HoaXed Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Noen som har erfaringer med dette? Som mange sikekrt har lagt merke til går hundrevis av barn rundt med dette hver eneste festivaldag. Hvorfor ikke prøve sjæl tenkte jeg Men er det noen som har noen linker eller tips, (norske eller utenlandske) rundt dette? Si feks at en ballong koster 10 kr med helium, og man selger det for 100 kr, vil man etter 11 ballonger ha tjent 1000,-! Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Noen som har erfaringer med dette? Som mange sikekrt har lagt merke til går hundrevis av barn rundt med dette hver eneste festivaldag. Hvorfor ikke prøve sjæl tenkte jeg Men er det noen som har noen linker eller tips, (norske eller utenlandske) rundt dette? Si feks at en ballong koster 10 kr med helium, og man selger det for 100 kr, vil man etter 11 ballonger ha tjent 1000,-! Ta kontakt med en "pakkis bod" på slike anledninger og spør om du kan selge for han. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Ville heller ha prøvd å drive alene. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 En kamerat av meg gikk med dette på 17. mai! Tjente bare 240, men enkelte har tjent flere tusen.. Kommer ann på flaks også.. Tror dte er mer lønnsomt å drive alene! Kan sjekke med Chris (kameraten min) om det er noe slags nettverk, og om hvor de får tak i ballongene.. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 En kamerat av meg gikk med dette på 17. mai! Tjente bare 240, men enkelte har tjent flere tusen.. Kommer ann på flaks også.. Tror dte er mer lønnsomt å drive alene! Kan sjekke med Chris (kameraten min) om det er noe slags nettverk, og om hvor de får tak i ballongene.. Takk.. PM meg eller noe da.. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Oooh... Dette høres interessant ut for en pengelens ungdom i nød Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Du kan jo høre her: http://ind.yara.no/no/products_services/ap...alloon_gas.html Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Har du fått spørt Chris, Glisevask? Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Du kan jo høre her:http://ind.yara.no/no/products_services/ap...alloon_gas.html Utrolig fristende å kjøpe en sånn flaske til å ha på neste vors. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det morsomste er jo når du drar inn for mye og blodet ditt blir tynnet ut med helium. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det morsomste er jo når du drar inn for mye og blodet ditt blir tynnet ut med helium. og hva skjer da? Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Du dør. Heliumet erstatter oksygenet i blodet. Uten oksygen så dauer du Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 I see... win-win med andre ord ... kødda Men hvis man puster inn masse en gang, snakker og venter litt, puster inn på nytt osv osv dør man da? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Du dør. Heliumet erstatter oksygenet i blodet. Uten oksygen så dauer du Høres morsomt ut "Heeelp i'm dying *med helium stemme*" på en telefon til akutten Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Du får prøve deg frem Jeg tror du skal innhalere en god del konsentrert helium for at du skal stryke med. Dypvannsdykkere bruker en blanding av oksygen og helium (heliox?) Trenger du mer info så foreslår jeg google.com Endret 5. juli 2005 av EskimoBob Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Du får prøve deg frem Jeg tror du skal innhalere en god del konsentrert helium for at du skal stryke med. Dypvannsdykkere bruker en blanding av oksygen og helium (Er ikke 100% sikker på hvilke blandingsforhold de bruker, men jeg har snakket med en dykker i Nordsjøen så sa de brukte dette) Trenger du mer info så foreslår jeg google.com det er etter 10 m de må over til blanding? men hvorfor? er det fordi oksygenet krymper og de må fylle opp plassen? Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) <usikker> Tror de bruker oksygen og nitrogen ned til 50 meter (nitrox?). Dykker de dypere enn 50 meter så går de over til oksygen og helium (heliox?). </usikker> Edit: Sjekk denne linken: http://odin.dep.no/mod/norsk/dok/andre_dok.../hov003-bn.html Så over til det trådstarter lurte på. Gass får du kjøpt på AGA (http://www.aga.no/international/web/lg/no/likelgagano.nsf/docbyalias/Homepage) Endret 5. juli 2005 av EskimoBob Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Om du får tak i noe stæsh så MÅ jeg kjøpe en pikæsjhu av deg Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Takk EskimoBob, Trenger bare å finne ut hvor jeg kan få tak i ballonger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå