Gå til innhold

Pentax Optio SVi

Gjest Slettet+5413

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5413

Hei.

Håper kanskje noen her kan komme med et par innspill

Jeg lurer på å kjøpe meg et nytt (første) digitalkamera og har etter lesning her og der fallt for Pentax kamera. Nå har det kommet nytt Optio SVi til Norge, men jeg er litt i tvil. Etter det jeg har lest ang det "gamle" Optio SV kameraet, så var det litt dårlig hastighet på å ta bilde (Fra man trykket, til bilde faktisk ble tatt så tok/tar det ca 2 sek etter det jeg har lest).

Er det noen her som har testet det nye "Optio SVi" og som kanskje kan fortelle om dette er blitt forbedret??

Takk for alle svar.

Endret av Slettet+5413
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei.

Håper kanskje noen her kan komme med et par innspill

Jeg lurer på å kjøpe meg et nytt (første) digitalkamera og har etter lesning her og der fallt for Pentax kamera. Nå har det kommet nytt Optio SVi til Norge, men jeg er litt i tvil. Etter det jeg har lest ang det "gamle" Optio SV kameraet, så var det litt dårlig hastighet på å ta bilde (Fra man trykket, til bilde faktisk ble tatt så tok/tar det ca 2 sek etter det jeg har lest).

Er det noen her som har testet det nye "Optio SVi" og som kanskje kan fortelle om dette er blitt forbedret??

Takk for alle svar.

Tok et søk og fant dette på digit.no: (Ser ut som at det har blitt raskere)

Pentax Optio SVi

Hei

Er det noen som har fått tatt i dette kameraet?

Kameraet er veldig fristende, men tester av "gamle" Optio SV sier at Oppstartshastighet og hastigheten når man trykker på utløser til bilde blir tatt er "stor" (opp til 3-4 sek).

Jeg har enda ikke funnet noen som har testet det nye SVi, men håper at noen her kanskje vet om noen.

I mail fra Pentax.no har jeg fått den info at forskjellen mellom SV og SVi er en oppdatering av firmware, som skal forbedre AutoFous, aksesstid på utløser, bildekvalitet etc.

Er det noen som har testet kameraet eller vet om tester av dette?

Det _store_ spørsmålet er om hastigheten fra man trykker på utløser til bildet blir tatt er forbedret??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...