Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen blir svart.

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette er det riktige delforaet å poste dette i, men jeg fant ingen jeg synes passet bedrere. Hvis det er feil kan det bare flyttes.

For å forklare problemet mitt:

Jeg formatterte pcen for ikke så alt for lenge siden, og etter dette har et nytt problem dukket opp. Når jeg spiller spill skjer det av og til noe merkelig. Skjermen blir plutselig svart, og etter omtrent to sekunder går den gradvis tilbake til å vise det som skal vises. Selve skjermen lager ingen lyd, og i spillet hører jeg alt som skjer.

Jeg trodde første dette kunne ha noe med vpu recovery-saken til ati (Jeg har ATI Radeon 9800pro og Samsung SyncMaster 173T), men etter å ha skrudd det av skjedde dette fremdeles. Jeg sjekket også om skjerkabelen satt ordentlig fast, noe den gjorde.

Noen som vet hva som kan være galt?

Edit: Jeg bruker forresten Omega-drivere til skjermkortet.

Endret av dodraugen2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm.. Den sto på 75 hertz, men når jeg valgte å skjule modi skjermen ikke kan vise kunne jeg kun velge 70 og 60. Vil det da si at jeg hadde stilt den inn på en frekvens den ikke kunne vise? Stilte den på 70 nå, får se om det hjelper. Takk for hjelpen hittil.

Lenke til kommentar

Har ikke sjekket dem med strømsparing, og har ikke sjekket med andre skjermer. Problemet er at dette skjer så sjeldent, det kan ta mange dager mellom hver gang problemet oppstår. Men hvis det fortsetter nå er vel det å prøve med en annen skjerm eneste mulighet.

Edit: Jeg tror ikke det med HZ var galt allikevel. Står her at skjermen kan kjøre 75Hz på høyeste oppløsning.

Endret av dodraugen2k
Lenke til kommentar
Vel, en jeg kjenner har hatt et lignende problem, og da var det strømfeil i selve skjermen. Endte med at den døde helt, håper virkelig ikke dette skjer her. Skjermen kosta ikke akuratt lite, og er bare litt over 6 måneder gammel =/.

Jeg tror jeg har hatt noe tilsvarende på min skjerm nå. :cry: Når skjermen er så ny så er det vel ikke noe problem å få det dekket på grantien eller få ny skerjm eller pengene tilbake.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...