plankeby Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Hei. Jeg lurer på om det er noen grunner som tilsier at det er bedre å bruke kabel enn trådløst (bluetooth) til overføring av filer m.m. mellom telefon og PC. Det gjelder SE k700i og en SE z600. Inbiller meg at man kanskje kan gjøre mer avanserte ting med telefonen når kabel er tilkoblet, kontra bluetooth. Firmware, software, raskere overføring, sikrere overføring ???? Tar jeg feil ??? Endret 4. juli 2005 av plankeby Lenke til kommentar
lavoll Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Eg har både kabel og bluetooth adapter, og vi DEFINITVT anbefale bluetooth. Kabelen må ha 3. partsprogramvare som er dårlig, og det går ikkje an å sende filer fra telefon til daga (bilder, video etc) med kabel (DCU-11). I tillegg er dette ein seriellkabel forkledd som usb, så hastigheten er veldig lav. Infrarød overføring er faktisk raskere. Bluetooth derimot, er veldig enkelt og greitt (eg har Windows xp sp2, har høyrt om problem på gammel windows xp). Den har også god hastighet, og opner for tilleggsfunksjoner som feks. at man kan bruke mobilen som fjernkontroll til pcen. Så, kjøp deg eit bluetooth adapter. Det er trådløst, lett å ha med seg og fungerer smertefritt. Lenke til kommentar
Dingsebjøtten Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det er riktig at DCU-11 kabelen må ha 3.parts programvare.Ser at det beste formålet med denne kabelen er hvis du bruker den til å synkronisere mot Outlook,dvs. hvis du bruker kontakter,kalender,notater osv.Jeg legger inn en måned med avtaler på telefonen,og kommer hjem så synkroniserer jeg alt med kabelen.Til sammenlikning tar K700 bare en og en avtale ad gangen for å synke med bluetooth. Bruker du bilder,lyder og slikt,trenger du bare bluetooth,under forutsetning at du har bluetooth i en eller annen form på pc-en som den kan synkronisere mot.Det er en rask og grei måte for overføring.Har skaffet meg K750i,og der medfølger USB 2.0 kabel,og det er flott.På K700i og tidligere modeller,kan du IKKE bruke DCU-11 kabelen til å oppgradere programvare,det kan du enkelt med K750i.Flott at dette er standard i pakken.SonyEricsson lager nå så bra telefoner,og menystyringen samt kompatibiliteten med å sende f.eks. et V-card osv. er bedre enn Nokia sitt sære system.Tommelen opp også i framtiden med SonyEricsson. Til slutt vil jeg nevne at min beste mobiltelefon heter Ericsson GH-388 og er i disse dager 10 år gammel.Den benyttes flittig hver dag ! ! ! (Slimbatteriet på denne er tyngre enn vanlige mobiltlf.er i dag) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå