hartvigs Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Har nettopp overtatt en 86 Scorpio. Bilen er helt fin bortsett fra en ting: Når jeg letter på gassen begynner den som regel å rykke/hoppe noe helt sinnsykt. Jeg lurer på om det kan være noe galt med elektronikken til innsprøytningen, for den oppfører seg av og til helt fint og da er det ingenting som tyder på feiltenning/falskluft/bensinmangel eller lignende. På tomgang er den også som den skal. Bør jeg rett og slett bare bytte hjernen eller kan det være andre ting? I dag slokna den også et par ganger under kjøring. Det skjer etter fire-fem kjappe rykk og så bare dør den. Når jeg starter den igjen går den helt fint (evt til jeg letter på gassen ). Noen ganger kan den være helt fin en hel kjøretur, da som regel når den har stått i ro 4-6 timer etter forrige tur Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Høres for meg ut som en defekt gasspjeldsensor. Den gir styreenheten signal om hvor mye gasspådrag du har. Sjekk også kontakten inn på hall-giveren. Det er en kontakt med tre lendinger som går inn på fordeleren. Lenke til kommentar
Darksun Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Hadde samme problem på min bil. Bytta tennplugger+kabel, bensinfilter, luftfilter og olje. Helt fin etter det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå