Gå til innhold

Selge helium ballongdyr

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med dette? Som mange sikekrt har lagt merke til går hundrevis av barn rundt med dette hver eneste festivaldag. Hvorfor ikke prøve sjæl tenkte jeg :yes:

Men er det noen som har noen linker eller tips, (norske eller utenlandske) rundt dette?

Si feks at en ballong koster 10 kr med helium, og man selger det for 100 kr, vil man etter 11 ballonger ha tjent 1000,-!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har erfaringer med dette? Som mange sikekrt har lagt merke til går hundrevis av barn rundt med dette hver eneste festivaldag. Hvorfor ikke prøve sjæl tenkte jeg :yes:

Men er det noen som har noen linker eller tips, (norske eller utenlandske) rundt dette?

Si feks at en ballong koster 10 kr med helium, og man selger det for 100 kr, vil man etter 11 ballonger ha tjent 1000,-!

Ta kontakt med en "pakkis bod" på slike anledninger og spør om du kan selge for han.

Lenke til kommentar

En kamerat av meg gikk med dette på 17. mai! Tjente bare 240, men enkelte har tjent flere tusen.. Kommer ann på flaks også.. Tror dte er mer lønnsomt å drive alene! Kan sjekke med Chris (kameraten min) om det er noe slags nettverk, og om hvor de får tak i ballongene.. ;)

Lenke til kommentar
En kamerat av meg gikk med dette på 17. mai! Tjente bare 240, men enkelte har tjent flere tusen.. Kommer ann på flaks også.. Tror dte er mer lønnsomt å drive alene! Kan sjekke med Chris (kameraten min) om det er noe slags nettverk, og om hvor de får tak i ballongene.. ;)

Takk.. PM meg eller noe da.. :)

Lenke til kommentar

Du får prøve deg frem ;)

Jeg tror du skal innhalere en god del konsentrert helium for at du skal stryke med. Dypvannsdykkere bruker en blanding av oksygen og helium (heliox?)

Trenger du mer info så foreslår jeg google.com

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar
Du får prøve deg frem ;)

Jeg tror du skal innhalere en god del konsentrert helium for at du skal stryke med. Dypvannsdykkere bruker en blanding av oksygen og helium (Er ikke 100% sikker på hvilke blandingsforhold de bruker, men jeg har snakket med en dykker i Nordsjøen så sa de brukte dette)

Trenger du mer info så foreslår jeg google.com

det er etter 10 m de må over til blanding? men hvorfor? er det fordi oksygenet krymper og de må fylle opp plassen? :blush:

Lenke til kommentar

<usikker>

Tror de bruker oksygen og nitrogen ned til 50 meter (nitrox?). Dykker de dypere enn 50 meter så går de over til oksygen og helium (heliox?).

</usikker>

Edit: Sjekk denne linken: http://odin.dep.no/mod/norsk/dok/andre_dok.../hov003-bn.html

Så over til det trådstarter lurte på. Gass får du kjøpt på AGA (http://www.aga.no/international/web/lg/no/likelgagano.nsf/docbyalias/Homepage)

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...