Gå til innhold

Ukjent ramtype. søker erfaringer

Scortech

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg gledet meg for tidlig;-(

Har nå fått patriot minnebrikkene. Men maskinen vil ikke starte hvis jeg kjører minnebrikkene i slot 1 og slot2? det skjønner jeg ikke. for jeg hadde tidligere 2x512 corsair brikker og de kjørte jeg i slot1 og slot 2 og kjørte i dual channel.Men de patriot brikkene vil kunne funke i slot1 og slot3 da starter maskinen men da kjører de ikke i dual channel og de kjører i 157Mhz istedenfor 200Mhz

Please noen som har råd. Hk mitt er K8N Neo2

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Søren også. Funker ikke med og bruke slot3 og slot4.

Da står hdd lyser på men ingenting skjer.

Tror det er noe gale med den ene brikken. For når jeg tester brikkene hver for seg.

Så funker kun den ene brikken. Men det merkelige er jo at begge funker i slot 1 og slot 3 men da ikke i dual channel på 200Mhz men virker i single på 157Mhz.

Sjekker i Cpu-Z og den registrerer minnebrikkene tilsammen på 2Gb.

Skjønner ikke mye nå :(

Lenke til kommentar

At du har fått en deffekt ram brikke kunne jo skjedd hvilket som helst merke da...

Jeg har de samme brikkene og de funker helt fint.

Hastigheten og alt er riktig, plugg and play, så å si.

Fikk du de nye brikkene du fikk til å funke eller? Siden de brikkene du har skal være testet "sammen" av fabrikanten. Så må du bytte en, trenger du et nytt dual testet sett og ikke "bare" en ny brikke.

Lenke til kommentar

Ja det er sant. kan skje hvilket som helst brikke sett eller hvor mann har kjøpt minne. Men det har aldri skjedd meg før :cry:

Jeg må bytte begge to for det er jo en dual kit pakke.

Sender de inn på mandag. Det kommer jo til og ta 5-7 dager før jeg

får de nye brikkene igjen. :cry: Det er lenge og være uten babyen min :cool:

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Jeg sendte inn brikkene på mandag. Nå er det onsdag.Hvor langt tid tar det og få tilsendt nye egentlig?? De skal vel teste brikkene selv. Jeg sitter her nå med en 256 brikke og det går sinnsykt tregt. Kan ikke spille noe spill med dette her. Savner minnebrikkene mine :cry:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

* Hat at man "trenger" 2 GB for bf 2...*

Utrolig happy med mitt sett 1024, med Rød pcb fra Mpx. vurderer å oppgradere til 2048 settet hvis det overklokker omtrent like bra.

kjører disse på 2 x 250 på 2,5 3,3,6 - som gir meg 8414 i 3dmark 05 på en 3200+

:w00t:

Post for all del alle erfaringer med 2 GB settet, jeg er skikkelig spent på hvor høyt de går og med hvor stramme timings dere klarer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...