Kenny Bones Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Har kommet hjem fra festival i Danmark og ville starte en tråd om dette om det ikke finnes fra før. Her kan vi diskutere konserter og forskjellige ting som hendte der. Først så jeg Dwi Mekar når jeg ventet på Velvet Revolver og det var sært! Det var noe slags tempel munk-greier fra Indonesia der de spilte sinnsykt fort med små klubber med en hånd! Men det ble litt for intenst og var ikke den beste konserten. Selv må jeg si at jeg så Velvet Revolver og ble skikkelig skuffet. Det var kult å se Slash og Duff og de rocket noe jævlig! Men generelt sett synes jeg ikke det var en særlig bra konsert. Det ble for mye "Mother Fuckers" og kokainrock selv om de har vært gjennom det for 20 år siden. Men det var kult å se dem. Ettersom jeg ikke likte Velvet særlig gikk jeg rett til Sonic Youth som var sinnsykt bra! Skikkelig sære greier som tok helt av! Ettersom jeg bare så litt av det kan jeg ikke uttale meg mer. Så kom Kent på Orange Scene. Det var veldig veldig bra. Folket tok helt av når de spilte de gode gamle låtene fra Våpen och ammunisjon. Trommisen fascinerte meg veldig der han satt og spilte hardere og fastere enn noen andre. Konserten har fått blandede kritikker. Noen har gitt dem 5 andre har gitt dem bare 3, men jeg synes konserten var meget bra. Dette var på Torsdag. Så kom Fredagen! Det første jeg så var Snoop Dog. Han var så stilig å se på at jeg nesten kollapset i sollyset! For en attitude! Men litt av en selvdigger likevel. Han skulle absolutt ha oss til å si "Snoop Dog" hele tiden for å løfte seg selv høyere, men har gjorde det på en så bra måte at det bare ble kult! Nå må det sies at jeg ikke har hørt for mye på Snoop, men han er utrolig stilig og fengende! Og det aller kuleste var at han hadde med seg et helt band som spilte! Selv om de spilte hørtes det ut som en forhåndsmixet plate i et studio. Det sier litt når trommisen spilte alt det der selv! Etter det så jeg Audioslave. Det hadde jeg gledet med veldig til, men ble en del skuffet fordi jeg synes ikke at Audioslave er så bra som Rage against the machine og Soundgarden. Men Chris Cornell sang og spilte "black whole sun" alene på sin gitar. Det ble god stemning og det var rett og slett nydelig. Så tok det hele helt sykt av da de slo til med "killing in the name of" av RATM! Herregud det tok av! Nå skal det også sies at det ble spilt en konsert at Rage Against The Machine tidligere på festivalen på en storskjerm på Skateparken. Selv om det bare var en DVD, så tok det helt av og når Audioslave spilte den så.. "Fuck you i wont do what you're tellin' me!" Etter å vært i total ekstase, kom tiden til Black Sabbath. En kompis av meg som forguder dem hadde drukket for mye og sluknet i teltet rett før Sabbath. En skandale, men jeg kom meg i vei og greide utrolig nok å komme meg ganske langt fram til scenen. Det å se dem spille var fantastisk! Uten ord er jeg. Ozzy så så blid pg glad ut og selv om han er ganske så ødelagt nå, så kan han fortsatt det å rocke som en gud! Det kuleste var da han banget med håret! Og de spilte hiter etter hiter etter hiter og folket ble helt ville. Etter det var det på tide med Foo Fighters. De spilte "learn to fly" og en del andre låter, men denne konserten skuffet mest av alle. Det var faktisk så kjedelig at jeg gikk fra konserten! Grunnen var at de spilte for mye improvisasjon og lekte seg litt for mye. Det var sikkert gøy for dem, men det ble kjedelig og tungt for publikum i den varmen å stå å høre på. Ettersom jeg gikk fra Foo Fighters, gikk jeg heller til Metropol og ventet på at Røyksopp skulle spille. Jeg kom også helt fram til scenen og det tok helt av! 10000 mennesker var visst der. De brukte kjente raveteknikker for å få folket til å ta av og de greide det bra! De spilte alle hitene og jeg må si at dette var en av de beste konsertene jeg noen gang har vært på. Disse var de konsertene jeg greide å komme meg på. Vi bestile feil flybilletter på forhånd så vi måtte dra hjem en dag før! Skikkelig dårlig! Så jeg gikk glipp av Brian Wilson! Noen flere som var på festivalen? Endret 4. juli 2005 av raziel014 Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jepp, jeg var der. Jeg var på DAAU, Sonic Youth, Kent, Hess is More, Enslaved, Sunn O))), Isis, litt av Audioslave, Black Sabbath, Maldoror, Fantômas, Patton/Rahzel, Skambankt, Turboneger, Trail of dead og Kaada/Patton. Festivalen var konge! Knallvær, god musikk og drikke. Alt som skal til. Angrer i ettertid litt på at jeg ikke fikk med meg Röyksopp, det eneste jeg fikk med meg var Eple. DAAU rocka vilt! Første gang jeg har opplevd et stort publikum headbange til jazz. Black Sabbath var fett, gøy å høre de gode gamle klassikerne fra BS. DAAU, Fantômas og Kaada/Patton var høydepunktene for meg. Kaada/Patton-konserten var helt utrolig bra! God lyd (der jeg sto i alle fall), utrolig samstemt og gøyalt å se på. Det var utrolig kjipt og gå glipp av de siste 15 minuttene for å rekke toget. Alt i alt en utrolig fet festival! Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Fikk ikke med meg noe av Patton jeg. Hørte også fra de andre i campen av alt av patton skuffet mye og at jeg ikke burde gå dit. Dessuten krasjet jo patten med noe annet også gjorde det ikke det? Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Sikkert, kommer ann på hvordan man prioriterte. Jeg prioriterte Patton. Jeg synes ikke Patton skuffa, bortsett fra Patton/Rahzel, det var ikke noe særlig bra. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Kanskje det var Patton/Rahzel som ikke var særlig bra da kanskje. Svarte! Da burda jeg sikkert ha fått det med meg! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Enig i at Patton gjorde det stort. Fikk kun med med Patton/Rahzel, Fantômas, Kaada/Patton og litt av Maldoror , og det var vel kun Patton/Rahzel som eg ikkje fikk heilt taket på. Fantômas tok passe av, dog dei kunne spelt litt mindre grindcore og litt meir fra Directors Cut. Hadde håpa på at dei åpna med The Godfather. Maldoror var jævlig sære greier, men ganske kult, men eg var så svimete der eg stor at eg ikkje orka å vere der meir etter ei lita stund. Samme med Sunn O))). (Sunn O))) uten ørepropper er ikkje å anbefale) Kaada/Patton var uansett den beste konserten eg var på i år. Fullstendig orgasmisk. Det kan eg vedde på at ein viss person ved navn Jan Erik kan vere med å skrive under på. Årets høgdepunkt utanom Kaada/Patton for meg var Enslaved og Isis. Sto Fremst på Enslaved, men fikk dårlig plass på Isis, heldigvis var lyden veldig god der eg stod. Var med Lungemannen, nr4 og Jan-Erik innom Röyksopp ein tur og, men der var det så jævlig fullt at vi berre stakk vidare til neste konsert. Det angrer eg så sinnsjukt på at vi gjorde. Turboneger gikk og ut pga. ei heilflaske Jäger i kombinasjon med dårlig tid (for å rekke Turboneger) så eg endte jo sjølvsagt opp med å bere verte sittande i campen og svime. =/ Skal komme med bilder så snart eg kjem heim og Jan-Erik har fått tatt manikyren sin. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Høgdepunktet for min del var Death From Above 1979. Det tok heilt av. Sebastien Grainger (vokalist og trommis) crowdsurfa seg gjennom omtrent heile publikum mens Jesse Keeler la seg ned på bakken og skreik `Little Girl` i ein "ropert". Minst 15 stk som blei klemt så gale sammen at dei måtte surfast av scena. Ellers var eg innom Röyksopp, Bloc Party, ...And You Will Know Us By The Trail Of Dead, Jimmy Eat World (), Foo Fighters, Sun O))), Enslaved, Isis, Sonic Youth, Flogging Molly, Audioslave og Snoop Dogg. Koslig og skitten festival, med meir enn nok alkoholkonsumering. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Koslig og skitten festival, med meir enn nok alkoholkonsumering. Joda. Fyllesvin. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Koslig og skitten festival, med meir enn nok alkoholkonsumering. Joda. Fyllesvin. Lenke til kommentar
IBalic Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Hvordan var Turboneger-konserten? Hadde vært sinnsykt kult å ha vært der. Skal riktig nok på Øya, så jeg får litt turbo der. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Tipper det var mange som missa den, siden den starta 3 på søndagen, dog de spilte vel på den store scenen gjorde de ikke? Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Hvordan var Turboneger-konserten? Hadde vært sinnsykt kult å ha vært der. Skal riktig nok på Øya, så jeg får litt turbo der. Det var fett, men Hank var ikke helt stabil i å snakke dansk. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Var med Lungemannen, nr4 og Jan-Erik innom Röyksopp ein tur og, men der var det så jævlig fullt at vi berre stakk vidare til neste konsert. Ikke helt riktig, for jeg kom bort fra dere et eller annet sted. Sant å si husker jeg ikke mye annet enn jeg plutselig hadde most meg langt, langt fram og tok av temmelig mye sammen med alle de andre der. Da det var slutt forta jeg meg til Green Day, og kom meg til en fin-fin plass hvor jeg sang for full hals, som alle andre, til det de spilte mot slutten. Til og med dere Green Day-hatere må være enig i at de gjorde noe riktig da de fikk toppkarakter i alle anmeldelser jeg har sett. Alt dette tok såpass på at jeg sovna fra Dungen, som begynte 02:30. Det var temmelig surt, siden jeg hadde gledet meg til det lenge, men alt i alt var jo dagen (lørdag) meget vellykka. På torsdag var jeg med Lungemannen på DAAU, og jepp, det rocka. Ser rundt på webshopper etter cd atm. På fredag hadde jeg og Satrucci det skamkult på Enslaved, og Isis var også digg å overvære. På kvelden fikk jeg med meg Mew, en konsert jeg sto og håpet ikke skulle ta slutt. Mulig fredag var den beste dagen musikkmessig. Lørdag beskrev jeg litt over her, den dagen ble vel i grunn preget av en en viss helflaske gin. Gøy var det, helt til jeg slokna. På søndag stakk jo mange, så stemninga sank vel noen hakk over hele festivalen. Var trist å se at såpass få (eller, det var jo ikke få, men det så sånn ut på Orange) tok seg en tur på ...Trail of Dead, for det var en skikkelig morsom og energisk konsert. Helt klart et band jeg fikk veldig lyst til å se igjen. Kaada/Patton som de andre snakker om var gode greier, selv om det dog ikke er helt min type saker. Fikk med meg en del av den konserten. Tipper det var mange som missa den, siden den starta 3 på søndagen, dog de spilte vel på den store scenen gjorde de ikke?Stemmer. De leverte varene bra de, må jeg si. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg skulle også få med meg Dungen, men fant ut at det smartest å prøve å sove fordi vi var nødt til å ta nattbussen klokka 4 (som aldri kom, måtte ta taxi) for å rekke flyet som gikk i 10-tida. Ingen som så Brian Wilson da? Lurer fælt på hvordan det var! Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg gikk desverre glipp av roskile i år Gotta work, gotta work... Er det noen som lagt ut noen video-klipp fra roskilde 05? Gjerne noe fra konsertene også? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Søstersen tok opp masse av Røyksopp, men hun er selvfølgelig hjemme. Og jeg er i Trondheim.. Hun tok også opp Audioslave og Sabbath og Kent. Lenke til kommentar
EivindO Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Søstersen tok opp masse av Røyksopp, men hun er selvfølgelig hjemme. Og jeg er i Trondheim.. Hun tok også opp Audioslave og Sabbath og Kent. sweet, jeg venter på opptak Lenke til kommentar
amarios Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Ingen som fikk med seg John Digweed? En av tidenes mest geniale dj's! Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Var det noen som så Merzbow/Patton (Maldoror)? Syntes navnet så kjent ut før jeg kom på at jeg hadde faktisk lest om et samarbeid mellom disse to eminente herrene. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Var det noen som så Merzbow/Patton (Maldoror)? Syntes navnet så kjent ut før jeg kom på at jeg hadde faktisk lest om et samarbeid mellom disse to eminente herrene. Jeg så det. Selve konserten var ikke veldig spennende, de stod stort sett å skrudde på knotter. Musikken var interessant, men litt slitsom i lengden. Noise på full guffe er slitsomt for ørene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå