Gå til innhold

Klarer Pc,n min BF2?

Anbefalte innlegg

Tok netopp en test vis pc,n min kunne kjøre Battlefield 2 på Microsoft Game Advisor.

Den sa at jeg kunne kjøre battlefield 2.

PC,n min har:

Prosessor- Intel Centrino 1.6 ghz

Grafikk-Radeon 9200 mobility 64mb

RAM-512mb

Er dette sant klarer pc,n min bf2?

På testen står det radeon 9000, det er feil.

9.1 gb vikser jeg raskt med en oppryding.

post-171-1120472207_thumb.jpg

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosessoren din er ganske svak. Det er anbefalt med 2 ghz til 2,4 ghz, går kanskje, men du vil nok ikke få helt høye ytelsen.

For å spille dette spillet ville jeg nok gått for 1024mb ram. Dette er nesten et minimum om du skal greie å kjøre det. Om du kjøper det 512 ram til blir dette bedre.

Skjermkortet ditt har bare 64 mb noe som er for lite for dette spillet IMO. Du bør ve, kanskje oppgradere dette også om du har tenkt til å spille dette spillet.

Òm du skal bruke systemet ditt, greier du nok å kjøre spillet med 800*600 oppløsningen og alt på low knirkefritt med god fps ;)

Lenke til kommentar

er nok også usikker. tror i allefall ikke at du greier å ta det på full grafikk.

som mange har sakt har du en svcak pc dette er min:

PC Manufacturer Inc

The best PC

Intel®

Celeron® CPU 2.67GHz, 768MB RAM

post-171-1120502864_thumb.jpg

Endret av K9
Lenke til kommentar
Tok netopp en test vis pc,n min kunne kjøre Battlefield 2 på Microsoft Game Advisor.

Den sa at jeg kunne kjøre battlefield 2.

PC,n min har:

Prosessor- Intel Centrino 1.6 ghz

Grafikk-Radeon 9200 mobility 64mb

RAM-512mb

Er dette sant klarer pc,n min bf2?

På testen står det radeon 9000, det er feil.

9.1 gb vikser jeg raskt med en oppryding.

Jeg har helt likt oppsett som deg, men har 9000 istdenfor 9200.

Jeg kommer inn i menyen, men ikke lengre. Låser seg...

Har testet demoen...

Tviler ¨på at maskinen din greier å kjøre spillet, krever vel minium 128 mb skjermkort?...

Lenke til kommentar
Prosessoren din er ganske svak. Det er anbefalt med 2 ghz til 2,4 ghz, går kanskje, men du vil nok ikke få helt høye ytelsen.

Prosessoren er IKKE svak nei.. de Ghz talla de oppererer med er Pentium 4 Ghz, ikke Pentium M...

Lenke til kommentar

Skulle gjerne prøvd en demo men har ISDN :love: så det tar hundre år å laste ned, kanskje jeg kunne låne BF2 av en kamerat når de får tak i det.

Jeg har ikke Pentium M, men Intel Centrino en harddisk for bærbare pcer som jeg har og den er kraftig, veldig kraftig for å være bærbar.

Merk! Jeg har Radeon 9200 Mobility, det vil si at den er for bærbar og den er ikke like bra som 9200 for stasjonære.

Lenke til kommentar

Sukk... enda ett hjernevask offer

Centrino = ett konsept bestående av en Pentium M cpu, ett brikkesett og ett WLAN kort fra intel (reklame funksjon, du er nødt til å ha denne komboen for å få centrino logoen på laptoppen, og ettersom så mange forbrukere bare hører "centrino"... så JO du har Pentium M cpu.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

jeg tviler sterkt, når du kommer i en situasjon der det er 10 stykk som peprer på hverandre og masse eksplosjoner og styr, så vil det ikke hakke, men regelrett stoppe opp om jeg ikke tar feil. Jeg anbefaler å laste ned demoen, visst det ikke hakker mye(bør helst hakke veldi lite pga. det tar enda mer "kraft" når det er fler spillere online) så kan du kanskje kjøpe det, men visst det hakker slik det er på randen til å bli irriterende slik du ikke får spille sjikkelig, burde du nok droppe det;)

Lenke til kommentar
men uannsett så bør du oppgradere pc'en din. du bør få mer RAM og GHz.

vil nok annbefale det. det kommer du neppe til å slite med å spille det, ellers så er det bare å sette ned litt på grafikken

du snakker nesten som at du tror trådstarter har en stasjonær pc :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser dette emnet har ligget dødt en stund, men det eneste svake punktet på trådstarters pc er FAKTISK skjerkortet hans.

For dere som ikke vet det så er en Intel M prosessor på 1.6 ghz omtrent like sterk som en pentium 4 på ca. 3 ghz. Det blir feil når dere sammenlikner forskjellige typer prosessorer etter hvor mange ghz de er på. Hertz er standardmåleenheten for frekvens og en Intel M kan gjøre sine utregninger fortere ved en frekvens på 1.6 ghz enn det en pentium 4 eller celeron ved samme klokkehastighet kan. Pentium 4 er designet slik at den må kjøres på høy frekvens for å gi mye effekt, mens en Intel M er laget for å gi høy effekt ved en lavere indrefrekvens. Sånn sett er Sebbe sin Intel "M" faktisk en god del over kravene for å kunne dra BF2.

Tips til Sebbe og andre som ikke får det til:

Det er mange som har problemer med å kjøre Battlefield 2 på Mobility Radeon kortene.

Men det går faktisk ann. Skaff siste Omegadriveren fra OmegaDrivers Med Denne driveren funker det fint å starte spillet, eneste problemet er at menyene fryser og skjermen blir svart.

Men hvis du trykker "Alt+Tab", går tilbake til Windows og trykker "enter" for å åpne BF2 igjen fungerer menyene som normalt en liten stund til. Repeter bruk av alt+tab hver gang menyen blir svart. Når du først har loadet en bane og spiller selve spillet fungerer det smertefritt uten at noe henger seg.

Et annet problem er at du ikke kan sette grafikken til høyere enn low detalj og effektmessig. Oppløsningen fungerer fint å regulere i menyene i spillet. Men alt annet har låst seg fordi BF2 er programert til å gjøre det med skjermkort som egentlig ikke støttes. Men for å ordne dette kan du gå inn i BF2 save- mappen din, videre inn i "profiles- mappen", så til mappen 0001. Her åpner du opp filen "video.con i notisblokk og anngir forskjellige numeriske verdier for grafikk innstillingene i spillet.

Etter å ha gjort dette er det bare å spille i vei med deilig grafikk ved hjelp av et skjermkort som ikke støttes. (PS. menyene vil fortsatt henge seg, plagsomt men det fungerer) :yes:

Endret av Ehhh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...