gamer73 Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 ja..spørsmål over. Grunnen er at jeg har bare 512kb cache minne, men tenker på å skaffe meg 2 gig med ram. noen som har peil? Noen som har merket forskjell eller kan vise meg til linker og tester? hvor dem tester 512 vs 1024 i chache? Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 BUMP! Noen som har peil? please help me!!! Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Fordelen med mye RAM blir ikke mindre av at man har lite cache, så det er ingen grunn til å utsette en RAM-oppgradering. Betydningen av L2-cachens størrelse kan ikke sammenlignes på tvers av plattformer. For Pentium 4 betyr det mye (Northwood med sine 512kB er det minste jeg ville gått for), for AMD-prosessorer betyr det mindre. Det understrekes av Celeron-prosessorenes svake ytelse (128kB istedenfor 512kB for Northwood), og hvor godt f.eks. en Duron (64 kB) klarer seg sammenlignet med nyere utgaver av K7 på samme klokke. Jeg har ikke sett noen utfyllende tester som sammenligner cachestørrelsen direkte, men ved å sammenligne CPU nummer to og tre i denne grafen ser man en betydelig forskjell: Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 AHH TAKK for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå