Gå til innhold

feilsøking av Hovedkort, hvordan?

Anbefalte innlegg

hei. jeg er ca. 1 måned fra å skaffe meg et problem. dvs. hvis jeg ikke finner på noe i en stor fart. saken er den at foreldrene mine har funnet ut at hvis/når jeg skal bytte Hovedkort og Prosessor så skal mamma ha det gamle Hovedkortet og Prosessoren min, ramen skal jeg ha da. problemet er at jeg tror feilen i maskina ligger nettopp på hovedkortet. siden at maskina restarter sånn. dette må jeg finne ut noe i en veldig til fart. jeg lurer på hvordan jeg kan finne ut om det er hovedkortet det er noe galt med. for øyeblikket tester jeg diskene mine. dvs. har satt alle 3 diskene mine inni samtidig og kobla dem på. for å se om det da blir noe problemer. det står da inni: 1x 20 GB Samsung disk, 1x 120 GB Seagate disk og 1x 120 GB Western Digital disk. foreløpig ser det ut til å gå greit. da jeg sletta Windowsen på begge mine 2 120 GB disker. kjører da bare OS på 20 GB disken min, der kjører jeg Windows 2000 Pro Eng.

men det jeg ville fram til er hvordan jeg kunne få feilsøka hovedkortet på en eller anna måte. jeg fikk ikke feilsøka diskene mine av en eller anna grunn. med Seagate Tools programmet ble ikke Seagaten funnet og med Western sitt Diagnotic program skjønte jeg ikke så mye av det programmet.

noen som vet hvordan jeg kan feilsøke hovedkortet? eventuelt finne ut hva som er galt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden maskina di restarter må jeg spørre følgende:

1. Hvilket PSU har du?

2. Er det skikkelig kontakt mellom CPU og kjøleribbe, slik at du er sikker på at du ikke har et varmeproblem? Og har du et tynt, fint lag med kjølepasta på?

For å sjekke kontakten mellom kjøleribbe og CPU, ta på kjøleribba mens PC'n står på. Hvis kjøeribba er kjølig/kald, så har du sannsynligvis for dårlig kontakt medllom CPU og ribbe. I såfall bør du ta av ribba og montere den på nytt - ordentlig.

Lenke til kommentar

rambrikkene er fine. har sjekka dem. kjøleribba er bra. Strømforsyninga er ganske ny og den er på 500 watt. jeg sitter å lurer på om det KANSKJE kan være noe galt med USB utgangene, da maskina blir ustabil når jeg setter i USB enheter. for øyeblikket ser det ut som at maskina er stabil selv, med alle 3 diskene kobla til samtidig. kobla da ut både DVD Brenneren og CD romen til foredel for diskene mine. skal se om dette funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...