Cinemarxism Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Jeg vet ikke om dette er det riktige delforaet å poste dette i, men jeg fant ingen jeg synes passet bedrere. Hvis det er feil kan det bare flyttes. For å forklare problemet mitt: Jeg formatterte pcen for ikke så alt for lenge siden, og etter dette har et nytt problem dukket opp. Når jeg spiller spill skjer det av og til noe merkelig. Skjermen blir plutselig svart, og etter omtrent to sekunder går den gradvis tilbake til å vise det som skal vises. Selve skjermen lager ingen lyd, og i spillet hører jeg alt som skjer. Jeg trodde første dette kunne ha noe med vpu recovery-saken til ati (Jeg har ATI Radeon 9800pro og Samsung SyncMaster 173T), men etter å ha skrudd det av skjedde dette fremdeles. Jeg sjekket også om skjerkabelen satt ordentlig fast, noe den gjorde. Noen som vet hva som kan være galt? Edit: Jeg bruker forresten Omega-drivere til skjermkortet. Endret 4. juli 2005 av dodraugen2k Lenke til kommentar
pertm Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Det kan ikke være skjermen som har for høy oppløsning eller oppfriskningfrekrens? Lenke til kommentar
Cinemarxism Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Oppløsningen tviler jeg på at er for høy (er satt til 1280x1024). Oppfriskningsfrekvensen er jeg faktisk ikke helt sikker på. Tror maksimum for skjermen min er 75 Hz. Hvor kan jeg stille på frekvensen? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Frekvensen til skjermen kan du stille på ved å høyreklikke på skrivebordet, velge Egenskaper, deretter Innstillinger, Avansert og så Skjerm. Lenke til kommentar
Cinemarxism Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Hm.. Den sto på 75 hertz, men når jeg valgte å skjule modi skjermen ikke kan vise kunne jeg kun velge 70 og 60. Vil det da si at jeg hadde stilt den inn på en frekvens den ikke kunne vise? Stilte den på 70 nå, får se om det hjelper. Takk for hjelpen hittil. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Høres ut på meg som om skjermen din skrur seg av en kort periode. Sjekket at du ikke har noe strømsparing påskrudd på den? Prøvd med en annen skjerm, for å se om den oppfører seg likt? Lenke til kommentar
Cinemarxism Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Har ikke sjekket dem med strømsparing, og har ikke sjekket med andre skjermer. Problemet er at dette skjer så sjeldent, det kan ta mange dager mellom hver gang problemet oppstår. Men hvis det fortsetter nå er vel det å prøve med en annen skjerm eneste mulighet. Edit: Jeg tror ikke det med HZ var galt allikevel. Står her at skjermen kan kjøre 75Hz på høyeste oppløsning. Endret 4. juli 2005 av dodraugen2k Lenke til kommentar
Creperum Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg har samme problemet. Skjer bare nå og da. Skjedde første gangen for noen uker siden. Har sjekket hz'en og den er ikke for høy, alt støttes av skjermen. Jeg har også 9800pro. Skjermen er en Iiyama visionmaster 454. Lenke til kommentar
Cinemarxism Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Vel, en jeg kjenner har hatt et lignende problem, og da var det strømfeil i selve skjermen. Endte med at den døde helt, håper virkelig ikke dette skjer her. Skjermen kosta ikke akuratt lite, og er bare litt over 6 måneder gammel =/. Lenke til kommentar
arinvoll Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg har tilsvarende problem med min maskin. Driver fortiden og sjekker ut om det kan være PSU'en som svikter meg. Problemet oppsto da jeg byttet HK, CPU og skjermkort. Følger spent med på om du finner noen løsning. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=439782 \Atle Lenke til kommentar
pertm Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Vel, en jeg kjenner har hatt et lignende problem, og da var det strømfeil i selve skjermen. Endte med at den døde helt, håper virkelig ikke dette skjer her. Skjermen kosta ikke akuratt lite, og er bare litt over 6 måneder gammel =/. Jeg tror jeg har hatt noe tilsvarende på min skjerm nå. Når skjermen er så ny så er det vel ikke noe problem å få det dekket på grantien eller få ny skerjm eller pengene tilbake. Lenke til kommentar
Cinemarxism Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 Nei, du sier noe der.. Men jeg har hørt at ITbutikken er litt vriene på garantier og slikt.. Får vente å se om skjermen faktisk er ødelagt, eller ei. Lenke til kommentar
Cinemarxism Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Ok, forandring av Hz hjalp ikke. Problemet oppstår fremdeles. Men kan det være noe med instillingene? Dette startet å skje med en gang jeg hadde formattert, aldri før det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå