Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Nye elever på VGS: Hva kom du inn på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en SMS om at 1.inntaket var klart for noen dager siden. Saa gikk jeg paa nettet for aa sjekke, og der staar det at jeg hadde kommet inn paa 3.valget mitt, og at jeg stod paa venteliste paa foerstevalget mitt.

 

Er usikker paa hvilke valg jeg har naa? Har aller helst lyst til aa komme inn paa 1.valget mitt, men kan leve med 3.valget mitt. Er det paa noen maate mulig aa komme takke ja til 3.valget mitt, samtidig som jeg staar paa venteliste paa 1.valget mitt? Saa hvis jeg venter en stund og plutselig kommer inn paa 1.valget mitt, kan jeg bare takke nei til 3.valget?

 

Det har mest med soner aa gjoere, tror jeg har gode nok karakterer for aa komme inn paa begge skolene. Irriterer meg grenseloest dette...

 

Hva boer jeg gjoere naa? Maa svare innen 22.juli... Please kom med raske svar :)

 

Paa forhaand takk ;)

Lenke til kommentar

Leser du på siden så står det faktisk der.. ;)

 

Dersom du blir tatt inn på et av dine lavere ønsker, kan du ta imot plassen og samtidig

 

stå på venteliste til høyere ønske®.

Dersom du i senere inntak får tilbud om plass på et høyere ønske, faller den tidligere mottatte plassen automatisk bort.

Lenke til kommentar
Når man har svart på internett og skrevet ut kvitteringen, har man egentlig svart da? Er svaret registrert og sendt til skolen?

Jess. Internett teller som svar. Hvis man sender inn både på internett og via vanlig post så er det internettsvaret som teller. Altså hvis du svarer to forskjellige ting så "bestemmer" internett....

Lenke til kommentar

noen som vet hvordan man regelmessig kan sjekke hvor man står i forhold til ventelisten? når jeg registrerte svar på www.vigo.no, sto det nr 53 eller no slikt angående førstevalget mitt hvor jeg har jeg har status "tilbud venteplass." har kommet inn på 3.valget mitt, og takket ja, men har veldig lyst til å komme inn på 1.valget.

 

Har prøvd å sjekke status på vigo-siden, men kan ikke se noen henvisning til nr på ventelisten. Hvor stor sjanse er det egentlig for å bli høyere prioritert på listen? (høyere sjanse for å få tilbud om skoleplass)

 

og hvordan kan man sjekke hvilket nr man står på?

 

MVH,

D&G

Endret av DigitaL BlasteR
Lenke til kommentar

Jeg husker jeg låg på venting når jeg skulle inn på GK.

Da mener jeg at det sto inne på siden der en plass med kurs ønsket. Men jeg husker kansje feil.

 

Og det jeg tror ikke at du kommer inn på førstevalget ditt vist du er nr 53 på venting. Men har du lykken med deg så er det jo ikke umulig.

Jeg låg på noe med 30-40 på venting i fjord, jeg nerma meg ikke plass en gang.

Lenke til kommentar

Jeg hadde kommet inn på almenne hvis inntakskontoret hadde vært våken når de jobbet.

De regna altså feil, skolen jeg skal på trenger man 4,2 i snitt og jeg har 4,55.

Altså 46,33 poeng, mens de hadde gitt meg 45,5 i poeng, mens jeg egentlig skulle ha 50,05 i poeng. Så inntak 1 kom jeg inn på andrevalget, og nå skal de rette på det til 2.inntaket. Da vil jeg sannsynligvis komme inn.

Lenke til kommentar
noen som vet hvordan man regelmessig kan sjekke hvor man står i forhold til ventelisten? når jeg registrerte svar på www.vigo.no, sto det nr 53 eller no slikt angående førstevalget mitt hvor jeg har jeg har status "tilbud venteplass." har kommet inn på 3.valget mitt, og takket ja, men har veldig lyst til å komme inn på 1.valget.

 

Har prøvd å sjekke status på vigo-siden, men kan ikke se noen henvisning til nr på ventelisten. Hvor stor sjanse er det egentlig for å bli høyere prioritert på listen? (høyere sjanse for å få tilbud om skoleplass)

 

og hvordan kan man sjekke hvilket nr man står på?

 

MVH,

D&G

Klikk på vis kvittering, så står det "ord.venteplass", den vil ikke bli oppdatert før det neste opptaket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...