Gå til innhold

Dolly Duck - Dårlig forbilde?

Plomma2

Anbefalte innlegg

Ok, så jeg er litt trøtt, så dette kan bli spennende.

Jeg fant i natt fram noen gamle Donald Duck pocketer.

Jeg begynte å lese, og flere av historiene inneholdt Dolly Duck.

Jeg vet ikke hvorfor jeg overså det som liten, men jeg legger merke til at Dolly Duck er en skikkelig blond rundbrenner.

Man skulle jo tro Donald og Dolly var gift. Jeg trodde i alle fall det som liten, men nå ser jeg at hun har seg med halve byen.

Donald referer alltid til Dolly som kjæresten sin, og vise verca, men hvorfor flyr hun da med fetter Anton på romantiske middager og filmer hele tiden?

I en historie skulle hun tilbringe hele vinterferien på Fjonefjeld med den som vant en slede konkuranse. De blir tatt av snøskred, faller nesten utenfor en foss og risikerer livet sitt for å "vinne henne over".

Siden ingen av dem vinner stikker hun av med en 3. person (en skiinstruktør(orginatl, sant?))

Jeg lurer, hva er dethun egetnlig forteller små jenter? Har aldri vært borti jenter som leser Donald, men generalisering er teit så noen er det sikkert.

Jeg ble så irritert at jeg ble sittende å tegne barter på Dolly.

Denne tråden har egentlig ingen mening, jeg bare måtte si det.

- Plomma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt poeng, men Donald er ganske uskyldig i forhold til Mummitrollene, de er definitivt værstingene, se på det tradisjonelle kjønnsrollemønsteret hvor mor gjør alt i huset og far bare later seg og samler frimerker. Mange av kvinneskikkelsene i Mummutrollene er også veldig underdanige.

I fall noen er i tvil, sjekk ut episoden "Homsene kommer".

Lenke til kommentar

Helt enig, Dolly er ei sjøge!

Hadde jeg vært Donald eller Anton hadde jeg gitt henne fyken for lenge siden... Men hvorfor får ikke Anton henne, siden han har så mye flaks? Er det fordi at det ville vært noe negativt? :p

Det blir dessuten feil å si at Dolly er et forbilde, jeg tror nesten man må se på henne som en tegneseriefigur.

Lenke til kommentar
Jeg ble så irritert at jeg ble sittende å tegne barter på Dolly.

OOooooooOOoh.

Det var det beste jeg kunne gjøre. Lå i senga med 3-4 pocketer og en penn. Orker ikke rive i dem. Da må jeg jo rydde opp etterpå :/

Jeg er forresten et veldig rolig vesen, orker ikke gjøre så mye ut av ting.

Endret av Plomma2
Lenke til kommentar

Jeg har lest Donald 8-9 år og har alltid syntes at Dolly var, og er, en teit and. Siden historiene vinkles på Donald, får man jo sympati med ham. Og utifra det tror jeg heller det er ganske motsatt: At jenter IKKE vil være rundbrennere fordi de ser hvor knust/sinna Donald blir når Dolly klenger på andre menn hele tiden.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om Langbein er homo ;) Han ser aldri på damer. Hvorfor legger han seg f.eks ikke etter Klara Ku? Hun er jo på lik størrelse. Greit nok at han derre Klaus (eller hva han nå heter) er sammen med henne, men han er jo en idiot! Langbein er jo så snill ;)

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om Langbein er homo ;) Han ser aldri på damer. Hvorfor legger han seg f.eks ikke etter Klara Ku? Hun er jo på lik størrelse. Greit nok at han derre Klaus (eller hva han nå heter) er sammen med henne, men han er jo en idiot! Langbein er jo så snill ;)

Langbein har interessert seg i damer tidlegare ;)

Oooooog: Dolly er bitch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...