Gå til innhold

Finner ikke operativsystem

Anbefalte innlegg

Etter installering av ny firmware til brenneren ville ikke XP starte opp., får bare feilmeldingen "finner ikke operativ system". Tenkte jeg måtte bite i det sure eplet og installere XP på nytt, men får da bare muligheten til å fomatere C: og ikke kun kjøre en re-installering av XP. Disken fremkommer også med betegnelsen (ukjent) og ikke 92_2_ osv som D disken fremkommer. Dette er litt krise da jeg selvfølgelig ikke har vært smart nok til å ta back up av private bilder tatt de siste 2 årene....

Har prøvd å kjøre ett gjennoprettingsprogram via cd, men der fremkommer C: som helt tom. Synes det er litt rart at en oppdatering av firmware skal få disken til å kræsje totalt. Noen som har noen gode tips til hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter på jobb så jeg er ikke helt sikker. Det er en Fujitsu Siemens Scaleo med en Seagate harddisk på 120 gig. Det er masterdisken som er gåen, og den skal i henhold til Biosen boote først.

Endret av pfl
Lenke til kommentar

Er det IDE eller SATA disker?

Sitter brenneren på samme kontroller/buss som disken?

Om den er på samme buss, prøv å koble ifra brenneren, evt. flytte den til en annen buss. (De fleste IDE kontrollere har to busser.)

Generelt anbefales det ikkje å ha CD-ROM ol. på samme kontroller som din primære HDD, spesielt om det er IDE kontroller.

(WinNT ville ikkje starte en gang... )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...