jingt Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Det samme skjedde med Manchester United. Glazer overtok klubben. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Stoler på at de i HW.no har peiling på hva de gjør, og at dette bare vil føre godt med seg. Så lenge det redaksjonelle ansvaret står fullt og helt hos de som har drevet det til nå, så ser jeg ingen grunn til at det skal komme negative forandringer. Dette vil nok bare åpne dører for HW.no, ikke lukke de. Flott at også store selskaper som Orkla skjønner at hw.no-nettverket er en veldig bra forbrukerportal. Lykke til Lenke til kommentar
knatten Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 bobbo_: Det er rett og slett umulig å måle unike brukere. "Unike brukere" sier noe om ca. hvor mange unike brukere man har, men er ikke nøyaktig. Noen besøker oss fra flere PCer, mens i andre tilfeller er det flere som besøker oss fra samme PC. Slike tall kan aldri bli nøyaktige, men de gir en viss indikasjon. De er også velegnet til sammenlikning med andre som bruker samme måleteknologi. Som nevnt tidligere er det i Norge TNS Gallup som er den vanligste måten å måle beøskende på. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg må si at jeg er skeptisk i denne saken. Har en føelse av at når noen kjøper opp et annet selskap, er det meget ofte at de satser mer på flertall enn kvalitet. Det jeg mener med å si dette er at jeg er redd for at det blir mer av alt på alle sidene, mer artikler, flere journalister og at de bare pøser på med et stadig større antall av ting og ikke kjemper for å opprettholde kavliteten alle disse sidene har. Begynner forumet å koste penger for oss brukere eller at det gjennomgår fatale endringer vil jeg uten å nøle kjøpe IPB 2.1 og lage et forum sånn som det var før! oivind_dahle, du påpeker noe, høyere lønn. Høyere lønn tiltrekker seg folk og det vil ikke nødvendigvis bli positivt, vi kommer igjen inn på dette med mer av alt, men mindre kvalitet. Noen nykommere vil nok da eventuelt ikke ha noen kvalitet i tekstene sine, men vil bare tenke på pengene de får for det. Jeg håper virkerlig at Orkla ikke forandrer for mye på det som allerede er så bra! Har Orkla noen brukere på forumet forresten som kan uttale seg mer rundt dette? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Hva er dette tullet om at forumet kommer til å koste penger? Selvfølgelig kommer det ikke til å gjøre det. Som Håvard sa: "Når det gjelder Hardware.nos redaksjonelle profil, får overtagelsen ingen konsekvenser. - Vi fortsetter å produsere aktuelt stoff om datautstyr og relatert teknologi som tidligere." Med andre ord, overtagelsen har mye mindre å si enn det mange her tydeligvis har fått intrykket av. ----------- Når det gjelder dette med høyere lønn... Vil dette virkelig bli en realitet? Jeg har vansker for å forstå at Orkla vil gi mere lønn når nettverket fungerer bra med dagens lønnsatser. Endret 4. juli 2005 av @kd Lenke til kommentar
knatten Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Orkla har fortalt oss at de er svært fornøyd med hvordan vi driver i dag, og ønsker at vi skal fortsette på samme måte som før. Jeg tror ikke det kommer til å bli noen voldsomme omveltninger av den typen The Strategy-player skisserer. For mer info om hvilke endringer jeg tror vil komme, se mine tidligere poster i denne tråden. Lenke til kommentar
knatten Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Uten å kunne garantere noe tviler jeg på at det blir noen store endringer i lønns-satser med det første. At forumet vil koste penger er svært lite tenkelig. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Får håpe at Orkla spanderer en ny testrigg eller to til dere, slik at tester som den av 7800GTX duger til mer enn fyllmasse. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Når orkla går inn i selskaper som hw.no, pleier jo de å få endel mer penger mellom hendene. Hvis ikke de ansatte får noen lønnsøkninger, hva skjer da? Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 må nok skuffe og si at jeg har utrolig liten tro på at det kommer noe godt ut av dette, men det har jeg med alt når det kommer til at store selskaper kjøper mindre. Epz. Lenke til kommentar
bjorngb Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 :-( enda en uanhenging aktør som blir spist opp av større fisk. i utgangspunktet er jeg negativ til dette. vi har allerede itavisen og pcworld... Lenke til kommentar
px Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Må nok innrømme at jeg har en viss mistro overfor orkla, de gir meg litt Rupert Murdoch-følelsen... Eier store deler av media... Det jeg lurer på er om orkla ikke har en finger med i spillet i noen webshopper, enten direkte eller igjennom datterselskaper som eier deler? Hadde vært interessant å vite... De er jo overalt... Endret 4. juli 2005 av petter; Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg har inntrykk av at Orkla ikke er den verste eieren det er mulig å ha. De er et stort selskap som er vant til å eie seriøse aviser i flere land. Er jo mulig de ønsker å trykke en del av testene og artiklene herfra i egne aviser? Uansett, Orkla er et stort, gammelt, seriøst selskap som eier industri, merkevarer og media. De fikk jo noen milliarder som de må bruke på oppkjøp etter de solgte ut ølproduksjonen (Carlsberg breweries). Når det gjelder redselen for at HW skal bli en ny "itavisen" så tror jeg ikke den er så stor. Itavisen er eid av Aller. Hvis jeg ikke husker helt feil så er det et ukebladselskap... Tror sannsynligheten er større da for at de også vil satse på å utvide hardware med en engelsk og/eller tysk versjon også da, for å dra nytte av nettverket i de andre landene de også eier aviser i. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Det samme skjedde med Manchester United. Glazer overtok klubben. Glazer dro en Røkke kjøpte klubben tok den av børsen og betalte med klubbkassa. Genialt heia storkapitalismen Endret 4. juli 2005 av Bofur Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Det verste med dette oppkjøpet er alle som maser og tyter som om de aner hva de snakker om! Orklas intensjoner blir tydelig forklart i artikkelen, og videre i denne tråden. Ikke vær så pessimistiske, folkens... Lenke til kommentar
TST Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 er litt spent på om de i hw.no får mer å rutte med, større tester og kommet seg på større messer, sende gamer.no på e3(har de vært der ?) Gamer.no har vært på E3 to år på rad, men det er på egne ben, og på ingen måte betalt av andre enn Gamer.no. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Ellers kommer vi til å holde på stort sett som før, men med noen utvidede muligheter for samarbeid med andre Orkla Media-selskap, noe som vi håper vil resultere i bedre tjenester for dere som brukere. Hei Knatten Nøyaktig hvilke tjenester vil være mulige etter at Orkla Media kjøpte Hardware Online AS? Hvorfor blir de bedre? Er det noen spesiell grunn til at de blir bedre med Orkla Media som eier? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 De fleste uavhengige publikasjoner som jeg har sett få nye eiere har blitt tammere etter oppkjøpet. Jeg venter i spenning på hva som skjer de neste to årene. Lykke til ! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Det samme skjedde med Manchester United. Glazer overtok klubben. Glazer dro en Røkke kjøpte klubben tok den av børsen og betalte med klubbkassa. Genialt heia storkapitalismen Får håpe det ikke blir brukt en "Røkke" her også da, at testene i ettertid blir "kjøpt" i Sverige Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det samme skjedde med Manchester United. Glazer overtok klubben. Glazer dro en Røkke kjøpte klubben tok den av børsen og betalte med klubbkassa. Genialt heia storkapitalismen Får håpe det ikke blir brukt en "Røkke" her også da, at testene i ettertid blir "kjøpt" i Sverige *ler* Jeg synes det bare er positivt at Orkla kommer inn og overtar, som sagt vil det sannsynligvis ikke bli annet enn strukturelle endringer innad, noe som vil påvirke Ola Normann i svært liten grad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå