knatten Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 bureaucrator: Hw.no har vært et aksjeselskap i flere år, og har vært drevet kommersielt i enda flere. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Det trenger ikke å ha noe spesielt innvirkning på siden egentlig. Men det kan jo også slå begge veier. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Orkla driver business og vil selvfølgelig ikke gi bort penger, men heller tjene mer. Av den enkle grunn så vil nok reklamen bli værende i aller høyeste grad. Jeg håper bare som alle andre at HW forblir som det er eller faktisk blir enda bedre enn det det er idag. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Kom ikke som en bombe det her. BennyXNO har et godt poeng i sitt første innlegg. Jeg tviler på at dette er entydig pga penger. Publiseringsverktøyet veit jeg av egen erfaring er uten tvil godt. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 bureaucrator: Hw.no har vært et aksjeselskap i flere år, og har vært drevet kommersielt i enda flere. Jeg forstår. Får i grunnen bare håpe det fortsetter å fungere bra. At ikke kravet til "ansvarlighet" blir for stort. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Etter at Orkla Media kom inn på eiersiden i januar, vel nevnte vel allerede da at dette sannsyneligvis var "første bit av kaken" og at om de likte smaken ville de ha mere Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 samlet har nettsidene i det som omtales som Hardware-nettverket rundt 180 000 unike besøkende hver uke (tall fra TNS Gallup) HW fikk besøk av Slashdot for en tid tilbake, uten at systemet knelet av den grunn. Det hadde vært interessant å vite hvor stor flommen var da. Lenke til kommentar
knatten Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg ble egentlig overasket over hvor få brukere hw.no hadde jeg. 180.000 besøkende pr uke er vesentlig lavere enn hva jeg hadde forventet. Hvor mye hadde du forventet? Kan også nevne at vi har litt over 600.000 unike i måneden. Når det gjelder måling av trafikk er det mange måter å gjøre det på, så man må være litt forsiktig når man sammenlikner seg med andre. Mange velger f.eks. å legge sammen unike brukere hver dag for å få tallet for unike i uka/måneden, noe som blir helt feil. Det er også forskjell på om man måler trafikk på klient- eller tjener-siden. Den offisielle statistikken i Norge er det TNS Gallup som står for, og det er denne målemetoden vi bruker. For mer info om hvordan vi måler besøk: http://www.tns-gallup.no/index.asp?title=I...12077&tid=12077 Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Håpløst! Hw.no blir bare mer og mer kommersielt.... Jeg har egentlig forlatt både hw.no og forumet for lenge siden, men når jeg for en gangs skylt stikker innom blir jeg altså møtt av denne "nyheten". Skam dere.... Endret 4. juli 2005 av erikindre Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Hmmmm Ventet at noe sånt ville skje før eller siden. Hw.no er betydelig i markedet og har maaaaange potesielle kjøpere til hardware. Ikke få jeg kjenner som tar seg en tur innom, særlig forumet, for å sjekke ut erfaringer med varer før de kjøper. Forumet er for meg kjernen i HW.no med alle sine brukere og den kompetansen alle sitter med samlet. Sjelden en ikke finner løsninger på problemer når en snoker/spør her. Håper forumet består slik det alltid har vært og at man beholder alle brukerne og at det forblir gratis å være medlem......... (redd for at noen har lyst til å tjene litt $$$$ på det ja. Bare 10 kr per måned kanskje ??) Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Hvis forumet begynner å koste penger, da dropper jeg det. Men om dette oppkjøpet er positivt eller negativt, får vi vel egentlig bare vente og se på... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg tror neppe de vil ta betalt for forumet noen gang. Det er jo mange, inkludert meg, som mener det er perlen i nettverket. Hvis det er noe som skal koste penger så tror jeg heller at man kan få velge å bruke en reklamefri versjon av forumet og resten av nettverket hvis man betaler xx kr per måned. De som ikke ønsker å betale får en versjon med reklame. Reklameblokkering kan også muligens bli vanskeligere i fremtiden. Dette med betaling for en reklamefri versjon har vært diskutert før, men stemt ned en rekke ganger. Kanskje Orkla er den som vipper pinnen andre veien? PS. 600.000 unike besøk per måned er imponerende. Det tilsvarer vel rundt 5-10% av norges befolkning, litt avhengig av hvor mange lesere som er utenfra norge, og hvor mange lesere som leser fra flere plasser (Jobb, hjemme, hytta, hybel, skole) sånn at de registreres flere ganger. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 180.000 er enormt bra. Hvis man tenker på hvor mange kvinnfolk det er i Norge som ikke bryr seg om sånt (50% av befolkningen) og hvor mange gamlinger (30% av menn) og hvor mange unger (20% av menn) som ikke bryr seg om data og hvor mange generellt som ikke bryr seg. (80% av menn) Ja da er 180.000 svært bra. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Jepp, det er -30% nordmenn som er fra Norge og resten av oss er fra Sverige. Men seriøst, jeg håper at dere feirer oppkjøpet med å spytte 50-100 000 i nye testbenker som ikke flauer oss ut, men som gjør at hw.nos tester kan legge seg på verdenstoppen i kvalitet, som f.eks den nye PSU-testeren til OK.no har potensiale til å gjøre. (Why do I even try? ) Endret 4. juli 2005 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Jeg må innrømme at jeg i prinsippet er negativt innstilt når det gjelder saken om at større selskaper skal sluke de mindre, men i dette tilfellet kan det bli spennende. Orkla er et bra og stort selskap som jeg tror vil kunne føre friske tanker og ideer inn i HW-nettverket. Det skal bli spennende å se hvordan dette blir! Vil HW fortsatt være et aksjeselskap, aller blir det en del av Orkla Media A/S? Endret 4. juli 2005 av @kd Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Det måtte jo skje til slutt. Men, jeg er nesten bare positiv til dette. Det gir jo Hw.no større handlefrihet. Eneste jeg er opptatt av er at hw.no ikke må miste sin journalistiske integritet. Jeg velger å tro at dette er en begynnelse på noe bra. Som en gammel traver fra de dagene hw.no startet (hadde et annet nick da), så er det utrolig artig å se at hw.no er blitt "voksen" :-) V Endret 4. juli 2005 av vetle Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Det med at de får større handlefrihet, betyr dette at søstersidene også får større handlefrihet, eller er det bare hw.no det gjelder ? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg er også en av de som mener at forumet er den beste delen her (overhodet ikke for å si noe negativt om det redaksjonelle, det er topp kvalitet på artiklene her). Det ville vært trist om det ble dekket av reklame, det er allerede nok av det på forsiden. Lenke til kommentar
bobbo_ Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 600.000 unike i måneden? Det er ikke dårlig da (tenk hvor mye folk det er i Norge). Men trekk ifra noen, siden noen går inn på jobb og hjemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå