generelt. Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Det har ingenting med at hardware'en er for dårlig.. Dette er et vanlig windows problem.. Husker jeg har hatt det slik mange ganger før også, uten at jeg har funnet en løsning på det. Kanskje det har noe med konflikter i hardwaren å gjøre, selv om jeg ikke fant noe sån selv da jeg hadde samme problem. Prøv å oppdater alle driverene til hardwaren din (chipset, gfx, sfx, nett, evt. modem/scsii etc.), selv om windows allerede har installert de og se om du merker noen forskjell da. Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg mener at jeg ikke hadde de samme problemene med XP på en annen PC med celeron 466mhz, 192mb RAM og tilsvarende disk (8 eller 10gb, husker ikke helt) Den PCen er vel en del svakere enn den jeg sitter med nå. Har innstallert alle drivere gjennom XP eller win update, ikke lasta ned noe fra egne hjemmesider. Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Samme problemet også med 384 eller 512mb ram. Mulig jeg bør prøve en raskere harddisk. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Jeg har kjørt XP på en pc med nesten samme specs som din. Det gikk veldig greit, men var ikke akuratt noen fornøyelse. Skal fungere kjørbart. Flyttet til "Windows". Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Du kan jo sjekke task manager (oppgavebehandling) for å se om den bruker alt minnet og evt om noen prosesser bruker CPU når den henger. Og skru av flest mulig fancy XP ting. Endret 25. juli 2005 av Mythos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå