gwh Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Har fått 13000,- blanke og deilige skattepenger i hånden, men som den gode mann jeg er har jeg bestemt meg for å gi bort alt sammen til verdig trengende, og mest sannsynlig blir det Netshop..... Uansett, her er HANDLEVOGN og denne gang skal linken fungere. Målet mitt er en stille pc, dog ikke en lydløs. Hovedformål er video/bilderedigering med noe spilling ved siden av. Finnes ingen hellige kuer her, bortsett fra kabinettet :-) Håper på deres hjelp til å presse prisen ned i 13000,- XP Pro, tastatur, mus og høytalere har jeg fra før. Endret 5. juli 2005 av gwh Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Genialt oppsett:D Jeg hadde byttet ut NEC brenneren din med Benq: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=31430 Da ble det litt dyrere. Hiv ut samsung dvd'en om du da ikke trenger å kopiere fra en dvd plate til en annen. Men den opptar plass og plass har du lite av da du baserer deg på luftkjøling kan sikkert begynne å spare inn på enkelte områder, men er du sikker på at du ikke skal gå for dette. Syns dette virket meget bra jeg da. Hovedkortet kjenner jeg ikke til, men legger til at jeg ikke akkurat har hatt knallsuksess med den produsenten Men oppsettet ditt er dritbra det, og det ser støysvalt ut. Bra kabinett har du også valgt der 120mm vifter er nøkkelordet. Endret 4. juli 2005 av oivind_dahle Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 ville ha valgt å kjøpe alle komponentene ifra 1 evnt 2 webshopper... for å unngå å betale så my i frakt.. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Genialt oppsett:D Jeg hadde byttet ut NEC brenneren din med Benq: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=31430 Da ble det litt dyrere. Hiv ut samsung dvd'en om du da ikke trenger å kopiere fra en dvd plate til en annen. Men den opptar plass og plass har du lite av da du baserer deg på luftkjøling kan sikkert begynne å spare inn på enkelte områder, men er du sikker på at du ikke skal gå for dette. Syns dette virket meget bra jeg da. Hovedkortet kjenner jeg ikke til, men legger til at jeg ikke akkurat har hatt knallsuksess med den produsenten Men oppsettet ditt er dritbra det, og det ser støysvalt ut. Bra kabinett har du også valgt der 120mm vifter er nøkkelordet. enig med deg her angående bytte ut brenner til benq og kutte ut samsung lesern. Lenke til kommentar
whom Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Gjorde ett tappert forsøk på å presse ned prisen ved å beholde noenlunde samme oppsett. se handlekurv Den passive Zalman kjøleren er ikke must til DFI, da DFI har den stilleste chipsett kjøleren på Nforce4, og ingen andre enn fanatikere reagerer. Nforce4 er ingen dum ting, da det brikkesettet støtter s-ata2, og dermed NCQ som alle nye disker lengter etter å benytte. Ellers ville jeg gått for Hitachi som har hevdet seg med de nye diskene. Bråker på linje med Seagate, men har bedre søketid=raskere oppstart av datamaskin. Denne pcen passer også ypperlig hvis du skulle finne på å klokke. Endte på 13424,- Hvis du absolutt ikke skulle finne på å klokke, kan jeg alltids gjøre noen forandringer Lykke til Lenke til kommentar
Manx Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Vifta på skjermkortet bråker en del når det blir varmt, noe som skjer når man spiller. Har det kortet selv så det vet jeg alt om, ville kanskje prøvd en annen produsent. Ellers så ser det oppsettet veldig bra ut. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Takker for tilbakemeldinger, har ikke tenkt å klokke. Valgte Benq'en først som DVD spiller, men så at det var den eneste delen som Netshop manglet, derfor ble det det andre valget. Jeg er lydhør(pun intended) for et støysvakt hovedkort hvis dere har gode forslag :-) Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 har selv det hovedkortet og har ikke hatt noen problemer med det sammen med OCZ 2x512MB brikker og AMD 64 3200+ Winchester... Lenke til kommentar
whom Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Nforce3 funker sikkert fint, men dagens innkjøp bør være modellnummeret over, spør du meg. Tenker s-ata2 (noe disken din er) og også dual channel, noe nforce3 ikke støtter. Tenker du å ikke klokke ville jeg gått for 3200+ som du foresl siden den ikke koster mye mer, og ville trappet ned fra mitt forslag på HK til et billig Nforce4. Kan anbefale Asus A8n SLI, eller du kan gå for billigere Asus A8NE-FM micro ATX. Ser ingen grunn til at det skal være dårlig. Liker selv micro ATX, da det eneste minuset er færre pci-porter (dette har 3), noe jeg ikke trenger mange av. Micro-ATX passer i miditower-kabinett, men du kan også betale 200 kr mer, fra 635,- for m-ATX kortet til ATX-formfaktoren. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Skal gjøre noen små justeringer i kveld, så får vi seom det blir ett endelig "Go-ahead" i veldig nær fremtid. NForce 4 skal inn i sytemet, gå ned til en hard disk, og så tror jeg at jeg er i mål. Regner med at for en mann med 10 tommeltotter er like greit å få nettbutikken til å bygge, for da får jeg jo bare ett kotnaktpunkt om noe skulle gå galt :-) Lenke til kommentar
gwh Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Har justert skjermkort og hovedkort, gir kanskje ikke like mye ytelse, men fortsatt brukbart. Er det noe som mangler? En vifte eller tre? Eller kan jeg begynne å tenke på å sende over til Netshop siden de har flest produkter på lager og se hva de sier? Lenke til kommentar
whom Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Da sier jeg meg veldig fornøyd med det oppsettet. Som tatt ut fra mine drømmer. Ser at GPUen har forsvunnet fra handlekurven. Systemet er ofte teigt til å oppdatere seg, så er kanskje derfor. EN vifte eller to er ikke dumt for å få en fin luftgjennomstrømning Lenke til kommentar
gwh Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Visste det var noe jeg hadde glemt, GPU'en er nå lagt til. Skal be Netshop sette opp et tilbud på dette, og kommer også be om de eventuelle vifter som må/burde legges til. Kommer tilbake med endelig pris når jeg får tilbudet, og kanskje også en liten brukertest..... Og til de som sier at man kan få et mye bedre system om man venter litt, har ventet lenge nok nå. Har et par hundre bilder i raw formatet som det tar en evighet å åpne på min athlon xp 1,33ghz, skal bli godt med noe som sparker bra ifra. (Relativt sett ihht til det jeg sitter på nå i det minste ) Og stille, ohh, gleder meg allerede!! Lenke til kommentar
Skateee Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Kanskje bare meg, men grafikk kort er vell å foretrekke? Lenke til kommentar
plumbe Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 har også reagert på det, hvor er skjermkortet? Lenke til kommentar
gwh Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Ikke bare deg som foretrekker grafikk kort, ser ut til å ha forsvunnet på et merkelig vis. Uansett, nå er det lagt opp igjen et vifteløst 6600gt kort. Et 6800 type vifteløs hadde vært å foretrekke, men de er sjeldnere enn ærligere politikere.... Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 samsung spinpoint 250 GB er billigere enn Hitachi sin 250 GB på komplett.no Lenke til kommentar
Skateee Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det er stor forskjell på 6600 og 6800, om du skal spille mye gå for gt6800 Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Til 13 høvdinger så kjøper man ikke 6600! da er 6800gt kravet Lenke til kommentar
gwh Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Hvis noen kan peke på et vifteløst 6800 så skal det vurderes sterkt. Har ikke funnet noen for salg ennå. Da utfordrer jeg RifkinD til å finne det... :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå