Gå til innhold

Overklokke dette her... ?

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe disse komponentene for å overklokke:

Asus P4B533-V Hovedkort for S478/533 mhz I845G, ATA/100, ATX, USB2.0, DDR, LAN

Intel Pentium 4 1.8 GHz Boxed PC400 - Socket PGA478, 512kB "Northwood"

Crucial PC2100 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64

Først og fremst lurer jeg på hva multiplikatoren er på cpu’n? Går ut fra at den på ingen måte kan stilles på. Eller?

Og kan dette oppsettet greit overklokkes til 2,4 Mhz? Hva kan jeg uten ekstreme tiltak øke FSB'n til? Det er vel slik at dette kan variere litt fra maskin til maskin..

Er PC2700 på rammen å foretrekke til overklokking, til tross for at hovedkortet ikke støtter mer enn PC2100?

Tror det var alt..

Takk.

-h.

[ Denne Melding var redigert av: Howard B! på 2002-07-27 03:39 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkle først:

P4 1,8Ghz har multiplyer på 18 (18x100) og den gjør sannsynligvis ganske greit 2,4Ghz (18x133).

Hovedkortet støtter 133Mhz fsb og har dermed de riktige PCI og AGP hastigheter slik at det eneste som eventuelt vil hindre deg i å nå 133MHz fsb er prosessoren.

Når det gjelder minnet er det en avveining. i845G chipsettet støtter 166MHz på minnebussen og kan således kjøre PC2700 DDR Ram. Fordelen ved å kjøre PC2100 på standard hastighet (133MHz) er at da får du lik fsb og hastighet på minnebussen noe som vanligvis vil redusere forsinkelser i minnesystemet.

På den annen side så er en P4@2,4GHz svært glad i minnebåndbredde slik at det sannsynligvis er mer å tjene på å kjøre minnet på en høyere hastighet enn å ha det synkronisert. Tror derfor at PC2700 er å anbefale, helst også med CL2 dersom du får tak i det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...