Zardoz51 Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Jeg trenger hjelp med en ny hard disk. Jeg har nettopp instalert en 160 GB fra WD, men den kommer ikke opp i utforsk. Den blir funnet i BIOS og Windows registrerer at ny maskinvare er instalert og med riktig størrelse. Har lest om dette før, men kan ikke finne det igjen. Jeg har windows XP home med SP2. Hjelp meg: Jeg trenger plassen. Hard disken virker fint i en annen maskin med Windows 2000. Endret 4. juli 2005 av Zardoz51 Lenke til kommentar
Farnell Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 hm, har du sjekka jumper settingen på hdd'en? det kan skyldes at du har begge på master. da finner den disken men er i tvil om hvilken den skal prioritere. Lenke til kommentar
Zardoz51 Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Den fella har jeg gått i før. Desverre den står riktig så det er noe annet, men takk for tipset (er litt glømsk av og til). Lenke til kommentar
kvase Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) gå til Datamaskinbehandling i admistrere verktøy så finner du mulig problemet dit der Endret 4. juli 2005 av kvase Lenke til kommentar
Zardoz51 Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Går jeg inn i enhetsbehandling under maskinvare finner jeg disken i lista, men det er også alt. Går jeg inn på egenskaper og volumer blir ingenting registrert. Hva er det jeg ikke har fått med meg? Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Du er genial, du! Fikk det til Lenke til kommentar
Zardoz51 Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Har ikke fått til disken desverre så hjelp er ønsket. Lenke til kommentar
Farnell Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 har du partisjonert den disken? Lenke til kommentar
Zardoz51 Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Disken er ikke partisjonert Lenke til kommentar
texaco Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 liten offtopic, er litt rart at windows ikke har en liten wizard på det der. De har jo wizards på alt annet. jaja Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Sjekket i diskbehandling? "Høyreklikk min datamaskin og velg "manage" (behandle)" der finner du diskbehandling. For å kunne se disken i feks windows utforsker må disken partisjoneres (selv foretrekker jeg extended, med logical partition) Lenke til kommentar
Zardoz51 Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Tusen takk Miniguru. Det var det som skulle til. Nå virker alt som det skal. Håper jeg husker dette til en annen gang, og at det har vært til hjelp til andre. Du reddet dagen min der Miniguru. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå